دانلود و خرید کتاب آیین سخنرانی دیل کارنگی ترجمه حسین معارف‌وند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین سخنرانی

نویسنده:دیل کارنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیین سخنرانی

«آیین سخنرانی» نوشته دیل کارنگی(۱۹۵۵-۱۸۸۸)، نویسنده آمریکایی کتاب‌های خودانگیزشی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

پیش از جنگ جهانی اول، در خیابان ۱۲۵ نیویورک، در خانه جوانان آمریکا اصول سخنرانی تدریس می‌شد. آن محل اکنون به قدری عوض شده که مشکل می‌توان آنجا را شناخت. هر سال شیوه‌ها و نظریه‌های جدیدی در این کلاس‌ها مطرح می‌شوند و شیوه‌های قدیمی کنار گذاشته می‌شوند اما یک روش به عنوان اصل همواره در این کلاس‌ها مطرح بوده و به کار گرفته می‌شود و آن این که همه افراد کلاس در طول دوره، یک یا دوبار حتما باید در حضور همکلاسان خود سخنرانی کنند. چرا؟ چون سخنرانی بدون تمرین غیرممکن است، همچنان که بدون تمرین و ممارست نمی‌توان شنا کردن را آموخت. اگر همه کتاب‌های مربوط به فن سخنوری از جمله همین کتاب را بخوانید و مطالب آن را بیاموزید، سخنرانی را نخواهید آموخت.

این کتاب، راهنمای ارزشمندی است اما حتما باید مطالب آن را در عمل به کار ببرید. از برناردشاو طنزنویس مشهور پرسیدند: «سخنرانی با این تسلط و قاطعیت را چگونه آموختی؟» گفت: «همان طور که اسکیت‌بازی کردن را یاد گرفتم. آن قدر تمرین کردم و خودم را مضحکه دیگران قرار دادم تا به این کار عادت کردم!»

برناردشاو در جوانی از خجالتی‌ترین آدم‌ها بوده است. او وقتی برای دیدن کسی می‌رفت، چندین بار در خیابان بالا و پایین می‌رفت تا این که بالاخره درِ خانه را می‌زد. خودش می‌گوید: «کمتر کسی پیدا می‌شود که به اندازه من از ترس خود این همه رنج برده باشد یا احساس شرمندگی کند.»

او برای از بین بردن ترس و خجالت خود کوشش فراوان کرد. آن قدر سعی کرد تا توانست این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کند. او در جلسات یک انجمن ملی شرکت کرد که اعضایش درباره مسائل و مباحث مختلف بحث و گفتگو می‌کردند. او در جلسات آن انجمن درباره همه چیز نظراتش را اعلام می‌کرد.

معرفی نویسنده
عکس دیل کارنگی
دیل کارنگی
آمریکایی | تولد ۱۸۸۸ - درگذشت ۱۹۵۵

دیل کارنگی پروفسور و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی بود که در زمینه‌ی سخنرانی عمومی و روانشناسی موفقیت، پیشگام محسوب می‌شد. کارنگی آثاری مهم از خود بر جای گذاشت که امروزه به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند. این نویسنده در دوران حیات و حتی پس از مرگ نیز بسیار تحسین‌شده بود و دوره‌های آموزشی مهمی مانند فروشندگی، سخنرانی در جمع و خودسازی را بنیان‌گذاری کرد.

نظرات کاربران

امیرحسین
۱۳۹۶/۰۱/۰۲

سلام دوستان کتاب های دیل کارنگی فوق العادس. آقای وارن بافت ثروتمند جهان میگن در کودکی خجالتی بودند و با خوندن کتاب دیل کارنگی متحول شدن و این کتاب رو به گفته خودشون انجیل زندگیشون قرار دادن

منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۱/۱۹

دیدگاههای خوبی در زمینه صحبت کردن در جمع میدهد.حتی اگر علاقه به سخنرانی ندارید پیشنهاد مطالعه دارم.

کاربر 311256
۱۳۹۶/۰۱/۰۸

کتاب بسیار عالیی هست

كِرم كتاب خوار
۱۳۹۵/۱۱/۱۴

کسی این کتاب رو مطالعه نکرده دوستان؟

amin dalir
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

اگر بواسطه شغلتون یا علاقتون باید توی جمع صحبت کنید پیشنهاد میکنم این کتابو.تجربه عمیق سرشناسترین سخنرانان جهان مثل ابراهام لینکلن توسط دیل کارنگی توی این کتاب جمع آوری شده.بصورت بنیادین ، اقدامات لازم در قبل از سخنرانی ، آغاز

- بیشتر
کاربر ۳۷۰۶۳۹۶
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

باید‌هرچه‌در‌درون‌داریم‌بیان‌کنیم

nedsalehani
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

یکی از خوبی‌های کتاب اینه که آخر هر فصل چکیده و خلاصه‌ی فصل رو آورده و برای کسانی مثل من که از خوندن مثال‌ها و زیاده‌گویی فراری هستن مناسبه :)

ali karimi
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

کتاب مفیدی هست مطالب واقعی و کاربردی رو بیان میکنه

حج کیان
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

یک کتاب بسیار عالی برای همه کسانی که علاقه به سخنرانی یا این حرفه رو در پیش گرفتند نکات کاربردی خوبی هم مطرح میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۳)
رایج‌ترین دلیل برای این موضوع که چرا مردم نمی‌توانند واضح و روشن صحبت کنند این است: «آنچه را که می‌خواهند شرح دهند، حتی برای خودشان هم واضح نیست.»
عمو صمد
پروفسور جیمز می‌گفت: «تقریبا در هر زمینه‌ای اشتیاق شما به نجاتتان منتهی خواهد شد. اگر تنها به یک نتیجه فکر می‌کنید، تقریبا با اطمینان می‌توان گفت به آن دست خواهید یافت. اگر آرزو دارید ثروتمند شوید، ثروتمند خواهید شد. اگر آرزو دارید چیزی را فرا بگیرید، آن را فرا خواهید گرفت. اگر آرزو دارید انسان خوبی باشید، انسان خوبی خواهید شد. پس تنها باید واقعا این چیزها را آرزو کنید و صرفا به دنبال همان‌ها باشید نه اینکه در یک زمان صدها آرزوی متناقض داشته باشید.»
شاهین
تو جوان و شجاع و سرزنده‌ای می‌دانم «با تو بد تا کرده‌اند» اما هیچ مگو تکانی بخور، با تمام توان تلاش کن و بجنگ تنها با تلاش می‌توانی پیروز شوی پس ترسو مباش،
منمشتعلعشقعلیمچکنم
در ذهن خود فرد مفید، زیرک و توانایی را که آرزوی توست، مجسم کن. فکری که در ذهن توست مدام تو را به آن شخص نزدیک خواهد کرد...
شاهین
دیافراگم عضله نازکی است که در سطح پایینی سینه و در قاعده ششها و بالای حفره شکم قرار دارد و هنگامی که فعالیتی ندارد و یا تنفس با استفاده از عضلات سینه در حال انجام است، مانند کاسه‌ای وارونه حالتی قوسی شکل به خود می‌گیرد. وقتی تنفس با استفاده از عضلات شکم صورت می‌گیرد، با هر عمل دم این قوس عضلانی با فشار به سمت پایین حرکت می‌کند تا جایی که تقریبا صاف می‌شود و می‌توانید احساس کنید که ماهیچه‌های معده به کمربندتان فشار می‌آورد. این فشار رو به پایین دیافراگم، اعضای قسمتهای فوقانی حفره‌های شکم مانند معده، کبد، لوزالمعده، طحال و شبکه رگهای خونی را ماساژ داده و تحریک می‌کند. وقتی عمل بازدم را انجام دهید، معده و روده‌های شما به سمت بالا و دیافراگم فشار می‌آورند و دوباره آن را ماساژ می‌دهند. این ماساژ به عمل دفع کمک می‌کند. خاستگاه بسیاری از بیماری‌ها در روده‌هاست و اگر معده و روده‌های ما به واسطه تنفس دیافراگمی عمیق حرکات مناسبی داشته باشند، بسیاری از سوء هاضمه‌ها، یبوستها و سموم داخلی بدن برطرف می‌شود.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هزاران نفر از شاگردان نویسنده این کتاب برای وی نوشته‌اند که چرا می‌خواهند سخنرانی در جمع را بیاموزند و در انتظار کسب چه نتایجی هستند. اولین دلایلی که تقریبا همه آنها از آن نام برده‌اند این است که می‌خواهند بر اضطراب خود چیره شوند، بتوانند در عین حال که روبه‌روی جمع ایستاده‌اند فکر کنند و با اعتماد به نفس و آرامش در برابر هر جمعی صحبت کنند. به دست آوردن توانایی انجام این کار زیاد دشوار نیست. این هدیه‌ای الهی نیست که خداوند به عده‌ای خاص عطا کرده باشد بلکه شبیه توانایی انجام بازی گلف است. هر مرد یا زنی (هر انسانی) که اراده لازم برای انجام این کار را داشته باشد، می‌تواند ظرفیت نهفته خویش را افزایش دهد.
Darush
وقتی سخنرانی در گوآنگوارا یا همان گردهمایی روستایی، زیاد صحبت کند، مخاطبان با فریاد «ایمه توشا، ایمه توشا» او را ساکت می‌کنند. ایمه توشا یعنی کافی است! در یکی دیگر از قبایل آفریقا، سخنران تا زمانی اجازه صحبت دارد که بتواند روی یک پای خود بایستد. وقتی انگشت پایی که بالا گرفته شده، با زمین برخورد کند، فینیتو؛ یعنی سخنرانی به پایان رسیده است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اگر اطلاعات شما درباره موضوعی که می‌خواهید درباره آن صحبت کنید فقط کمی از مخاطبانتان بیشتر است، بهتر است از خیر صحبت کردن در آن باره بگذرید. اما اگر سال‌ها درباره آن موضوع خاص فکر کرده‌اید و زمان زیادی صرف آن کرده‌اید، مطمئن باشید آن موضوع برای سخنرانی شما مناسب است و شما می‌توانید درباره آن صحبت کنید.
شاهین
جرج کوهان گفت: «همیشه در حالی خداحافظی کنید و از آنها جدا شوید که خنده بر لب دارند.»
عمو صمد
این کتاب فقط صد و سه صفحه است. شما می‌توانید در عرض یک هفته به راحتی آن را بخوانید. هر روز صبح بیست صفحه از آن را جدا کرده و در جیب شلوارتان بگذارید. سپس برای مطالعه روزنامه صبح به جای بیست یا سی دقیقه همیشه، فقط ده دقیقه وقت بگذارید و بقیه زمان را صرف مطالعه کتاب کنید. توماس جفرسون نوشت: «من روزنامه را با تاسیتوس و توسی‌دایدز، نیوتن و اقلیدس عوض کرده‌ام و احساس نشاط بیشتری می‌کنم» . آیا باور ندارید که اگر از روش جفرسون در نصف کردن زمان مطالعه روزنامه استفاده کنید، پس از چند هفته خود را خوشحال‌تر و داناتر می‌یابید؟ آیا تحت هیچ شرایطی مایل نیستید به مدت یک ماه تمام زمان صرفه جویی شده را به مطالعه کتابی پر ارزش اختصاص دهید؟ چرا زمانی که در انتظار آسانسور، اتوبوس، غذا و قرار ملاقات هستید به مطالعه صفحاتی که به همراه دارید نپردازید؟ پس از مطالعه آن بیست صفحه آنها را سر جایشان بگذارید و بیست صفحه بعدی را جدا کنید
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۳۲۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۲۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان