دانلود و خرید کتاب اسب سیاه تاد رز ترجمه لیدا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسب سیاه اثر تاد رز

کتاب اسب سیاه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اسب سیاه

کتاب اسب سیاه نوشتۀ تاد رز و اگی اگاس با ترجمۀ لیدا علیزاده در انتشارات آقائی به چاپ رسیده است. چه در یک شغل بدون آینده گیر افتاده باشیم یا در حال برداشتن اولین قدم‌های مسیرمان باشیم، چه فکر کنیم که رسالت راستین خودمان را می‌دانیم و چه احساس سرگشتگی و بی‌هدفی کنیم، ذهنیت اسب سیاه ما را به‌سوی زندگی سرشار از اشتیاق و هدف و دستاورد هدایت می‌کند.

درباره کتاب اسب سیاه

کتاب اسب سیاه گرچه کتابی دربارۀ موفقیت است؛ اما آموزه‌ای دارد که برخلاف دیگر کتاب‌های نوشته‌شده در این حوزه است. پیش‌فرض این کتاب موفقیت و رسیدن به آن نیست، بلکه می‌خواهد نشان دهد که چگونه می‌توان در زمانی که شانسی برای موفقیت نداریم، بدرخشیم حتی زمانی که از نظر دیگران بازنده هستیم. اسب سیاه راهی ویژه نشان می‌دهد. ریشۀ این صطلاح به شرط‌بندی روی اسبی برمی‌گردد که کسی انتظار برنده‌ شدن در مسابقه را از آن ندارد. این اصطلاح پس از چاپ کتاب دوک جوان در ۱۸۳۱ وارد فرهنگ محاوره شد. در این کتاب، شخصیت اصلی در مسابقۀ اسب‌دوانی شرط‌بندی می‌کند و پس‌ از اینکه یک اسب سیاه ناشناخته مسابقه را می‌برد، مبلغ کلانی می‌بازد. همان اسب سیاهی که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد ببرد. این اصطلاح به‌سرعت بر سر زبان‌ها افتاد و اسب سیاه استعاره از قهرمانی غیرمنتظره شد که نادیده گرفته شده است.

از زمانی که کتاب‌های موفقیت و توسعۀ فردی به اندازۀ کتاب‌های علمی، موفق و حتی پرفروش‌تر از آن‌ها شدند هر نویسنده‌ای فرمول استاندارد خود را تبلیغ می‌کند. شعار «مقصدت را بشناس، سخت تلاش کن و جا نزن» به‌عنوان اطمینان‌بخش‌ترین تدبیر برای رسیدن به کامیابی طی نسل‌ها در گوش ما خوانده شده است. این توصیه چنان انکارناپذیر به نظر می‌رسد که نادیده‌ گرفتن آن مخاطره‌آمیز می‌نماید. حتی برخی از کتاب‌های اخیر پا را از این فراتر گذاشته و فرمول استاندارد را حکمتی جاودانه برای انسان قلمداد کرده‌اند. کتاب اسب سیاه اما بر اساس این باور بنا شده است که ما در حال ورود به عصر دیگری هستیم که نیازمند فرمولی کاملاً متفاوت برای موفقیت است.

بر همین مبنا می‌توان گفت اسب سیاه با تمام کتاب‌های موفقیت فرق می‌کند. عموم کتاب‌های موفقیت، شما را به‌سوی مسیر پیش‌فرض موفقیت که اساساً وجود ندارد راهنمایی می‌کنند، آن هم در حالی‌ که در دنیای امروز، روش موفقیت مثل خیلی مسائل دیگر بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد است. این کتاب پیش‌ از هرچیزی، کتابچهٔ راهنما دربارهٔ ذهنیت اسب سیاه است. در فصل‌های کتاب، درس‌هایی از پروژهٔ اسب سیاه را می‌بینید که در عمل نشان می‌دهند چگونه به کمک هویت فردی خود به احساس رضایت درونی و تکامل به شیوهٔ خودتان برسید. این کتاب می‌خواهد به شما کمک کند به بهترین نسخهٔ خودتان تبدیل شوید.

 چهار عنصر کلیدی ذهنیت اسب سیاه را بسیاری از مردان و زنان با اهداف و آرمان‌های گوناگون به کار گرفته‌اند و اثربخشی این چهار عنصر محک زده شده است. مسیری که آن‌ها پیموده‌اند، راهکار متفاوتی برای موفقیت را برای شما آشکار می‌کند که درست جلوی چشمتان پنهان شده بود. نکتۀ مهمی که باید در نظر گرفت این است که اسب‌های سیاه از جنس ستارگان مشهوری نیستند که بیشتر برگ‌های کتاب‌های موفقیت را به خود اختصاص می‌دهند. در فصل‌های این کتاب، شخصیت استیون اسپیلبرگ، سرنا ویلیامز یا استیو جابز تجزیه‌وتحلیل نمی‌شوند. به‌جای آن، با دستیار کارگردانی اسپیلبرگ آشنا خواهید شد و نیز با یک ورزشکار برندهٔ مدال المپیک در رشتهٔ پرتاب وزنه، یا یکی از اولین افرادی که جابز استخدام کرده بود، یکی از عوامل سیاسی کاخ سفید که به سامان‌بخش حرفه‌ای تبدیل شده است، یک مشاور مدیریت که شغل پردرآمد خود را رها کرد تا باشگاه شام تأسیس کند و یک افسر نیروی دریایی آمریکا که موفق‌ترین مؤسسهٔ تربیت سگ را در کشور راه انداخت.

پروژهٔ اسب سیاه به ما نشان می‌دهد که می‌توان از این افراد بسیار بیشتر از همتایان مشهور آن‌ها آموخت. پیروزی آن‌ها ولو رسانه‌ها به آن بی‌اعتنایی نکرده باشند، نشان می‌دهد که همه می‌توانند به موفقیت شخصی‌سازی‌شده برسند؛ نه‌فقط افراد دارای امتیاز ویژه و از طبقهٔ بالای جامعه. آن‌ها ثابت می‌کنند که دنبال‌کردن رضایت درونی، سرنوشت ما را به یک عمر فقر و تیره‌روزی گره نمی‌زند، بلکه شانسمان را برای زیستن به بهترین نحو افزایش می‌دهد.

خواندن کتاب اسب سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری و نیز توسعۀ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۹۰۰
تومان