دانلود و خرید کتاب ذهن حواس جمع نیر ایال ترجمه فاطمه علی پور تنگسیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن حواس جمع اثر نیر ایال

کتاب ذهن حواس جمع

معرفی کتاب ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع با زیرعنوان چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید کتابی استثنایی برای بهره‌وری بیشتر از خود نوشته‌ی نیر ایال و جولی لی است. نیر ایال نویسنده‌ی کتاب از تکنیک‌های روانشناختی انسان استفاده کرده تا تمرکز و بهره‌وری را همزمان در افراد افزایش دهد. بعد از انتشار کتاب قلاب (۲۰۱۴) که انقلابی در دنیای طراحان محصول به پا کرد، نوبت ذهن و زندگی مخاطبان پروپاقرص او بود که دگرگون شود. این کتاب در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار و به کتاب محبوب متخصص‌های حوزه‌ی دیجیتال تبدیل شد.

انتشارات آموخته این کتاب را با ترجمه فاطمه علی پور تنگسیری منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی ذهن حواس جمع را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب ذهن حواس جمع اثر نیر ایال و جولی لی

ذهن حواس‌جمع دو بخش مهم را دربرمی‌گیرد، بخش اول به حواس‌پرتی و شکل دادن تربیتی جدید در برابر عوامل پرت‌کننده‌ی حواس بازمی‌گردد. در این بخش متوجه می‌شویم که سم‌زدایی دیجیتال یا انداختن تمام تقصیر به گردن گوشی‌های هوشمند و اینترنت راه‌حل حواس‌پرتی در دنیای امروز نیست! نیر ایال به خوبی توضیح می‌دهد که ما تبدیل به موجودات حواس‌پرت و تنهایی شده‌ایم که حتی اگر از شر گوشی‌های هوشمند خود خلاص شویم، باز هم یک عامل پرت‌کننده‌ی حواس را برای خودمان دست و پا می‌کنیم.

ایده‌ی نوشتن این کتاب از یک خاطره‌ی نیر ایال با دخترش شروع شد. او و دخترش در حال بازی فکری بودند و در بخشی از این بازی قرار بود درمورد این صحبت کنند که اگر یک توانایی مافوق بشری داشته باشند، دوست دارند آن چه توانایی باشد؟ نیر ایال اعتراف می‌کند که در این لحظه سرگرم یک اعلان (نوتیفیکیشن) روی گوشی همراهش شده و اصلا نفهمیده که دخترش چه چیزی گفته. بعد از این اتفاق به این جمع‌بندی رسیده که ممکن است در دوستی‌هایی که به‌خاطر بی‌توجهی از دست می‌روند، پایین بودن بهره‌وری و خطاهای زیاد در حین کار یک حلقه‌ی مشترک وجود داشته باشد و آن حواس‌پرتی است.

در ادامه نیر ایال می‌گوید که سعی کرد سهل‌انگاری‌اش را با کنار گذاشتن گوشی و وقت گذراندن بیشتر با همسر و فرزند خود جبران کند. مثلا به جای توجه به اخبار از طریق گوشی همراه، اشتراک روزنامه‌های کاغذی را تهیه کند یا بیشتر با همسر و فرزندش وقت بگذراند. به همین دلیل این فرصت را برای پرسیدن از دخترش به دست آورد که در حین آن بازی جوابش چه بوده؟! و دخترش گفته است که توانایی صحبت با حیوانات را دوست داشته، چراکه تمام روز والدینش با گوشی‌های هوشمند خود مشغول بوده‌اند و او به یک هم‌صحبت نیاز داشته.

نیر ایال در این مورد می‌گوید «البته ناگفته نماند که طولی نکشید تا روزنامه‌های نخوانده روی هم تلنبار شدند و خودم هم با عوامل حواس‌پرت‌کننده‌ی دیگری مثل برنامه‌های خبری، مجلات و.. سرگرم شدم. در این نقطه بود که تصمیم گرفتم مسئولیت بپذیرم و به دنبال راهکار عمیق‌تری برای حل این مشکل باشم.» او از همین نقطه شروع به طراحی کتابی کرد تا حواس‌پرتی را به شکلی عملی از بین ببرد یا حداقل کمرنگ کند. او در طی تحقیقاتش با این حقیقت مواجه شد که حواس‌پرتی چیز مدرنی نیست که تمام تقصیرها را به گردن دیجیتالیسم بیندازیم! افلاطون حواس‌پرتی را این‌طور توصیف کرده: «عملی که انسان علیه منطق و شعور برترش انجام می‌دهد!» پس چیز جدیدی نیست!

نیر ایال از یک گزاره‌ی کاملا منطقی استفاده می‌کند که در نهایت با استفاده از آن آشفتگی و حواس‌پرتی با نظم‌دهی قابل جایگزینی می‌شوند و در نهایت به این موضوع می‌رسد که مغز ما نمی‌تواند در یک لحظه‌ی واحد بر روی دو چیز متمرکز شود. بنابراین ما به استراتژی‌های جدیدتری نیاز داریم تا آشفتگی‌هایی که علیه شعورمان به راه می‌اندازیم را سروسامان بدهیم.

خرید و دانلود کتاب ذهن حواس جمع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب ذهن حواس جمع ازجمله آثاری است که در دنیای طراحان محصول و دیزاینرهای دیجیتال کاملا شناخته‌شده و پرطرفدار است. چراکه این افراد ساعات بی‌شماری از روز خود را با دنیای دیجیتال می‌گذرانند و کم‌ترین آشفتگی‌ها در نظم‌دهی به استفاده از اینترنت و محصولات هوشمند می‌تواند آنها را در طولانی‌مدت خسته و مستهلک کند. بنابراین دیزاینرها، طراحان دیجیتال و برنامه‌نویس‌ها ازجمله کسانی هستند که حتما باید این کتاب را بخوانند و محتویات آن را در زندگی شخصی و کاری‌شان اعمال کنند.

از طرفی دیگر کتاب ذهن حواس‌جمع برای کسانی کاربردی و سودمند خواهد بود که در دنیای هوشمند امروزی غرق شده‌اند و احساس می‌کنند که زندگی انسانی‌شان دستخوش تغییراتی ناخوشایند شده است. کسانی که به‌خاطر غرق شدن در دنیای دیجیتال از ارتباط با عزیزان، خانواده و دوستان خود بازمانده‌اند و می‌خواهند بدون اینکه کاملا خود را از دنیای دیجیتال دور کنند، از زندگی و روابط‌شان لذت ببرند.

عده‌ی دیگری که می‌توانند از آموزه‌های کتاب ذهن حواس جمع به‌خوبی بهره‌مند شوند، نوجوانان و دانش‌آموزان هستند. این دسته از مخاطبان در دنیای دیجیتال و اینترنت رشد کرده‌اند و به‌خوبی با امکان‌های آن آشنا هستند، اما این کتاب با دیدگاهی جدید، امکان‌ها و فرصت‌های بیشتری را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

مدیران و مدرس‌های کسب‌وکار مخاطبان ویژه و همیشگی کتاب‌هایی هستند که انتشارات آریاناقلم از بهترین منابع جهان انتخاب، ترجمه و منتشر می‌کند. بنابراین خواندن کتاب ذهن حواس جمع به معلم‌ها و مدیران توصیه می‌شود.

هنرمندها، فریلنسرها و افرادی که خلاقیت و نظم در زندگی حرفه‌ای‌شان نقش مهمی ایفا می‌کند هم از مخاطبان هدف این کتاب هستند. چنین افرادی می‌توانند با استفاده از محتوای کتاب در جهت نظم دادن به استفاده از ابزارهای هوشمند و دیجیتال استفاده کنند.

مطالعه این کتاب همچنین به تمام افرادی پیشنهاد می‌شود که به دنبال استفاده‌ی بهینه از امکان‌های دنیای دیجیتال هستند و در جست‌وجوی راهی برای افزایش بهره‌وری در شغل و ارتباطات عاطفی‌شان هستند.

چرا باید کتاب ذهن جواس جمع با ترجمه فاطمه علی پور تنگسیری را بخوانیم؟

در دنیای پیچیده‌ی امروز نمی‌توان فقط به این دلیل که از دنیای دیجیتال احساس خستگی می‌کنیم، آن را به کل از زندگی خود حذف کنیم. چنین دیدگاهی غیرمنطقی است و حتی اعمال کردن چنین تصمیمی مستلزم دست شستن از امکانات بسیاری است که دنیای دیجیتال به ما ارائه داده است. نیر ایال در این کتاب نکاتی را مطرح می‌کند که افراد با استفاده از آن‌ها بهره‌وری‌شان در تحصیل و شغل را افزایش می‌دهند، از زندگی واقعی لذت می‌برند و البته از امکان‌های بی‌نظیر ابزارهای هوشمند و دیجیتال هم بهره‌مند می‌شوند!

درباره‌ نیر ایال

نیر ایال در ۱۹ فوریه‌ی ۱۹۸۰ در آمریکا متولد شد. او در دانشکده‌ی تجارت دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با نوشتن مقالاتی آغاز کرد که دو حوزه‌ی روانشناسی و تجارت را به هم مرتبط می‌کرد.

ایال نویسنده‌ای است که اولین کتاب او (قلاب) در میان کارمندان شرکت مایکروسافت بسیار محبوب است. به‌طوری که این کتاب با جلد زردرنگش را همگی خوانده‌اند و حتی هر کارمند جدیدی که به این شرکت اضافه می‌شود حتما این کتاب را می‌خواند. او در شرکت‌های بزرگ، موسسه‌های آموزشی مثل موسسه‌ی طراحی پلاتنر و دانشگاه‌های معتبر و مشهوری مثل استنفورد سخنران و مدرس بوده و در نشریه‌های مشهوری مثل هاروارد، آتلانتیک، تایم و ویک مقاله‌های بسیاری در زمینه‌ی روانشناسی، موفقیت و کسب‌وکار منتشر کرده است.

به‌علاوه‌ی اینکه او در سایت شخصی‌اش هم مطالب بسیاری را در زمینه‌ی حواس‌جمعی و متمرکز ماندن نوشته و منتشر کرده که مخاطبان کتاب‌هایش بتوانند از این مطالب تکمیلی هم استفاده کنند.

درباره جولی لی

جولی لی هم‌بنیان‌گذار NirAndFar اســت، کارش این است که جدیدترین دیدگاه‌ها درباره‌ی مدیریت زمــان، طراحی رفتار و روان‌شناسی مصرف‌کننده را به گوش مخاطبانش از سراســر جهان برســاند؛ مخاطبانی که هر روز بر تعدادشــان افزوده می‌شود. جولی پیش‌ازاین هم‌بنیان‌گذار دو شــرکت نوپا بــود و کمک کرد به جایی برســند که شرکت‌های بزرگ‌تر آنها را بخرند.

عنوان کتاب در زبان اصلی

عنوان و زیرعنوان این کتاب در زبان انگلیسی Indistractable: how to control your attention and choose your life است که فاطمه علی پور تنگسیری آن را به «ذهن حواس‌جمع: چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید» ترجمه کرده است.

ژانر کتاب

کتاب ذهن حواس جمع اثری است پر از گفته‌های قابل اثبات در روانشناسی و علم که از این نظر یک کتاب علمی به شمار می‌رود. از جهتی دیگر کتابی است که زندگی مخاطب را دگرگون می‌کند و از این جهت یک کتاب خودیاری و توسعه فردی است. از سوی دیگر کتابی است که از فرهنگ‌های مختلف مثل فرهنگ ژاپنی استفاده می‌کند تا دنیای مخاطبش را غنی‌تر کند و از این جهت یک کتاب فرهنگی هم به شمار می‌رود.

کتاب مناسب کدام رده‌ی سنی است؟

کتاب ذهن حواس جمع گستره‌ی وسیعی از مخاطبان را در برمی‌گیرد. در این گستره‌ی وسیع از نوجوانان و دانش‌آموزان بالای ۱۵سال تا معلم و والدین می‌گنجند. به‌طور کلی هر کسی فارغ از سن، جنس، شغل و... که به‌دنبال افزایش بهره‌وری (در زندگی عاطفی، کار و تحصیلات) و استفاده‌ی بهینه از فرصت‌های دنیای دیجیتال است، می‌تواند از این کتاب استفاده کند.

افتخارات کتاب ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع در سال ۲۰۱۹ نامزد بهترین کتاب علمی شد و یک سال بعد برنده‌ی جایزه‌ی کتاب Indie شد.

یکی دیگر از افتخارات کتاب این است که تبدیل به یکی از کتاب‌های مهم و تاثیرگذار در شرکت مایکروسافت شده است. ماجرای مهم شدن این کتاب به این شکل برای خود نویسنده اهمیت پیدا کرد که چند هفته پس از انتشار کتاب ذهن حواس‌ جمع یکی از دوستان نیر ایال با او تماس گرفت و گفت که در شرکت مایکروسافت مشغول به کار شده و چیز عجیب این است که در این شرکت همه‌ی کارکنان کتاب زردرنگ او را خوانده‌اند و با هم به اشتراک گذاشته‌اند! این بحث تا جایی پیش رفت که نیر به دوستش گفت اگر این کتاب را تا آخر نخواند یا آن را مفید ارزیابی نکرد، به او ۱۰۰۰ دلار غرامت پرداخت خواهد کرد!

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب ذهن حواس جمع

نیازی نیست تا از اعتبار و شهرت وال‌استریت‌ژورنال بگوییم، چراکه یکی از معتبرترین و شاخص‌ترین نشریات آمریکا است و نام آن به گوش مردم دنیا آشناست. وال‌استریت‌ژورنال درمورد ذهن حواس جمع اینطور نوشته است: «نویسنده یک مجموعه از راهبردهای رفتاری و شناختی را برای مدیریت زمان موثر و افزایش بهره‌وری به مخاطب می‌آموزد. به‌علاوه ایال از رویکردهای مشهور ماری کوندو (مینیمالیست و متخصص پاکسازی ذهنی به روش‌های ژاپنی) برای پاکسازی دیجیتالی استفاده می‌کند که به مخاطب کمک می‌کند تا دوباره با یک زندگی واقعی و پرثمر گره بخورد.»

نقد کوتاهی بر کتاب

کتاب ذهن حواس جمع نثری ساده و روان دارد. از طرفی دیگر به گفته‌ی نویسنده، او برای حل کردن مسئله‌ی خود با درگیری با دنیای دیجیتال دست‌به‌دامن طراحی یک کتاب با این موضوع شده، بنابراین در این کتاب نقش پژوهش‌های علمی بیش از پیش پررنگ می‌شود که البته نیر ایال به‌خوبی از پس این امر مهم برآمده و از علم، روانشناسی، فلسفه و فرهنگ‌ها به‌خوبی سود برده تا کتابی بی‌نظیر را برای مخاطبانش خلق کند.

چه ناشرانی این کتاب را با چه عناوینی به فارسی ترجمه کرده‌اند؟‌

آرشیو روز، آرایان، هورمزد، کتاب مهربان، خوب، آریانا قلم، آموخته، نوین کتاب گویا و سبکتو کتاب ذهن حواس جمع را به شکل کاغذی، الکترونیکی و صوتی با عناوین مختلفی مثل انحراف‌ناپذیر، حواست را جمع کن،‌ زندگی بدون حواس‌پرتی‌، نفوذناپذیر و... منتشر کرده‌اند.

کدام ترجمه از کتاب ذهن حواس جمع را بخوانیم‌؟

کتاب ذهن حواس‌جمع در ایران با ترجمه‌های مختلف و البته نام‌هایی مثل مدیریت توجه و انحراف‌ناپذیر هم راهی بازار نشر شده. مدیریت توجه یکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب است که انتشارات آریانا قلم از معتبرترین نشاران ایران در زمینه‌ی کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار آن را منتشر کرده‌ است و در سایت و اپلیکیشن طاقچه قابل دریافت است. ذهن حواس جمع با ترجمه فاطمه علی پور تنگسیری در انتشارات آموخته هم یکی دیگر از ترجمه‌های محبوب و مشهور این کتاب است.

کتاب ذهن حواس جمع چند صفحه است؟

انتشارات آموخته این کتاب با ترجمه فاطمه علی پور تنگسیری را در ۲۸۰ کلمه منتشر کرده است.

بخشی از متن کتاب ذهن حواس جمع

«روزی مـن و دختـرم سـرگرم بازی از روی دستور عمل‌های کتابـی بودیم که برای نزدیک‌تر کـردن رابطهٔ پدرهـا و دخترهـا طراحی شـده بود. اولین فعالیـت نام‌بردن چیزهای موردعلاقهٔ همدیگر بود. پروژهٔ بعدی ساخت هواپیمای کاغذی با یکی از صفحات کتاب بود. سـومی پرسشـی بود که هر دو باید پاسـخ می‌دادیم: «اگه می‌شد نیروی خارق‌العاده‌ای داشـته باشـید، دوسـت داشتید چی باشه؟» کاش می‌توانستم بگویم پاسـخ دخترم چه بود، ولی نمی‌توانم. نمی‌دانم چون در واقـع آنجـا حضور نداشـتم. جسـمم در اتـاق ولی ذهنم جای دیگری بـود. دخترم گفت: «بابا، دوسـت داشـتی نیروی خارق‌العاده‌ت چی باشـه؟» بـا غرغـر گفتـم:«هـا؟ یه لحظه صبر کـن. باید این پیام رو جـواب بدم.» توجهم بـه چیـزی روی تلفـن همراهـم جلب شـد و او را نادیده گرفتم. غرق صفحهٔ گوشـی شـده بودم و انگشت‌هایم پیوسـته روی گوشـی ضربه می‌زد و مشـغول چیزی بودم که آن زمـان مهـم بـه نظـر می‌رسید، ولـی مطمئنم می‌توانست بماند برای بعـد. دخترم سـاکت شـد. سـرم را که بالا آوردم رفته بود. لحظهٔ جادویی بازی با دخترم را به باد داده بودم، زیرا چیزی روی تلفن همراهم توجهـم را جلـب کـرده بود. به‌خودی‌خود چیـز چندان مهمی نبود، ولی اگر بگویم همان یک‌بار ایـن اتفـاق افتاد دروغ گفته‌ام. این ماجرا پیش‌ازاین هزار بار تکرار شـده بود. یگانـه فـردی نبـودم کـه حواس‌پرتی‌ها را به افـراد ترجیح می‌دادم. یکـی از اولین خواننده‌های این کتاب به من گفت وقتی از دختر هشت‌ساله‌اش پرسـیده اسـت دوسـت دارد چه نیروی خارق‌العاده‌ای داشـته باشـد، گفته می‌خواهد با حیوانات حرف بزند. وقتی پرسـیده بـود چـرا، دختـرش گفتـه بود: «تا وقتی تو و مامان خیلی سـرتون شـلوغه و با کامپیوترتون کار میکنین، یه نفر رو داشـته باشـم باهاش حرف بزنم».

نظرات کاربران

کاربر ۵۴۵۷۳۰۳
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

من ۱۲ سالمه و عاشق کتاب خوندن هستم.من یک روز به صورت اتفاقی داخل تلویزیون دیدم که داره خنده وانه پخش میشه و خواستم کانال رو عوض کنم که یهو دیدم اقای رامبد جوان از مهمان برنامش پرسید چه کتابی

- بیشتر
Nastaran
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

کتاب خوب و کاربردی است طبقه بندی انواع حواس پرتی و راهکاری های مقابله با اونا و مثال های زیادی آورده قسمتی از کتاب که برای من جالب بود توجه به حواس پرتی هایی با منشا درونی بود و پیدا

- بیشتر
Sara Sey
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

بنظرم کتابیه که هرکس باید یکبار بخونه، فقط یکم یجاهایی ترجمه خوبی نداره و از این نظر ممکنه نتونید متمرکز بخونید اما در کل پیشنهادش میکنم.

حامد
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

کتاب خوبیه اما ترجمه این کتاب، آدمُ اذیت می کنه احساس می کنید که مترجم این کتاب گوگلِ. متاسفانه کتاب جمله بندی درست و روانی نداره و سخت و کند میشه این کتاب رو خوند البته این نظر شخصی من

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان