دانلود و خرید کتاب ذهن حواس جمع نیر ایال ترجمه بهرام درویش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ذهن حواس جمع

کتاب ذهن حواس جمع نوشتهٔ نیر ایال و ترجمهٔ بهرام درویش است و انتشارات هورمزد آن را منتشر کرده است. چگونه تمرکز داشته باشیم و کنترل زندگی را به دست بگیریم؟

درباره کتاب ذهن حواس جمع

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که حواس‌پرتی‌ها دست از سر ما برنمی‌دارند. چنین طرز فکری به ما این حس را می‌دهد که قدرت و اختیار گرفتن هیچ نوع تصمیمی را نداریم. حقیقت این است که در این سن و در این روزگار اگر به راهکاری برای مدیریت حواس‌پرتی مجهز نباشید، ذهنتان به بازی گرفته می‌شود و خیلی راحت وقتتان هدر می‌رود.

خبر خوب این است که ما توانایی ویژه‌ای برای کنارآمدن با این تهدیدات داریم. می‌توانیم اولین قدم را همین الان برداریم. باید ذهنمان را نجات دهیم. اگر بخواهم رک و صادق باشم، باید بپرسم اصلاً چه راه دیگری داریم؟ اگر بخواهیم صبر کنیم تا شرکت‌ها کاری کنند که محصولاتشان کمتر سبب حواس‌پرتی بشوند، قطعاً ضرر می‌کنیم.

شاید در آینده دو دسته افراد وجود داشته باشند: دستهٔ اول آن‌هایی که اجازه می‌دهند توجه و زندگی‌شان توسط دیگران کنترل شود و دستهٔ دوم آن‌هایی که با افتخار به خودشان حواس‌جمع می‌گویند و زندگی‌ای بدون حواس‌پرتی دارند. با انتخاب کتاب ذهن حواس جمع اولین قدم را برای دراختیارگرفتن زمان و آینده‌تان برداشته‌اید.

اما هنوز اول راه است. مدت زیادی است که به رضایت آنی و فوری عادت کرده‌اید. رسیدن به صفحهٔ آخر این کتاب را به چشم یک چالش برای آزادکردن ذهنتان نگاه کنید. اگر برای آینده برنامه‌ریزی کنید باعث می‌شود که حتماً این مسیر را طی کنید. با تکنیک‌های این کتاب دقیقاً یاد می‌گیرید که از این به بعد برای کنترل توجه خودتان و انتخاب راه زندگی‌تان چه باید بکنید.

خواندن کتاب ذهن حواس جمع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر فکر می‌کنید این روزها ذهنتان آشفته است و مدام حواستان پرت می‌شود این کتاب را حتما بخوانید.

درباره‌ نیر ایال

نیر ایال در ۱۹ فوریه‌ٔ ۱۹۸۰ در آمریکا متولد شد. او در دانشکده‌ٔ تجارت دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با نوشتن مقالاتی آغاز کرد که دو حوزه‌ٔ روانشناسی و تجارت را به هم مرتبط می‌کرد.

ایال نویسنده‌ای است که اولین کتاب او (قلاب) در میان کارمندان شرکت مایکروسافت بسیار محبوب است. به‌طوری که این کتاب با جلد زردرنگش را همگی خوانده‌اند و حتی هر کارمند جدیدی که به این شرکت اضافه می‌شود حتما این کتاب را می‌خواند. او در شرکت‌های بزرگ، موسسه‌های آموزشی مثل موسسه‌ٔ طراحی پلاتنر و دانشگاه‌های معتبر و مشهوری مثل استنفورد سخنران و مدرس بوده و در نشریه‌های مشهوری مثل هاروارد، آتلانتیک، تایم و ویک مقاله‌های بسیاری در زمینه‌ٔ روانشناسی، موفقیت و کسب‌وکار منتشر کرده است.

به‌علاوه‌ٔ اینکه او در سایت شخصی‌اش هم مطالب بسیاری را در زمینه‌ٔ حواس‌جمعی و متمرکز ماندن نوشته و منتشر کرده که مخاطبان کتاب‌هایش بتوانند از این مطالب تکمیلی هم استفاده کنند.

بخشی از کتاب ذهن حواس جمع

«خطی را تصور کنید که ارزش هر کاری را که در طول روز انجام می‌دهید نشان دهد. در سمت راست خط کارهایی با ارزش مثبت قرار دارند، اما در سمت چپ، کارهایی با ارزش منفی هستند.

به سمت راست این خط، کشش یا traction می‌گویند که از ریشهٔ لاتین trahere، به‌معنی «کشیدن» گرفته شده است. می‌توان گفت که جاذبه‌ها یا کشش‌ها کارهایی هستند که ما را به سمت چیزی که واقعاً در زندگی می‌خواهیم و به آن نیاز داریم حرکت می‌دهند. سمت چپ این خط دافعه است. دافعه یا distraction هم از همان ریشهٔ لاتین گرفته شده و می‌توان آن را «حواس‌پرتی یا دورکردن ذهن» معنی کرد. دافعه‌ها یا حواس‌پرتی‌ها ما را از حرکت به سمت زندگی‌ای که واقعاً می‌خواهیم و رؤیای ما به حساب می‌آید دور می‌کنند. تمام رفتارها، چه به‌عنوان جاذبه و چه به‌عنوان دافعه، به‌وسیلهٔ محرک‌های درونی یا بیرونی فعال می‌شوند. محرک‌ها درست مثل جرقه برای روشن‌شدن کبریت عمل می‌کنند.

محرک‌های درونی از درون ذهن خود ما شکل می‌گیرند و باعث می‌شوند برخی از رفتارها را انجام دهیم. درست مثل یک نشانه برای انجام یک کار عمل می‌کنند. وقتی شکممان قاروقور می‌کند، ذهن ما به ما می‌گوید که باید غذا بخوریم. وقتی سردمان می‌شود، یک کت پیدا می‌کنیم تا گرم شویم. وقتی غمگین، تنها یا تحت فشار هستیم، به دوستان و عزیزانمان زنگ می‌زنیم تا از ما حمایت کنند.

برعکس محرک‌های درونی، محرک‌های بیرونی از بیرون عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که کاری را انجام دهیم. مثل صدای زنگ تلفن، صدای پیامک یا زنگ هشدار تلفن همراه که باعث می‌شوند در پاسخ به آن‌ها تلفن را جواب دهیم یا از خواب بیدار شویم. افراد هم می‌توانند به‌عنوان محرک بیرونی عمل کنند؛ مثلاً فردی که کنار میز ما ایستاده و حواس ما را پرت می‌کند. اشیا هم می‌توانند جزو این محرک‌ها باشند؛ مانند وقتی که جلوی تلویزیون خاموش نشسته‌ایم و وسوسه می‌شویم آن را روشن کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۴۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۲۰۰
۳۳,۶۰۰
۵۰%
تومان