دانلود و خرید کتاب الگوریتم هایی برای زندگی برایان کریستین ترجمه حسین حدادی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوریتم هایی برای زندگی اثر برایان کریستین

کتاب الگوریتم هایی برای زندگی

معرفی کتاب الگوریتم هایی برای زندگی

کتاب الگوریتم هایی برای زندگی نوشتهٔ برایان کریستین و تام گریفیث و ترجمهٔ حسین حدادی نیا است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. این کتابْ کاربرد علوم کامپیوتر در تصمیم‌گیری‌های روزانه را به شما فرا می‌آموزد.

درباره کتاب الگوریتم هایی برای زندگی

مجموعۀ مشخصی از مسائل هستند که همۀ افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند. این مسائل نتیجۀ مستقیم زندگی ما در زمان و مکان متناهی است. در یک روز یا در یک دهه، چه کارهایی باید بکنیم و سراغ چه کارهایی نباید برویم؟ چه میزانی از آشفتگی را باید بپذیریم و چه میزان از نظم اضافی است؟

این‌گونه مسائل مخصوصِ انسان‌ها به نظر می‌رسند، اما این‌طور نیست. بیش از نیم‌قرن است که دانشمندان علوم کامپیوتر با مسائلی هم‌ارز این دوراهی‌های روزمره دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آن‌ها را هم حل کرده‌اند.

صحبت از الگوریتم برای زندگی انسانی، ترکیب غریبی به نظر می‌رسد. خیلی‌ها با شنیدن واژۀ الگوریتم به یاد کارهایی رازآلود و عجیب می‌افتند که با داده‌های بزرگ سر و کار دارد. اما الگوریتم فقط مختص ریاضیات نیست. وقتی از روی الگو ژاکت می‌بافید یا زمانی‌که از روی دستور پخت کیک می‌پزید الگوریتمی را دنبال می‌کنید.

در کتاب الگوریتم هایی برای زندگی، ایدۀ طراحی الگوریتم انسانی را دنبال می‌کنیم و به جست‌وجوی راهکارهای بهتر برای چالش‌های روزمرۀ انسان‌ها هستیم. دیدن زندگی روزمره با عینک علوم کامپیوتر می‌تواند دستاوردهای متعددی برایمان داشته باشد.

خواندن کتاب الگوریتم هایی برای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم ریاضی و کامپیوتر و کاربرد آن در زندگی روزمره پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الگوریتم هایی برای زندگی

«شکم‌تان از گرسنگی به صدا افتاده. آیا به رستوران ایتالیایی که می‌شناسید و غذاهایش را دوست دارید می‌روید یا رستوران تایلندی که تازه باز شده؟ آیا با دوست صمیمی‌تان می‌روید یا با آشنای جدیدی که می‌خواهید بیشتر بشناسیدش؟ خیلی سخت شد؟ شاید اصلاً در خانه بمانید بهتر باشد. آیا غذایی که خوب بلدید را می‌پزید یا کانال یوتیوب جواد جوادی را برای یافتن دستوری هوس‌انگیز شخم می‌زنید؟ شاید اصلاً غذایی سفارش دهید. پیتزا چطور است؟ آیا «همان همیشگی» را سفارش می‌دهید یا دنبال چیزی تازه هستید؟ اکنون و قبل از اینکه یک لقمه غذا بخورید از رمق افتادید. فکر اینکه آهنگی بگذارید یا فیلمی تماشا کنید یا کتابی بخوانید -کدامشان؟- هم دیگر آرامش‌بخش نیست.

هر روز مجبوریم بین گزینه‌هایی تصمیم بگیریم که در یک بعد مشخص با هم تفاوت دارند: آیا چیزهای تازه را امتحان می‌کنیم یا به همان انتخاب‌های قبلی و دوست‌داشتنی بسنده می‌کنیم؟ همه شهودی داریم از اینکه زندگی تعادلی بین سنت و تازگی، بین آخرین و بهترین و بین ریسک کردن و مزمزه کردن چیزهایی است که می‌شناسیم و دوست داریم. مثل دو راهی گشتن و انتخاب در یافتن آپارتمان، سؤال اصلی این است که: تعادل کجاست؟

رابرت پیرسیگ در مجلهٔ ذن و هنر نگهداری موتورسیکلت در سال ۱۹۷۴ جستجو برای «چیزهای تازه» را کاملاً نفی می‌کند: «در بهترین شرایط، تهش به سیلی از چیزهای بی‌اهمیت و مد روز می‌رسیم که فردا به هیچ دردی نمی‌خورن». در عوض، او پیشنهاد می‌کند به دنبال «بهترین چیز» باشیم.

اما واقعیت به این سادگی نیست. اگر به یاد بیاوریم که هر «بهترین» آهنگ و رستورانی که سراغ داریم زمانی صرفاً یک «چیز جدید» بوده، متوجه می‌شویم که ممکن است بهترین‌هایی هنوز ناشناخته مانده باشند، و برای همین، چیزهای جدید حتماً ارزش توجه ما را دارند.

ضرب‌المثل‌های قدیمی به این کشمکش همیشگی اشاره کرده‌اند، اما راهی برای حل آن ارائه نکردند: کلام‌هایی مانند «دوست جدید نقره است و دوست قدیمی طلا» یا «هیچ زندگی این‌قدر کامل و پر و پیمان نیست که جای یک دوست جدید را نداشته باشد» کاملاً درستند، اما در مورد نسبت «طلا» و «نقره» برای تولید بهترین آلیاژ دوستی چیز زیادی برای ارائه ندارند.

بیش از پنجاه سال است که دانشمندان کامپیوتر تلاش می‌کنند این تعادل را پیدا کنند و حتی برای آن اسمی هم انتخاب کرده‌اند: بده‌بستان کاوش و بهره‌برداری.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
علوم کامپیوتر نمی‌تواند زندگی بدون حسرتی را به شما ارائه کند. اما توان این را دارد که چیزی را ارائه کند که جف بزوس دنبال می‌کرد: زندگی با کم‌ترین حسرت. حسرت نتیجهٔ مقایسهٔ کاری است که کردیم با بهترین اتفاقی که در تصورمان می‌توانست بیفتد.
Miladrm
زندگی در دنیای بی‌قرار نیازمند میزانی بی‌قراری درون انسان‌ها است. پس تا زمانی که همه چیز در حال تغییر است، هرگز نباید به طور کامل کاوش را متوقف کنید.
Miladrm
به طور کلی شهود ما از عقلانیت اغلب خاستگاهی از بهره‌برداری دارد تا کاوش. وقتی از تصمیم‌گیری صحبت می‌کنیم، عموماً بر خروجی مستقیم یک تصمیم متمرکز می‌شویم، البته که اگر هر تصمیم برای شما شبیه آخرین تصمیم‌تان باشد، فقط باید به بهره‌برداری بپردازید. اما در طول زندگی تصمیم‌های زیادی خواهید گرفت. در این تصمیم‌ها تمرکز بر کاوش -جدید به جای بهترین، هیجان‌انگیز به جای امن، شانسی به جای سنجیده شده- خصوصاً در مراحل اولیهٔ زندگی منطقی است. چیزی که ما سبک‌سری کودکان می‌خوانیم عاقلانه‌تر از آن است که فکر می‌کنیم
Miladrm
درواقع، هیچ کس به اندازهٔ یک دانشمند کامپیوتر درک نمی‌کند که در مقابل یک چالش به ظاهر کنترل‌ناپذیر، نه باید تا ابد تلاش کنید و نه باید تسلیم شوید، بلکه باید راه سومی را امتحان کنید.
shahabclick
فیلسوف اگزیستانسیالیست فرانسوی، ژان پل سارتر، نوشته است که «جهنم، دیگر مردمان هستند.» منظور او این نبود که ذاتاً مردم بدخواه یا دوست‌نداشتنی هستند، بلکه منظورش این بوده که آن‌ها افکار و باورهای ما را پیچیده می‌کنند: وقتی به خود فکر می‌کنیم، وقتی تلاش می‌کنیم خودمان را بشناسیم ... از دانش از خود استفاده می‌کنیم که دیگران هم از قبل دارند. ما خودمان را با ابزاری که دیگران دارند و برای قضاوت به ما داده‌اند، قضاوت می‌کنیم. در هر چیزی که من در مورد خودم بگویم، قضاوت دیگران همیشه از جایی وارد می‌شود. در هر چیزی که من در درون خودم احساس می‌کنم، قضاوت دیگران وارد می‌شود... اما این، هرگز بدان معنا نیست که فرد نمی‌تواند با دیگران رابطه داشته باشد؛ بلکه اهمیت وجود افراد دیگر را برای هر بُعد از زندگی هریک از ما آشکار می‌کند.
کاربر ۳۱۹۱۸۶۴

حجم

۸۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان