دانلود و خرید کتاب یادگیری را یاد بگیرید باربارا اوکلی ترجمه محمدرضا شفایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب یادگیری را یاد بگیرید

کتاب الکترونیکی «یادگیری را یاد بگیرید» نوشتهٔ باربارا اوکلی و ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانویل با ترجمهٔ محمدرضا شفایی و سیدوحید کریمیان در انتشارات میلکان چاپ شده است.

درباره کتاب یادگیری را یاد بگیرید

کتاب یادگیری را یاد بگیرید کتابی کاربردی در مورد چگونگی کمک به خود و دیگران به‌ویژه کودکان در سنین مدرسه است. این کتاب تلاش می‌کند مهم‌ترین مهارت در زندگی هر فرد را که مهارت یادگیری است، آموزش دهد. شاید اینگونه به‌نظر برسد که این مهارت نیازی به آموزش ندارد و همهٔ افراد آن را بلد هستند، اما در واقعیت با دیدن اینکه افراد با میزان مشابهی از هوش و  پشتکار نتایج بسیار متفاوتی می‌گیرند، باعث می‌شود توجهمان به خود موضوع یادگیری معطوف شود. بسیاری از افراد از جمله نویسندهٔ کتاب با یادگیری این مهارت توانسته‌اند در موضوعاتی موفقیت کسب کنند که پیش از آن تصور می‌کردند در آن زمینه استعدادی ندارند. به‌نوعی با آموختن روش یادگیری علاوه‌بر شکوفا‌کردن استعدادهایمان می‌توانیم توانایی‌های جدیدی را نیز در خودمان پرورش دهیم.

کتاب یادگیری را یاد بگیرید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب یادگیری را یاد بگیرید

«حالا که استاد دانشگاه هستم، طرز یادگیریِ آدم توجهم را خیلی جلب کرده است. از همین طریق با نویسندهٔ دیگر این کتاب، تِری سِینووسکی، آشنا شدم. ما باهم درمورد این‌که آدم‌ها چطور یاد می‌گیرند مفصل صحبت کردیم. در ادامه با آن یکی نویسندهٔ کتاب یعنی آلیستر (آل) مک‌کانویل آشنا شدم. او یاد گرفته است با یک روش عجیب مسائل را بیاموزد.

ما می‌خواهیم درس‌هایی را با تو در میان بگذاریم که یاد بگیری مغزت چطور کار می‌کند. این روش‌ها ساده‌اند. خیلی از بزرگ‌سالان به ما می‌گویند که ای کاش این ابزارها و روش‌هایی را که یادگیریشان هم خیلی ساده است در جوانی می‌شناختند، چون کمک می‌کرد خیلی راحت‌تر مسائل را یاد بگیرند. ممکن بود مسیر یادگیریشان را عوض کند. آن‌ها متوجه قدرت توانایی‌هایی که داشتند نبودند.

شما استعداد خاصی در یادگیری دارید. اگر در سنین کم از این استعداد استفاده کنید، در طول زندگی از مزایای این توانایی به خوبی بهره‌مند خواهید شد.

باور این‌که بهتر است فقط به مباحث و درس‌هایی که برای‌مان راحت‌تر است دقت کنیم خیلی ساده است. اما تجربهٔ من نشان داده که می‌توانیم حتی در موضوعاتی که از آن‌ها خوشمان نمی‌آید هم عملکرد خوبی داشته باشیم. درواقع خوب است که به‌دنبال علایق و رؤیاهایت باشی، اما من در طول زندگی‌ام متوجه شده‌ام که اگر حیطهٔ علایقم را گسترده‌تر کنم، در زندگی درهای بیشتری به رویم باز می‌شوند. یادگرفتن درسی که فکر نمی‌کردم از پس یادگیری‌اش بربیایم برایم مانند ماجراجویی جذابی شد.

اغلب مردم فکر می‌کنند اگر با یک درس مشکل داشته باشند، نمی‌توانند فراگیران موفقی باشند. اما علوم اعصاب (همان «علم شناخت مغز») نشان می‌دهد که این تصور اشتباه است. مغز آدم مانند جعبه‌ابزاری شگفت‌انگیز است. وظیفهٔ ما این است که یاد بگیریم چه زمانی و چطور از این ابزارها استفاده کنیم. هرچه باشد، برای سفت‌کردن پیچ نباید از چکش استفاده کرد.

خب دیگر، صحبت از زندگی من و این‌که چرا من و تِری و آل این کتاب را نوشته‌ایم کافی است. در فصل بعد به شما نشان خواهم داد که وقتی فرایند یادگیری سخت و اعصاب‌خردکن می‌شود، درواقع چه اتفاقی می‌افتد. برای این‌که یادگیری ساده‌تر و خوشایندتر باشد، یک روش خیلی ساده وجود دارد.»

نمی دونم دارم چه کار می کنم، ولی به درک!
ران لیم
یادگیری یادگیری
باربارا اوکلی
قدرت انضباط شخصی
دنیل والتر
گریزی از شکست نیست
جو موران
تیزذهن بمانید
سانجی گوپتا
بازی بلندمدت
دوری کلارک
ذهن توسعه یافته
آنی مورفی پال
چگونه تغییر کنیم؟
کیتی میلکمن
بیش یادگیری
اسکات یانگ
انگیزه های پنهان در رفتارهای آشکار
کوین سیملر
قدرت پشیمانی
دنیل اچ. پینک
دوراندیشی
استیون جانسون
یک سال با نظم
مارتین میدوز
روانشناسی ملال
جیمز دانکرت
ساختن
تونی فیدل
مثل اینشتین بیاموزید
پیتر هالینز
چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟
دنیل ویلینگهم
بازداشتگاه صورتی
آدام آلتر
طرح و نقشه ای برای شادکامی
پل دولان
چهار هزار هفته
الیور برکمن
آداب معاشرت
برایان تریسی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
شیوه‌ی چوپان
کوین لمن
۱۰ جهش طلایی تا رتبه ۱۰۰
مهدی براتی
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
یادگیری معکوس در دوره ابتدایی
جاناتان برگمن
تندخوانی
رایان جیمز
یادگیری یادگیری
باربارا اوکلی
هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)
رولف دوبلی
بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان
فاطمه بدرطالعی
هنر معلمی (۱۲۰ راهکار‌ مهم در تدریس و کلاس‌داری)
منصور متین
اردو، ماجرای من است (دفتر اول)
حامد تقدیری
نقشه دستیابی به هدف
برایان تریسی
حرمت نفس
فرهنگ هلاکویی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
دنیا بر اساس استانداردهای ما پیش نمی رود! (پادکست)
احمد پدرام
چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟
دنیل ویلینگهم
بولت ژورنال
رایدر کارول
آدمی همان است که می خواند
رابرت دی‌یانی

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

تعدادی از روش‌های کتاب برای یادگیری بهتر: . ۱. قبل از خواندن هر فصل یک گردش تصویری انجام دهید. یعنی فصل را پیش نمایش کنید. به تصاویر و توضیحات زیرشان، نمودارها، عناوین بخش‌ها، کلمات بولد و پررنگ‌ شده، خلاصه و سوالات آخر

- بیشتر
Kamand Kamoei
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

من از اون دسته آدم هایی هستم که اصولا با این کتاب ها ارتباط برقرار نمیکنم ولی این کتاب یه چیز دیگه بود. متن بسیار روان و دوستانیِ ای داشت به طور که من خیلی راحت تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم

- بیشتر
کاربر ۶۰۵۴۵۴۹
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

کتاب خوبیه ولی حتما باید ادم نسخه چاپی‌ش رو تهیه کنه چون این فایل کیفیت بالایی نداره کتاب در مورد چیزهایی درباره یادگیری صحبت میکنه که جسته و گریخته شنیدیم ولی هیچوقت اونقدر روشون فکر نکردیم تا به کار ببندیم شون

- بیشتر
msafarian
۱۴۰۲/۰۳/۰۵

ممنون میشم در قسمت بی نهایت قرارش بدین.

rokxane
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

خیلی کتاب خوبی هستش، با مثال های جذابش حافظه رو تقویت میده حتما بخونید چون تمرکز رو هم بالا میبره از داستان هاش خیلی درس میشه گرفت و عالی هستش، سرگذشت هاشون روش صحیح تمرکز و... در کل عالی هستش

kimia
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

کتابی بود که علاوه بر مفید بودن، لذت بخش بود و نکاتی داشت که شاید اکثرا جدید نبودن ولی نحوه کاربردشون به شکلی متفاوت و قابل فهم با تاکیدهای به جا و مثال های جالب توضیح داده شده بود :)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
هرچند ممکن است خودت متوجه نباشی. توپ فکرت در میز پراکنده به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود و ممکن است دیر یا زود به ایده‌ای برخورد کند که در حل آن مسئله به کارت بیاید.
کاربر ۵۴۶۴۳۲۵
وقتی در حالت پراکنده هستی، مغزت یواشکی مشغول حل مسائل است،
کاربر ۵۴۶۴۳۲۵

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان