دانلود و خرید کتاب انحراف ناپذیر نیر ایال ترجمه عادله میرزائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انحراف ناپذیر اثر نیر ایال

کتاب انحراف ناپذیر

انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۳.۲از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انحراف ناپذیر

کتاب انحراف ناپذیر؛ ابر نیرویی به نام تمرکز حواس اثری از نیر ایال و جولی لی با ترجمه عادله میرزایی است. این کتاب درباره متمرکز کردن حواس و نیروی ما بر روی کارهایمان است و راهکارهای مفیدی دارد. 

درباره کتاب انحراف ناپذیر

نیر ایال و جولی لی در کتاب انحراف‌ناپذیر از سختی‌های متمرکز بودن در زمانه‌ی معاصر می‌گویند و راهکارهای مقابله با آن‌ها را به ما نشان می‌دهد. احتمالا این حالت برای شما هم پیش آمده است که در زندگی دیجیتال غرق شده باشید و حواستان از کاری که باید انجام دهید، پرت شده باشد. اما در حال حاضر زندگی ما بدون استفاده از امکانات دیجیتال، واقعا عیر ممکن است. پس چه باید کرد؟ 

در این کتاب راهکارهایی عملی را می‌خوانیم که به ما کمک می‌کنند تمرکز حواسمان را دوباره به دست آوریم. در حقیقت ما برای اینکه از رنج‌های زندگی واقعی فرار کنیم، سعی می‌کنیم به چیزهای دیگر پناه ببریم و به این واسطه حواسمان را پرت کنیم. اما راهی هم برای انحراف ناپذیر شدن وجود دارد. این کتاب این راه‌ها را به شما معرفی می‌کند و راهکارهای مفید را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

کتاب انحراف ناپذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب برای تمام افرادی که نیاز به تمرکز حواس دارند مفید است. اگر به دنبال اثری می‌گردید که به شما کمک کند تا در بین مسئولیت‌هایی که دارید و زندگی‌تان یک تعادل برقرار کنید، کتاب انحراف ناپذیر برای شما است.

بخشی از کتاب انحراف ناپذیر

یک روز، من و دخترم داشتیم از روی کتاب کاری که برای نزدیک‌تر کردن رابطهٔ دخترها و پدرها طراحی شده بود، بازی می‌کردیم. در اولین بازی باید چیزهای مورد علاقهٔ همدیگر را نام می‌بردیم. پروژهٔ بعدی ساختن یک هواپیمای کاغذی با یکی از صفحات کتاب بود. سومی یک سؤال بود که هر دو باید جواب می‌دادیم: «اگر می‌توانستید یک ابرنیرو داشته باشید، دوست داشتید چه باشد؟»

ای کاش می‌توانستم بگویم دخترم در آن لحظه چه گفت، اما نمی‌توانم. نمی‌توانم چون حواسم آنجا نبود. جسمم در اتاق بود، اما ذهنم جای دیگری بود. دخترم گفت: «پدر، تو چه ابرنیرویی را انتخاب می‌کنی؟»

کوتاه و بریده گفتم: «هان؟ یک لحظه صبر کن. اول باید جواب این را بدهم.» حواسم متوجه گوشی‌ام شد و او را فراموش کردم. چشمانم به صفحهٔ گوشی خیره مانده بود و انگشتانم روی چیزی که آن موقع به نظر مهم می‌آمد تندتند ضربه می‌زد، اما قطعاً می‌توانستم آن را به تعویق بیندازم. او ساکت شد. وقتی سرم را بالا آوردم، رفته بود.

لحظه‌ای جادویی با دخترم را از دست داده بودم چون چیزی در گوشی‌ام توجهم را جلب کرده بود. این به‌خودی‌خود مسئلهٔ مهمی نبود، اما اگر به شما بگویم همین یک بار این اتفاق رخ داد، دروغ گفته‌ام. این صحنه قبلاً هم بارها و بارها تکرار شده بود.

من تنها کسی نبودم که مشغولیت‌ها برایم از آدم‌ها مهم‌تر بودند. یکی که قبل از من آن کتاب را خوانده بود به من گفت وقتی از دختر هشت‌ساله‌اش پرسیده ابرنیروی دل‌خواه او چیست، گفته که می‌خواهد با حیوانات صحبت کند. وقتی دلیلش را پرسیده، دختر گفته: «برای اینکه وقتی شما و مامان مشغول کار با رایانه‌هایتان هستید کسی باشد که با او حرف بزنم.»

بعد از اینکه دخترم را پیدا کردم و از دلش درآوردم، به این نتیجه رسیدم که دیگر وقت تغییر است. ابتدا زیاده‌روی کردم. از آنجا که مطمئن بودم مسبب همهٔ این‌ها فناوری است، «سم‌زدایی دیجیتال» را امتحان کردم. 

گستره؛ عمق یا وسعت؟
دیوید اپستین
سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان
دن آریلی
راهنمای تولید ناب؛ چگونه با حداقل محصول پذیرفتنی (mvp) و بازخورد سریع مشتری به نوآوری بپردازیم
دن اولسن
راهکارهای هوشمندانه؛ ۶۸ تکنیک برای طوفان فکری حل مسئله و تصمیم‌گیری
دیوید کاتن
اول سود؛ کسب و کار خود را ا ز یک هیولای پول‌خوار به یک دستگاه پول‌ساز تبدیل کنید
مایک میخالوویچ
روش مذاکره؛ مذاکره قابلیتی نه ذاتی بلکه اکتسابی است
آلن لامپرور
ارزیابی عملکرد
صالح سپهری‌فر
بازی نامحدود
سایمون سینک
سرمایه گذاری خطرپذیر
اسکات کوپر
نویز
دنیل کانمن
خلاقیت، روان‌شناسی کشف و اختراع
میهای چیکسنت میهای
تلنگر
ریچارد. اچ تیلر
شاد بودن کافی نیست
مارک منسون
ذهن مصرف‌کننده
پپ مارتینز
کمبود
سندهیل مولاینیتن
تاریخ تفکر مدیریت
مورگن ویتزل
آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی
ریچارد پل
مثبت فکر نکنید
گابریله اوتینگن
عادت مربی گری
مایکل بانگی استانیر
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

Amin Rostami
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

خلاصه یا به عبارت بهتر؛ معرفی این کتاب رو می‌تونید در قسمت ۴۷ از پادکست «بی‌پلاس» با نام «ذهن حواس جمع» بشنوید. . براتون پیش اومده که مثلا در زمان امتحان، هر کار نامربوط دیگه‌ای رو انجام بدید الا درس خواندن؟ امروزه بیشترین

- بیشتر
😊😋
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

من ترجمه دیگه این کتاب (ذهن حواس جمع از نشر آموخته) رو به صورت نسخه کاغذی دارم و محشره. خیلی عالی. تحسین های بسیاری در مورد این کتاب وجود داره.

newsinanas
۱۴۰۱/۰۲/۱۱

زیاد حرف زد و روشای پراکنده و غیر مرتبط یا کم مرتبط زیادی رو گفت. وقتم رو گرفت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
گرایش افراد به سرزنش خود، همراه با میزان فکر کردن آن‌ها به یک مشکل، تقریباً به‌طور کامل تسهیل‌کنندهٔ رایج‌ترین عوامل مرتبط با افسردگی و اضطراب است.
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
با گذاشتن گوشی در میدان دیدتان، مغز شما باید سخت کار کند تا آن را نادیده بگیرد؛ اما اگر گوشی شما به‌راحتی قابل دسترسی یا در دیدتان نباشد، مغز شما قادر است روی کاری که در دست دارید، تمرکز کند.
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
اگر متوجه شدید دارید به صدای خفیفی در سرتان گوش می‌دهید که گاهی شما را اذیت می‌کند، مهم است بدانید چطور به آن پاسخ دهید؛ به جای قبول آنچه صدا می‌گوید یا مشاجره با آن، به خود یادآوری کنید که موانع بخشی از روند رشد هستند؛ ما بدون تمرین بهتر نمی‌شویم؛ البته عمل کردن به این توصیه گاهی دشواری‌هایی دارد.
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
«هنر عاقل بودن هنر آن است که بدانید چه چیزی را نادیده بگیرید»
Anahid
پژوهشی که در مجلهٔ روان‌شناسی تجربی: بینش و عملکرد انسان چاپ شده است، نشان داد دریافت اعلان تماس تلفنی و پاسخ ندادن به آن به‌اندازهٔ پاسخ دادن به یک پیام یا تماس موجب حواس‌پرتی است. همچنین، نویسندگان پژوهشی که در دانشگاه تگزاسِ شهر آستین انجام شده بود، مطرح کردند که «صِرف وجود گوشی در یک محل، به‌اجبار باعث ‘فرار مغزها’ می‌شود، چراکه منابع محدود توجه فرد صرف توجه ناخودآگاه به تلفنش می‌شوند و درنتیجه این منابع برای پرداختن به کاری که در دست داریم، از دسترس خارج می‌شوند.» با گذاشتن گوشی در میدان دیدتان، مغز شما باید سخت کار کند تا آن را نادیده بگیرد؛ اما اگر گوشی شما به‌راحتی قابل دسترسی یا در دیدتان نباشد، مغز شما قادر است روی کاری که در دست دارید، تمرکز کند.
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
مؤثرترین شیوه برای فراهم کردن زمان برای کشش، از طریق «محدوده‌های زمانی» است
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
با خودتان همان‌طور صحبت کنید که با دوستتان صحبت می‌کنید. از آنجایی که ما دربارهٔ خودمان اطلاعات زیادی داریم، تمایل داریم بدترین منتقد خودمان باشیم؛ اما اگر با خودمان با همان روشی صحبت کنیم که انگار می‌خواهیم به یک دوست کمک کنیم، وضعیت را در جهت آنچه واقعاً هست می‌بینیم؛ گفتن جملاتی مانند «این همان احساس بهتر شدن در کار است» و «تو در مسیر هستی» به خودمان راه‌های بهتری برای مدیریت خودتردیدی به شمار می‌روند.
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
‫این پرسش مهم را به یاد بیاورید: «آیا این محرک بیرونی من را به خدمت گرفته است یا من آن را؟»
mehdi
در یک پژوهش، به شرکت‌کنندگان گفته بودند پنج دقیقه به یک خرس سفید فکر نکنند. همان‌طور که داستایفسکی پیش‌بینی کرده بود، آن‌ها به‌طور میانگین هر دقیقه یک بار این کار را انجام دادند. پژوهش وگنر همین‌جا تمام نشد. وقتی از همان گروه خواستند که سعی کنند خرس سفید را به یاد بیاورند، این کار را خیلی بیشتر از گروهی انجام دادند که از آن‌ها نخواسته بودند این فکر را سرکوب کنند. براساس مقاله‌ای در مجلهٔ دیدبانِ روان‌شناسی: «نتایج نشان داد که سرکوب آن فکر در پنج دقیقهٔ اول باعث شد این فکر بعداً در ذهن شرکت‌کنندگان حتی به‌صورت برجسته‌تری احیا شود.» وگنر بعدها این گرایش را به «نظریهٔ روند کنایی» ترجمه کرد
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲
مطالعات نشان داده‌اند که بازده کارگرانی که در هفته بیش از ۵۵ ساعت کار می‌کنند، کاهش می‌یابد؛ این مشکل، با بروز اشتباهات کاری و تحمیل وظایف بیهوده به همکاران، حادتر می‌شود و درنتیجه منجر به صرف زمان بیشتر برای انجام گرفتن کار کمتر می‌گردد. راه‌حل این آشفتگی چیست؟ استفاده از یک برنامهٔ دقیق و دارای زمان‌بندی کمک می‌کند مسئولیت‌های اصلی توافق‌شده بین کارمندان و کارفرمایان روشن شود.
کاربر ۳۱۳۱۵۹۲

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان