دانلود و خرید کتاب حفظ کارکنان دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه مجتبی اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حفظ کارکنان

کتاب حفظ کارکنان از دانشکدهٔ کسب‌وکار هاروارد و ترجمهٔ مجتبی اسدی و مجید کرمی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ استخدام مناسب، حفظ برترین‌ها و سازمان موفق است و راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه به شما ارائه می‌دهد.

درباره کتاب حفظ کارکنان

آیا می‌توانید بی‌درنگ پاسخ دهید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای سازمانتان انجام دهید، چیست؟ پاسخْ حفظ کارکنان ارزشمند سازمان است. فارغ از وضعیت اقتصادی شرکت‌ها همواره با خطر جداشدن بهترین کارکنانشان و پیوستن آن‌ها به رقبا مواجه هستند. اگر این اتفاق بیفتد، دانش و تخصص بالای این کارکنان مستعد و کارآمد که متضمن موفقیت شماست، همراه آنان از شرکت رخت برمی‌بندد. به علاوه شرکت باید برای یافتن نیروی کار جدید و استخدام سریع آن‌ها، هزینهٔ هنگفتی را نیز متحمل شود.

برای آنکه بتوانید شرکت خود را در مسیر موفقیت قرار دهید، آن هم در دنیایی که هر روز بیشتر به سمت رقابتی‌شدن پیش می‌رود، باید در حفظ کارکنان خود بکوشید. هدف از کتاب حفظ کارکنان این است که شما دریابید حفظ کارکنان به چه معناست (و به چه معنا نیست)، چرا امروزه تا بدین حد اهمیت یافته است و از چه رو بیش از هر زمان دیگری به چالشی عمده تبدیل شده است. سپس با استراتژی‌های خاص و سودمند برای حفظ کارکنان ارزشمند خود آشنا خواهید شد. این استراتژی‌ها عبارت‌اند از: استخدام صحیح، تبدیل شرکت خود به محل کار مورد علاقهٔ افراد، ترویج فرهنگ سازمانی مناسب، پیشگیری از فرسودگی شغلی کارمندان و تقویت مهارت های کلی خود در زمینه حفظ نیروی کار.

آشنایی با روش‌های حفظ کارکنان نیازمند تجربه و تلاش است، هرچند باید توجه داشت که نتایج آن از جمله برخورداری از تیمی با انگیزه، با عملکرد بالا و کامیاب که نتیجه آن موفقیت شرکت در سطح بالاتری خواهد بود، ارزش این تلاش را دارد.

حفظ کارمند موضوعی است که در سازمان‌ها و نشریات مرتبط با کسب‌وکار بسیار به آن توجه می‌شود. اما منظور از حفظ کارمند دقیقا چیست؟ چرا امروزه در دنیای کسب‌وکار بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است؟ و عواملی که سبب تقویت و یا شکست تلاش‌ها در این زمینه می‌شوند، کدام‌اند؟ این کتاب، به موضوعات مطرح‌شده پاسخ خواهد داد.

خواندن کتاب حفظ کارکنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مدیران و مسئولانی که می‌خواهند شرکت، اداره یا سازمانی موفق داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حفظ کارکنان

«بهترین راه پیشگیری از فرسودگی شغلی کارمندان چیست؟

الف. تهیه برنامه استراتژیک استخدام که تضمین می‌کند شمار کافی از افراد (شایسته) برای انجام کارها جذب می‌شوند و به کارفرمایان در مدیریت برنامه کاری کمک می‌کند.

ب. تهیه امکانات ورزشی و تفریحی در محل کار برای کاستن از استرس

ج. ملزم کردن تمام کارمندان به استفاده از تعطیلات خود بر مبنای برنامه‌ریزی صحیح و اصولی.

۱. ب گاهی اوقات پس از طی مدت زمان معینی از همکاری فرد با سازمان، ترک کار هم برای کارمند و هم برای شرکت کاملا طبیعی و سودمند است. این مسئله به‌خصوص برای مشاغل مرتبط با فناوری‌های روز مصداق دارد. با موافقت با انتقال نیروی کار جوان به شرکت‌های دیگر، قادر خواهید بود کارمندان جوان‌تری را که از اطلاعات به‌روزتر و تجارب تحصیلی بالاتری برخودارند، جایگزین آنان نمایید.

۲. ب این در واقع یک باور غلط است که حقوق و مزایا می‌تواند رضایت شغلی ایجاد کرده و فرد را به ادامه کار ترغیب نماید. افراد عوامل دیگری را نیز در نظر می‌گیرند، نظیر حمایت سرپرست، رضایت‌پذیر بودن شغل و منطبق بودن آن با علاقه‌ها و سلیقه‌های آنان و برخورداری از فرصت‌های هدفمند، مانند انجام فعالیت‌های چالش‌برانگیز، دسترسی به فناوری‌های روز و سایر انگیزه‌های غیرمالی.

۳. ج این سه روند اکنون در حال تغییر چشم‌انداز کسب‌وکارها است، به نحوی که اکنون حفظ کارمندان باارزش باعث برتری شرکت شما نسبت به رقبا می‌شود.

۴. ب در واقع، امروزه بیشتر افراد نسبت به نسل‌های پیشین، میزان کمتری از والدین ارث می‌برند و مجبورند بیشتر کار کنند. بنابراین، این دلیل اصلی چالش‌برانگیز شدن حفظ کارمندان برای برخی شرکت‌ها نیست.

۵. الف پشتیبانی از انعطاف‌پذیری در محیط کار، استراتژی موثرتری برای حفظ کارمندان نسل boomer است. همچنین کارمندان مسن‌تر به مرخصی‌های بدون حقوق و اختصاص زمانی برای شرکت در پروژه‌های اجتماعی بیشتر علاقه دارند.

۶. ب استخدام «برترین» متقاضیان هیچ کمکی به شما در زمینه حفظ کارکنان نمی‌کند. ممکن است این افراد چنان از شرایط مطلوب خود دلگرم و مطمئن باشند که نسبت به کسب شغل جدید خود در شرکت شما آنچنان که باید قدردان نباشند. این افراد همواره نیم‌نگاهی نیز به «پیشنهادهای بزرگتر و بهتر» از سوی سایر شرکت‌ها خواهند داشت.

۷. ج امروزه دغدغه اصلی بسیاری از کارمندان رشد فردی و حرفه‌ای و جلب حمایت کارفرماست. در واقع، پشتیبانی از کارمند، بیش از پرداخت مبالغ هنگفت حقوق و مزایا، باعث جذابیت شرکت شما برای متقاضیان احتمالی و کارمندان فعلی خواهد شد.

۸. ج بسیاری از کارمندان از «فرهنگ» به عنوان یکی از مهمترین، و نه کم‌اهمیت‌ترین، دلایل ماندن یا ترک کار خود نام می‌برند. در نتیجه، شما قادرید با آگاهی از فرهنگ واحد خود و فرهنگ‌سازی مناسب باعث رضایتمندی کارمندان پرارزش شوید.

۹. ب ارایه پیشنهاد بالاتر رایج‌ترین عکس‌العمل در قبال فردی است که قصد ترک شغل خود را دارد، اما این هوشمندانه‌ترین انتخاب نیست، زیرا این موضوع ممکن است دلیل اصلی ترک کار از سوی کارمند نباشد. بیشتر کارمندان به این دلیل تصمیم به ترک کار خود می‌گیرند که از رابطه با سرپرست خود، نوع فعالیت‌های کاری یا خود شرکت راضی نیستند. پیشنهاد حقوق بالاتر ممکن است باعث ادامه کار از سوی این افراد شود، ولی مشکل را برطرف نمی‌کند و نارضایتی این افراد دیر یا زود موجب ترک شرکت از سوی آنان خواهد شد.

۱۰. الف استخدام استراتژیک و مدیریت هوشمندانه حجم کاری، می‌تواند مانع از بروز حس نومیدی و یاس، که علت اصلی ترک کار کارمندان است، شود.

سرپرست مستقیم کارمند جدید نیز احتمالا علاوه بر تمامی موارد بالا، بر «مهارت‌های فردی» و توانایی کار در ساعات مختلف تاکید دارد.

برای اجتناب از یاس و سردرگمی در ارزیابی متقاضیان، روند زیر را به‌کار گیرید:

پیش از آن که مصاحبه با متقاضیان را آغاز کنید، از تمام کسانی که با کارمند جدید در تعامل خواهند بود، بخواهید ویژگی‌هایی را که از همکار آینده‌شان مدنظر دارند، به شکل محرمانه برای شما ارسال کنند.

با برگزاری یک جلسه، فهرست انتظارات دریافتی از تمام افراد را در کنار یکدیگر قرار داده و در مورد تفاوت‌های آنها آزادانه بحث کنید.

در مورد این که کدام یک از الزامات دارای اولویت هستند، تصمیم جمعی اتخاذ نمایید.

فهرست جدیدی بر پایه الزاماتی که همگان بر آن توافق دارند، تهیه کنید.

در ارزیابی متقاضیان از آن فهرست استفاده نمایید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۴۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان