دانلود و خرید کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال مهدی شامی زنجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال اثر مهدی شامی زنجانی

کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال نوشتهٔ مهدی شامی زنجانی و محسنه اسدی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای تحول سازمان‌ها در عصر دیجیتال است.

درباره کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال با رویکردی جامع و کاربردی ولی درعین‌حال با زبانی ساده و روان مخاطبان حرفه‌ای و دانشگاهی را در حد مطلوبی با مفهوم مهم مدیریت منابع انسانی دیجیتال آشنا می‌کند.

در فصل اول کتاب به مفهوم‌سازی مدیریت منابع انسانی دیجیتال پرداخته و در فصل آخر (فصل هفتم)، ده توصیهٔ کاربردی برای پیاده‌سازی این مفهوم در سازمان‌ها ارائه شده است.

در پنج فصل میانی کتاب به دیجیتالی‌سازی هریک از فرایندهای مدیریت منابع انسانی پرداخته‌ شده است. این فصل‌ها ساختار مشابهی دارند. هر فصل با یک داستان دربارهٔ فرایند مورد نظر آغاز می‌شود، با نگاهی مختصر به گام‌های آن پیش می‌رود، با تشریح کاربرد فناوری‌های دیجیتالی همچون هوش مصنوعی و تحلیلگری داده، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت اشیا، بلاکچین، و واقعیت مجازی و افزوده ادامه می‌یابد و با معرفی داشبورد فرایند مزبور به پایان می‌رسد. در هریک از این فصل‌ها بخشی با عنوان سرنخ وجود دارد که در آن به ارائهٔ توصیه‌هایی برای اجرای موفق فرایند مورد نظر پرداخته‌ شده است.

خواندن کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان اصلی این کتاب عبارت‌اند از:

- مدیران و کارشناسان منابع انسانی سازمان‌ها

- مدیران و کارشناسان تحول دیجیتال سازمان‌ها

- مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان‌ها

- مدیرعاملان و اعضای هیئت‌مدیرهٔ سازمان‌ها

- مدیران و کارشناسان شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ راهکارهای منابع انسانی

- مدیران و کارشناسان استارتاپ‌های فعال در حوزهٔ منابع انسانی دیجیتال

- استادان و دانشجویان رشته‌های مدیریت منابع انسانی و تحول دیجیتال

بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

«این روزها، در دنیای حرفه‌ای و دانشگاهی، به کمتر کسی برمی‌خوریم که تحول دیجیتال را عبارتی دهان‌پرکن و مدگرایانه بداند، زیرا این مفهوم قدرت بلامنازع خود را به همه ثابت کرده است. اگر تحول دیجیتال تا قبل از همه‌گیری جهانی کرونا بیشتر فرصت تلقی می‌شد، در طول این دوران و پس‌ازآن، به «الزام و عامل بقا» برای بسیاری از صنایع تبدیل شده است. اگرچه سونامی دیجیتال در یک زمان همهٔ صنایع را درنمی‌نوردد و به‌اصطلاح دیروزود دارد، چیزی که در آن شکی نیست این است که سوخت‌وسوز نخواهد داشت و سراغ همه خواهد رفت، حتی سراغ شما، دوست عزیز! داروینیسم دیجیتال به ما می‌آموزد فقط سازمان‌هایی در این عصر بقا خواهند داشت که بتوانند قابلیت‌های دیجیتال مناسبی در خود ایجاد کنند.

اهمیت تحول دیجیتال به‌قدری در سال‌های اخیر افزایش یافته است که مجلهٔ مدیریتی دانشگاه ام‌آی‌تی۱ از تعبیر ایدئولوژی کسب‌وکار برای آن استفاده می‌کند. این تعبیر ازآن‌جهت شایان توجه است که ایدئولوژی همچون لنزی روی چشمان ما قرار می‌گیرد و دنیا را از پشت آن می‌بینیم و تحلیل می‌کنیم. وقتی لنزِ روی چشمانمان در دنیای کسب‌وکار تغییر کند، چیزهایی را می‌بینیم که قبلاً از دیدن آنها عاجز بودیم و همچنین ممکن است چیزهایی که قبلاً پررنگ می‌دیدیم و برایمان مهم بودند دیگر ارزش و اعتبار قبلی خود را نداشته باشند. این لنز جدید به ما دید و بینش جدیدی می‌دهد. برای مثال، با چنین دید و بینشی است که داده برای کسب‌وکارمان به چنان دارایی ارزشمند و استراتژیکی تبدیل می‌شود که نمی‌توانیم بدون آن رقابت کنیم و حتی بقا داشته باشیم. یا همین نوع نگاه و رویکرد است که به ما نشان می‌دهد تحول دیجیتال مفهومی سازمان‌گستر است و کلیهٔ کارکردهای سازمانی‌مان را در بر می‌گیرد. این‌گونه بهتر درمی‌یابیم که تحول دیجیتال یکی از کارهایی که باید در کنار کارهای دیگرمان انجام بدهیم نیست، بلکه همهٔ کارهای ما تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد. به بیان دیگر، تحول دیجیتال کارکردی در کنار کارکردهای سازمانی دیگر مانند مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت فرایند و مدیریت تولید و عملیات نیست، بلکه همچون چتری همهٔ این موارد را در بر می‌گیرد و برای تبدیل شدن به موجودیتی در تراز این عصر بازآفرینی‌شان می‌کند. به‌این‌ترتیب، با اطمینان خاطر می‌توان گفت که بخش یا فردی در سازمان وجود ندارد که مخاطب پیام تحول دیجیتال و تحت تأثیر آن نباشد.»

نظرات کاربران

ریحان
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

این کتاب فرایندهای مدیریت منابع انسانی رو توضیح می‌ده و کاربرد فناوری‌ها رو در هر کدوم از فرایندها بیان می‌کنه. لحن کتاب بسیار روان و شیوا هست مثل کتاب ناخدایی دیجیتال که از همین نویسنده‌ست. و همچنین از نمونه‌های ایرانی زیاده

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۴۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۶۸,۶۰۰
۳۰%
تومان