دانلود و خرید کتاب استخدام کارکنان دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه مرتضی بخشایش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استخدام کارکنان

کتاب استخدام کارکنان نوشتهٔ دانشکده کسب و کار هاروارد است و با ترجمهٔ مرتضی بخشایش و سارا احمدی در انتشارات آریانا قلم منتشر شده است. این کتاب به تعریف الزامات، ارزیابی متقاضیان، مصاحبه موفق (راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه) می‌پردازد.

درباره کتاب استخدام کارکنان

این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ همراه مدیران است. دانشکده کسب‌وکار هاروارد با شناسایی نیاز مدیران امروزی، مجموعه‌ای را تحت‌عنوان کتاب‌های همراه؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه، منتشر کرده است که برترین اساتید مدیریت دنیا نکات و راهنمایی‌ها و درس‌هایی از سال‌ها تجربه و مشاوره خود را، در آن به زبانی ساده بیان کرده‌اند.

یک مدیر می‌توانند در استخدام افراد به انتخاب‌های هوشمندانه‌ای دست بزند که برای شرکت ارزش ایجاد کند. این کار از طریق یافتن استعدادهایی است که سازمان برای پیشی‌گرفتن از رقبای خود بدان نیاز دارد. حسن عملکرد افراد به‌عنوان مدیر و همچنین عملکرد تیم و کل شرکت به توانایی مدیر در اتخاذ تصمیم‌های استخدامی مناسب وابسته است؛ بنابراین زمانی که تصمیم به استخدام کارمند می‌گیرد به‌نوعی دست به قمار می‌زند.

کتاب استخدام کارکنان برای هر یک از مراحل فرایند استخدام – تعیین الزامات شغلی، فراخوان داوطلبان مناسب، انجام مصاحبه، ارزیابی متقاضیانی که با آنها مصاحبه نموده‌اید و در آخر تصمیم‌گیری و ارائه پیشنهاد شغلی موفق - رهنمودها و ابزارهایی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

خواندن کتاب استخدام کارکنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مدیران حوزه کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب استخدام کارکنان

«پیش از استخدام فرد مناسب برای هر شغل، باید از الزامات آن شغل به خوبی آگاهی یابید. هم‌چنین باید تعیین کنید چه چیزی موجب «انطباق» میان مهارت‌ها و خصوصیات فردی متقاضی و الزامات شغلی می‌شود. سه عامل در تعیین شغل و الزامات آن به شما کمک خواهند کرد:

پیشینه فرد؛ نظیر سوابق تحصیلی و کاری

خصوصیات شخصی؛ نظیر توانایی‌های خلاقانه و روش‌های تصمیم‌گیری

ساختار سازمانی؛ نظیر سلسله مراتب و مدیریت و فرهنگ که ارزش‌ها و روش‌های تعامل پذیرفته شده را شامل می‌شود

با پاسخ به این سئوال که «در این شغل، کارمند چه کارهایی باید انجام دهد؟» مسئولیت‌ها و وظایف اصلی آن شغل را بهتر درک خواهید نمود و چنانچه برای سمتی به دنبال کارمند هستید، می‌توانید با مرور شرح وظایف شغلی، پاسخ این سئوال را بیابید.

اگر برای سمت شغلی جدیدی به دنبال کارمند هستید، یا این که برای سمت فعلی، شرح وظایف شغلی از قبل موجود نیست، باید برای آشنایی با شغل مورد نظر زمان بیشتری صرف کنید و هم‌چنین با افرادی که با آن شغل در ارتباط هستند، گفتگو نمائید، در غیر این صورت باید به فردی که در این سمت قرار خواهد گرفت اعتماد نمائید. حال به عوامل اصلی تعیین الزامات شغلی نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم.

مشخص ساختن سوابق کاری ایده‌آل

هنگام تصمیم‌گیری در مورد پیشینه متقاضیان، میزان تحصیلات و سوابق شغلی عوامل مهمی هستند که باید مد نظر قرار گیرند. لازم است تعیین شود که آیا سابقه تحصیلی خاصی برای شغل مورد نظر، نیاز است یا خیر. گاهی به تشخیص و صلاحدید خود، می‌توانید کمی انعطاف به خرج داده و تجربه کاری مرتبط را جایگزین سابقه تحصیلی نمائید.

الزامات مربوط به تجربه کاری را مبنای تجزیه و تحلیل وظایف و مسئولیت‌های خاص سمت مورد نظر قرار دهید. بین نوع و سطح تجربه کاری اصلی و تجربه‌ای که داشتن آن مفید است ولی حیاتی نیست، تمایز قائل شوید. ممکن است یک متقاضی شایسته برخی از الزامات مربوط به تجربه کاری را دارا نباشد. در این صورت، مشخص سازید که آیا سازمان می‌تواند زمانی را به آموزش شغلی این فرد اختصاص دهد یا خیر.

هم‌چنین تعیین نمائید که آیا خواهان فردی با تجربه کار در صنعتی خاص، واحد سازمانی معین (همچون تجربه در بخش بازاریابی، بخش مالی و یا خدمات مشتریان) و یا دارای تجربه کاری در شرکت بزرگ و یا شرکت کوچک، هستید. توجه نمائید که تجربه شناخت صنعت و رقبا برای برخی از سمت‌های سازمان که نیازمند داشتن اطلاعات در مورد محصول و عملکرد رقبا هستند، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۴۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان