دانلود و خرید کتاب مدیریت پروژه دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه هدی درخشانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت پروژه

کتاب مدیریت پروژه از دانشکدهٔ کسب‌وکار هاروارد و ترجمهٔ هدی درخشانیان و هومن درخشانیان است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ آماده‌سازی منابع، زمان‌بندی، نظارت بر بودجه و تولید گزارش‌هاست و راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب مدیریت پروژه

مدیریت پروژه شامل انبوهی از تضادهاست. شما باید برنامهٔ جامع و مشروحی را تهیه کنید و در همین حال انعطاف کافی برای رویارویی با مسائل غیرمنتظره داشته باشید. هنگامی که به جزئیات کوچک اما مهم می‌نگرید، باید تصویر بزرگ و متمایل به هدف نهایی بسازید که همه چیز را در مسیر پروژه لحاظ کند. برای رهبری تیمتان باید وقت بگذارید و دلسوزی کنید و این شهامت را داشته باشید که در صورت لزوم سرپرستان تیم را نقد کنید.

به‌عنوان مدیر پروژه به مهارت‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های برنامه‌ریزی، خلق چشم‌انداز و احساس مشترک نیاز دارید. خوشبختانه شما تعدادی یا همه مهارت‌های مورد نیاز برای ادارهٔ پروژه خود را دارید. حتی اگر فکر می‌کنید تاکنون هرگز پروژه‌ای را اجرا نکرده‌اید، باز هم شانس دارید.

حتی اگر هرگز پروژه‌ای را خود اجرا نکرده باشید، اگر در حوزه‌های کاملا پروژه‌محور مانند توسعهٔ محصول، معماری یا ساخت فیلم فعالیت می‌کنید، با پروژه‌ها آشنا هستید. در کار خود با محدودیت‌های زمانی و مالی روبه‌رو بوده‌اید. می‌توانید با مسائل و حوادث غیرمنتظره خود را انطباق دهید. مهارت‌های لازم برای کار تیمی را دارید و احتمالاً از دام‌هایی که باید از آن‌ها دوری کنید، آگاهید.

در صورتی که در بخش‌های پشتیبانی یا خدماتی کار می‌کنید، احتمالاً اجرای پروژه‌ها از جمله امور جاری و معمول شما هستند، حتی اگر این فعالیت‌ها به نام دیگری باشند.

شما در حال اجرای پروژه‌ای هستید اگر:

به‌عنوان مسئول پشتیبانی مشتریان در حال ارتقای محصول هستید.

صاحب‌خانه‌ای هستید که آشپزخانه‌اش را بازسازی می‌کند.

به‌عنوان مدیر تأسیسات در حال اعمال تغییراتی در سیستم تلفن هستید.

مسئول منابع انسانی هستید و در حال اعمال تغییراتی در سیستم پاداش و مزایا هستید.

محققی هستید که طرحی را برای ارزیابی و تامین مالی آماده می‌کنید.

مربی‌ای هستید و تیمتان را به اردو می‌برید.

مالک اتومبیلی هستید که در حال خرید اتومبیل جدید است.

در حال برنامه‌ریزی جشن ازدواج‌تان هستید.

این کتاب راهنما، به شما کمک می‌کند تا توانمندی‌های خود را شکوفا کنید، ضعف‌های مهارتی خود را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کنید و مسیر روشن و ساخت یافته‌ای را که مورد نیاز هر مدیر پروژه است، به شما ارائه می‌کند. به شما پیشنهادهایی کاربردی برای رویارویی با موانع و چالش‌های معمول در پروژه‌ها ارائه می‌کند و برخی ابزارهای مورد استفاده در ادارهٔ پروژه‌های بزرگ و کوچک را معرفی می‌کند.

مدیریت پروژه کتابی پیچیده، چالش‌برانگیز، خلاقانه و ملال‌آور است و فرآیندی با پتانسیل‌های نامحدود و گاهی الگوهای پیش‌بینی‌نشده است.

خواندن کتاب مدیریت پروژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمامی کسانی که می‌خواهند پروژه‌های کوچک یا بزرگ، مهم یا حتی کم‌اهمیت خود را مدیریت کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت پروژه

«پروژه کاری است که باید انجام شود و نقطه پایان مشخصی دارد. معمولاً در کسب و کار، پروژه مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط به هم است که ممکن است با همکاری گروهی از افراد و در یک بازه زمانی مشخص برای مثال یک تا ۱۸ ماه انجام شود.

برای مثال طراحی خودرویی جدید، یک پروژه است. گروهی از افراد با کمک یکدیگر مراحل طراحی، ساخت، آزمایش و اصلاح و بهبود را انجام می‌دهند. وقتی این خودرو به مرحله تولید انبوه رسید، این پروژه تمام شده است. مسئولیت تولید خودرو به بخش یا واحد کسب و کار دیگر سپرده می‌شود.

توجه: وقتی این پروژه به اتمام رسید و مرحله تولید آغاز شد، مدیر این مرحله نیز می‌تواند از بسیاری از مهارت‌های مدیریت پروژه برای پیشبرد فرایند تولید استفاده کند.

مراحل چرخه عمر یک پروژه

فرض کنید شما در حال طراحی یک ماشین، طرح توسعه یک وب سایت، راه‌اندازی یک کارخانه، انجام ممیزی خارجی، به روز کردن اطلاعات یک سیستم و یا یکی از صدها مثال دیگر هستید، در هر حال باید از یک نقطه و با یک چارچوب مشخص کار را شروع کنید.

معمولاً چرخه عمر یک پروژه معمولی به شرح زیر است:

۱. برنامه‌ریزی

۲. مهیاسازی

۳. اجرا

۴. تکمیل

هر فاز، اهداف، ابزار، فعالیت‌ها و مهارت‌های خاص خود را می‌طلبد. مدیر پروژه باید با تعیین اهداف و بسترسازی برای انجام فعالیت‌ها و با استفاده از ابزار و مهارت‌های مورد نیاز کار را انجام دهد.

هم‌پوشانی فعالیت‌ها و مهارت‌ها

حتی زمانی که هر فاز بر اساس کیفیت مورد نظر طراحی شده باشد، گاهی مشاهده می‌شود که اهداف و فعالیت‌های اصلی که در چهار فاز یک پروژه طراحی شده‌اند تکراری بوده و هم‌پوشانی دارند. به عنوان مثال شما در فاز برنامه‌ریزی مشخص می‌کنید که پروژه به چه بودجه‌ای نیاز دارد و در چه زمانی به انجام می‌رسد. وقتی به فاز مهیاسازی پروژه می‌روید، شروع به تعیین جزئیات اجرای کارها می‌کنید. این جزئیات اطلاعات جدیدی به شما می‌دهد، بنابراین ممکن است ناچار شوید به فاز برنامه‌ریزی برگردید و در بودجه و جداول زمانی خود تغییراتی را اعمال کنید.»

نظرات کاربران

کاربر 6805113
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

کتاب خوبیه راهکارهاش خاص و خارق العاده نیستن اما این که تمام این راهکارهای بدیهی و ساده رو در یک کتاب جلوی چشمتان میبینید میخوانید زیر و رو میکنید و به آنها و عملی کردنشان فکر میکنید کمک کنندهخواهد بود. آخر کتاب تعدادی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان