دانلود و خرید کتاب جاده باریک آزادی دارون عجم اوغلو ترجمه پویا جبل عاملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جاده باریک آزادی

کتاب جاده باریک آزادی نوشته دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون است و با ترجمه پویا جبل عاملی و محمدحسین باقی و جواد طهماسبی ترشیزی منتشر شده است. این کتاب ادامه پاسخ به پرسش چرا کشورها شکست می‌خورند است و انتشارات دنیای اقتصاد آن را منتشر کرده.

درباره کتاب جاده باریک آزادی

کتاب جاده باریک آزادی به تفصیل در مورد «آزادی» سخن می‌گوید. از منظر نویسندگان، همه بدبختی‌های جهان از فقدان آزادی است که قدمت آن به اندازه تاریخ بشر است. نویسندگان برای نشان دادن این فرضیه بنیادین خود علاوه بر این که نگاهی به تاریخ کلاسیک جوامع دارند و در دریای تاریخ دست به غواصی زده‌اند از تحولات معاصر جهان هم بهره می‌جویند.

در این کتاب به امنیت، آزادی، توسعه، تعادل و تعامل میان جامعه و دولت پرداخته شده است. با این حال، به نظر می‌رسد «آزادی» و «امنیت» دو موضوع کهن هستند که پیوندی ناگسستنی با زیست انسانی دارند. بسیاری از فلاسفه از گذشته تا حال به امنیت و آزادی پرداخته‌اند. برخی آزادی را بر امنیت تقدم می‌بخشند و برخی امنیت را بر آزادی و برخی هم بر تعامل میان آنها تاکید می‌گذارند. نویسندگان به تاسی از جان لاک بر این باورند که «آزادی باید با مردمانی آغاز شود که از خشونت، ارعاب و دیگر اقدامات نادرست رها هستند. مردم باید بتوانند آزادانه در مورد زندگی‌شان دست به انتخاب بزنند و ابزارهایی برای انجام این کار بدون ترس از مجازات داشته باشند». نکته آنجاست که بدون امنیت، آزادی محقق نمی‌شود.

نویسندگان با اشاره به حماسه گیلگمش به این می‌پردازند که راه حل مهار خشونت‌ها علاوه بر آزادی و قانون، کنترل اقتدار دولت و محدود کردن آن به قیود است:«آزادی نیازمند دولت و قانون است. اما این آزادی از سوی دولت یا نخبگانی که دولت را کنترل می کنند داده نمی‌شود. این آزادی از سوی مردم و جامعه به دست می‌آید. جامعه باید دولت را کنترل کند تا از آزادی مردم محافظت و این آزادی را ترویج کند. آزادی نیازمند جامعه ای بسیج شده است که در سیاست مشارکت کند، در هنگام لزوم دست به اعتراض بزند و هرگاه که بتواند با رأی خود دولت را از قدرت خلع سازد.» استدلال نویسندگان در این کتاب این است که برای ظهور و شکوفایی آزادی، هم دولت و هم جامعه باید قوی باشند. یک دولت قوی برای کنترل خشونت، اجرای قوانین و تامین خدمات عمومی مورد نیاز و برای یک زندگی که در آن مردم در انتخاب زیست و دنبال کردن خواست‌های خود توانمند باشند حیاتی است. یک جامعه قدرتمند و بسیج شده می‌تواند دولت قوی را کنترل و مقید سازد. آنها معتقدند دولت و جامعه یکدیگر را متوازن می‌سازند. در همین راستا، آنها به غور در تاریخ پرداخته و شواهد بی‌شماری را از جزایر هاوایی و آمریکا گرفته تا دل آفریقا و اروپا و آسیا و در دوره‌های مختلف حیات بشری بیرون می‌آورند. یکی از ویژگی‌های بارز کتاب در این است که نویسندگان از اصطلاحات، استعارات و تشبیهاتی برای تبیین منظور خود استفاده می‌کنند. از آن جمله می توان به «اقتصاد قفس وار»، «رشد ژانوسی»، «قانون پارو شکسته»، «ملکه سرخ» و غیره اشاره کرد که به طرز شیوایی توضیح و تبیین شده‌اند و از دل آنها شرایط آزادی، توسعه پایدار، کامیابی و بهروزی یا ناکامی و شکست جوامع به تصویر کشیده می‌شود.

خواندن کتاب جاده باریک آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. 

معرفی نویسنده
عکس دارون عجم اوغلو
دارون عجم اوغلو

ما در عصری زندگی می‌کنیم که زیست انسان در آن نسبت به پیشینیانش با پیچیدگی‌های بسیاری همراه است. در این نقطه از تاریخ روابط اقتصادی و سیاسی در سطح کلان به‌طور مستقیم بر سرنوشت افراد تأثیر داشته و این تصمیمات بزرگ دولت‌ها است که زندگی ملت‌هایشان را می‌سازد. اقتصاد یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین مسائلی است که انسان مدرن به‌ناچار با آن دست‌به‌گریبان است، چرا که علاوه‌بر نقش داشتن در مسائلی چون تعیین سطح رفاه یک ملت و رضایت عمومی آن‌ها از زندگی، ریشه‌ی بسیاری از انقلاب‌ها در سطح جهان نیز به شمار می‌رود. دارون عجم اوغلو اقتصاددان ترکیه‌ای یکی از پراستنادترین پژوهشگران حوزه‌ی اقتصاد به شمار می‌آید که با همراهی همکار خود، جیمز رابینسون، چندین کتاب‌ در باب نقش اقتصاد در بازی جهانی نوشته و آن را به زبانی قابل‌فهم تحلیل کرده ‌است. در ادامه، به مرور زندگینامه این اقتصاددان و بررسی آثار او می‌پردازیم.

نظرات کاربران

کاربر ۴۸۳۱۴۰۸
۱۴۰۲/۰۸/۲۳

در ادامه کتاب چرا ملت ها شکست میخورند، تاریخ رو به همون سبک و با موضوع آزادی میخوانید. نظریات افراد بزرگ و مثال هایی برای تایید و رد اونها برگرفته از تاریخ. لذت بردم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸۶ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان