دانلود و خرید کتاب اخلاق در سیاست مایکل سندل ترجمه افشین خاکباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق در سیاست اثر مایکل سندل

کتاب اخلاق در سیاست

معرفی کتاب اخلاق در سیاست

کتاب اخلاق در سیاست نوشته مایکل سندل است و با ترجمه افشین خاکباز در نشر نو منتشر شده است.

درباره کتاب اخلاق در سیاست

کتاب حاضر دربارۀ سیاست‌های بخش عمومی و فلسفه‌ای است که در ورای آنها قرار دارد، و این حوزه‌ای است که بازیگران اصلی‌اش سیاست‌گذاران و دولت‌ها هستند، و دوم اینکه دربارۀ سیاست‌های بخش عمومی کشوری است که دست‌کم براساس روایت‌های رسمی از نظر فرهنگی و سیاسی و اقتصادی با ما تفاوت‌های پرشماری دارد و بسیاری از مسائلی که دغدغه‌های مردمش را تشکیل می‌دهد با مسائل جامعۀ ما متفاوت است.

جوامع مختلف با وجود تفاوت‌هایشان شباهت‌های بی‌شماری دارند که بنیادی‌تر از تفاوت‌های آنها است. همۀ جوامع با وجود تفاوت‌های تاریخی و جغرافیایی از انسان‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌رغم تفاوت‌هایی همچون نژاد و طبقه و زبان و باورها و دین و فرهنگ، در سرشت انسانی و احساساتی همچون اندوه و شادی، خشم و آزردگی، عشق به نیکی و نفرت از پلیدی و پلشتی، شیوه‌های استدلال و اصول منطقی که بر این استدلال‌ها حاکم است مشترک هستند. همۀ انسان‌ها به اصولی همچون عدالت و حق‌جویی باور دارند، هرچند تعریفی که از این اصول جهان‌روا ارائه می‌دهند با یکدیگر تفاوت دارد و این تفاوت گاهی چنان شدید است که به تقابل و تخاصم منتهی می‌شود. بسیاری از مشکلات جوامع مختلف، با وجود تفاوت ظاهری ریشه‌های مشترکی دارند و بنابراین حل آن‌ها رویکردهای مشابهی را طلب می‌کند. جایگاه جامعۀ مدنی، روابط داخلی میان شهروندانی که چنین جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و زمامدارانی که ادارۀ امور آن‌ها را در دست دارند، حقوق شهروندی و حدود آن، تقدم و تأخر حقوق فردی و خیر عمومی، عدالت سیاسی و عدالت توزیعی، تکثر هویت‌های قومی و ملی و دینی و نحوۀ ایجاد تعادلی که مانع از تحمیل باورهای اکثریت یا گروهی خاص بر سایرین شود، و مواردی از این دست در زمرۀ مسائل بنیادینی هستند که کم و بیش از دغدغه‌های اصلی همۀ جوامع به‌شمار می‌روند؛ و پاسخی که به آن‌ها ارائه می‌شود و دیدگاه‌های فلسفی که خاستگاه این پاسخ‌ها است، علاوه بر بخش عمومی در شکل دادن به روابط افراد و گروه‌ها با یکدیگر و حتی رفتارهای فردی و خصوصی افراد نیز تأثیر بسزایی دارد. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد خواندن فلسفه اخلاق می‌تواند راهنمایی باشد برای درک شباهت‌های جوامع. 

خواندن کتاب اخلاق در سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اخلاق در سیاست

مقاله‌هایی که در این بخش آمده‌اند به دنبال این هستند که در سنت سیاسی آمریکایی منابعی را برای احیای مدنی در زمانۀ ما بیابند. فصل۱  «جست وجوی آمریکا برای یافتن فلسفۀ بخش عمومی»، مقاله‌ای در باب بازیابی گذشته است که البته امیدوارم از سر دلتنگی برای گذشته نباشد. این مقاله نشان می‌دهد که بحث‌های سیاسی ما همواره بر ابعاد و توزیع تولید ملی متمرکز نبوده، یا درک مصرف‌گرایانه و فردگرایانه از آزادی که در زمانۀ ما به چیزی بسیار آشنا تبدیل شده تنها راه درک آزادی محسوب نمی‌شده است. از دوران ریاست جمهوری توماس جفرسن تا برنامۀ اقتصادی جدید روزولت، مفهوم مدنی دشوارتری از آزادی نیز مبنای بحث‌های سیاسی آمریکا بوده است. مقیاس زندگی سیاسی در عصر جهانی برنامۀ مدنی را پیچیده‌تر ساخته است. احیای مفهوم سنتی فضیلت مدنی به تنهایی نمی‌تواند جانی تازه به خودفرمانی ببخشد. ولی یادآوری ِ مسیر ِ مدنی سنت ما می‌تواند کمک کند تا تصور جدیدی از امکان‌های موجود داشته باشیم و دست‌کم پرسش‌هایی را به ما یادآوری کند که فراموش کرده‌ایم: چگونه می‌توان نیروهای اقتصادی قدرتمند را به پاسخگویی در برابر مردم وادار کرد؟ آیا در شرایط اقتصاد جهانی، خودفرمانی امکان‌پذیر است؟ در عصر تکثر که هویت‌های چندگانه و خویشتن‌های پیچیده ویژگی بارز آن هستند، جوامع مردم‌سالار الهام‌بخش چه نوع وجوه اشتراکی می‌توانند باشند؟


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
تومان