دانلود و خرید کتاب اسپینوزا و کتاب اخلاق ژنویو لوید ترجمه مجتبی درایتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اسپینوزا و کتاب اخلاق

اسپینوزا و کتاب اخلاق اثر ژینو لوید ترجمه گروهی از دانشجویان دکتری فلسفه دانشگاه تهران است. این کتاب به زندگی و آرای اسپینوزا، فیلسوف مشهور هلندی قرن هفدهم می پردازد

 اسپینوزا یکی از بزرگ‌ترین خردگرایان و جبرگرایان فلسفه قرن هفدهم و زمینه‌ساز ظهور نقد مذهبی و همچنین عصر روشنگری در قرن هجدهم به‌شمار می‌رود.

 درباره کتاب اسپینوزا و کتاب اخلاق

 ژینو لوید در این اثر ضمن بررسی و شرح مختصر زندگی اسپینوزا به سراغ روش و منش و شیوه خواندن و درک آثار او میرود و د رادامه کتاب معروف اخلاق اسپینوزا را بخش به بخش واکاوی و نقد می‌کند. 

کتاب اخلاق اسپینوزا یکی از ماندگارترین، کوتاه‌ترین، دشوارترین و همچنین متفاوت‌ترین آثارِ فلسفه‌یِ غرب است.

اسپینوزا در این کتاب بسیار موجرز و موثر درباره اخلاق سخن گفته و عمده عقاید او درباره خدا و هستی در این کتاب وجود دارند. 

 خواندن کتاب اسپینوزا و کتاب اخلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران فلسفه و علاقه‌مندان به تاریخ فلسفه و فلسفه غرب مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب اسپینوزا و کتاب اخلاق

محتوای غنی و چالش‌برانگیز کل نظام فلسفی اسپینوزا از همان آغازِ اخلاق، از برداشت بدیعِ وی از مفاهیم مرتبط با ایده‌آل فلسفی کهن جوهر ــ تصور موجود قائم بالذاتِ خودبسنده غیروابسته ــ پدیدار می‌شود. هشت تعریف آغازین بخش نخست، پیوندهای میان مابعدالطبیعهٔ جوهر و مضامین اختیار، ضرورت و سرمدیت را برجسته و دستور کار کل کتاب را مشخص می‌سازند؛ هفت اصل متعارفی که بی‌درنگ به دنبال این تعاریف می‌آیند اصولی را معرفی می‌کنند که نه تنها نحوهٔ اندیشیدن ما به مفاهیم اساسی تعاریف را روشن می‌سازند، بلکه همچنین فرایندهای استدلالی سراسر کتاب را پیش می‌برند. در تعاریفی که اسپینوزا به دست می‌دهد می‌توان پیشاپیش پیوندهایی نامعمول میان مفاهیم دید: اختیار و ضرورت، سرمدیت و وجود جوهر. آنچه به صرف ضرورت طبیعت خودش موجود است «موجَب است که صرفاً به اقتضای خودش عمل کند» و از این رو «مختار» است. سرمدیت هم در نظر اسپینوزا به جای آنکه یادآور موجود متعالی و ماورائی باشد، به خودِ وجود جوهر ــ خودِ واقعیت که تحت صفات تفسیر شده است ــ بدل می‌گردد. اصول متعارف آغازین، مضمون محوری دیگری را نیز برجسته می‌سازند: مطابقت ضروری بین فکر و واقعیت. آنچه در باب واقعیت صادق است در باب فکر نیز صادق است: آنچه فی نفسه است باید به نفس خودش به تصور آید. وقتی مطابقت را از جهت دیگر لحاظ کنیم، بدین صورت درمی‌آید که اگر بتوان چیزی را ناموجود تصور کرد، آن چیز ممکن نیست ضروری باشد: ذات چنین چیزی مستلزم وجودش نیست. اصول متعارف اسپینوزا دربارهٔ روابط علّی نیز حاکی از این باور راسخ او به تطابق ضروری میان فکر و واقعیت است: روابط وابستگی میان علت‌ها و معلول‌ها در روابط مطابق میان شناخت معلول‌ها و شناخت علت‌ها ــ این‌که یکی «از طریق دیگری فهمیده می‌شود» ــ انعکاس می‌یابد.


نظرات کاربران

shayan haddadi
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

این کتاب باید همزمان با کتاب اخلاق خوانده شود. فقط در همین صورت متوجه عظمت هر دو کتاب میشید

یک‌کتابخور
۱۴۰۰/۰۷/۲۲

کسی میدونه چطور میتونم کتاب اخلاق رو پیدا کنم؟پی دی اف یا هرچی که با موبایل بشه خوند؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان