دانلود و خرید کتاب زرتشت چه کسی بود؟ ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زرتشت چه کسی بود؟

کتاب الکترونیکی «زرتشت چه کسی بود؟» نوشتهٔ ابوالفضل طاهریان ریزی در مجموعه کتاب‌های تاریخ ایران انتشارات طاهریان چاپ شده است.  زرتشت در طول تاریخ همواره شخصیت مورد توجهی بوده‌است؛ افراد گوناگون از تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف مانند یونانی‌ها، رومیان، مسیحیان، مسلمانان و غربی‌ها بسته به تصورات و اهداف خودشان، مطالبی به او نسبت داده‌اند. این کتاب به شرح جزئیاتی از زندگی و نظرات زرتشت می‌پردازد.

درباره کتاب زرتشت چه کسی بود؟

مطالب موجود در منابع مزدایی درباره زرتشت، به دو گروه تاریخی و افسانه‌ای تقسیم می‌شوند. مطالب تاریخی شامل سروده‌های خود او، گاتاها، است که کهن‌ترین بخش‌های اوستا را تشکیل می‌دهد. منابع افسانه‌ای که در طول تاریخ به مرور درباره او نوشته شده‌اند، از زرتشت تاریخی فاصلۀبسیاری گرفته‌اند. این نوشته‌ها، در بخش‌های متاخر اوستا و کتب پهلوی بازتاب داشته‌اند.

از زرتشت به عنوان نخستین فیلسوف شناخته‌شده جهان نام برده شده‌است. نبرد نیروهای خیر و شر مضمون اصلی فلسفۀ او را می‌سازد که بر بسیاری از مکاتب فلسفی اثر چشم‌گیری گذاشته و تا امروز اندیشه ایرانی را تحت تأثیر خود داشته‌است. به علاوه، فلسفه زرتشت بر فلسفه یونانی و به واسطه آن، بر فلسفه غرب نیز تأثیرگذار بود. از زرتشت به عنوان نخستین کسی که پاسخی منطقی برای مسئلۀ شر ارائه کرد، یاد شده‌است.

کتاب زرتشت چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که مایل هستند دربارهٔ زرتشت اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زرتشت چه کسی بود؟

نخستین منبع برای مطالعه زندگی زرتشت، گاتاها، سروده‌های خود او، است. گاتاها حاوی اطلاعاتی مانند نام‌های برخی از اعضای خانواده زرتشت، شرایط زندگی و چندی از رویدادهای زندگی‌اش است. اما مشخص نیست که این سروده‌ها، چه مدت از زندگی او را شامل می‌شود.۴

پس از آن، بخش‌های متاخر اوستا دومین منبعی است که برای پژوهش در مورد زرتشت به کار می‌آید. اوستای متاخر به نام چند نفر دیگر از اعضای خانواده زرتشت اشاره می‌کند. اما اشاره‌های اندکی به اتفاقات زندگی او دارد. این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که بخش‌هایی از اوستا، از جمله سپندنسک و چهردادنسک —که احتمالاً حاوی زندگینامه زرتشت بوده‌اند— از بین رفته‌است. اما قسمت‌های مهمی از کتاب‌های پهلوی مانند دینکرد و گزیده‌های زادسپرم و چند کتاب دیگر، از این دو بخش از اوستا اقتباس شده‌اند. این کتاب‌های پهلوی، سومین منبع جهت مطالعه سرگذشت زرتشتند. البته در این کتاب‌ها تمایز افسانه از حقیقت ساده نیست.

در نوشته‌های یونانی–رومی، اسلامی، مسیحی، اروپاییِ قرون‌وسطی و رنسانس و... یز مطالبی در رابطه با زرتشت آمده‌است که البته تردیدهای جدی درباره درستی تاریخی آن‌ها وجود دارد. در چندی از آثار ادبیات فارسی مانند شاهنامه و زراتشت‌نامه نیز درباره سرگذشت زرتشت سخن رفته‌است.

نظرات کاربران

کاربر 8529128
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

این داستان خیلی قشنگه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۵۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان