دانلود و خرید کتاب برزیل احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب برزیل

کتاب برزیل نوشته احمد علامه فلسفی است. کتاب برزیل را انتشارات فراروان شناسی منتشر کرده است و به ویژگی‌های جمهوری فدراتیو برزیل می‌پردازد.

درباره کتاب برزیل

جمهوری فدراتیو برزیل پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل بزرگترین کشور آمریکایی جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است. این کشور با جمعیت ۲۰۶ میلیون نفر پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است.

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و باکشورهای اروگوئه،آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. تمام این اطلاعات و بسیاری اطلاعات جذاب دیگر در این کتاب آمده است که می‌توانید با خواندن آن لذت ببرید.

خواندن کتاب برزیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جمهوری فدراتیو برزیل

برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چند ملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

عواملی چون اندازه و آب و هوا و منابع طبیعی غنی این کشور را متمایز کرده‌است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه،کانادا، چین و آمریکا است؛ و در قاره آمریکا (شمالی و جنوبی) سومین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد. وسعت این کشور ۸٫۵۱۱٫۹۶۵ کیلومتر است که ۵۵٫۴۵۵ کیلومتر آن را آب شامل می‌شود.

برزیل از لحاظ تاریخی حائز اهمیت است . از حدود ده‌هزار سال قبل اقوام نیمه مهاجر در برزیل زندگی می‌کردند. برزیل دارای تنوع زیستی بسیار زیادی است، و بسیاری از نژادها و گروه‌های قومی را درخود جای داده‌است. در کل، برزیلی‌ها نوادگان چهار گروه مهاجر هستند :

گروه اول : سرخ‌پوستان آمریکا و بومیان برزیل، که نوادگان گروه‌های انسانی هستند که در حدود ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، از سیبری به سمت برزیل مهاجرت کردند و با عبور از تنگه برینگ به برزیل رسیدند.

گروه دوم : استعمارگران پرتغالی، که از زمان کشف برزیل در سال ۱۵۰۰ تا زمان استقلال این کشور در سال ۱۸۲۲ ، به این کشور مهاجرت کردند.

گروه سوم : بردگان آفریقایی که از سال ۱۵۳۰ تا پایان دوران انتقال برده در سال ۱۸۵۰ به برزیل وارد شدند.

گروه‌ چهارم : گروه‌های متنوع مهاجران از اروپا، آسیا و خاورمیانه که در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم به برزیل پا گذاشتند.

سه مرتبه نظام دیکتاتوری در این کشور حاکم شد: دو مرتبه از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۴و از ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ توسط گتولیو وارگاس اعمال شد و یک مرتبه هم در تاریخ ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ توسط نظام دیکتاتوری که تحت فرما نروایی شماری از ژنرال‌های ارتش صورت گرفت .

بر اساس قانون عفو عمومی مصوب سال ۱۹۷۹ آشتی ملی، تمام افراد و طرف هایی که اعمال خشونت آمیز مرتکب شده بودند مورد عفو قرار گرفته و از تعقیب قضایی و مجازات معاف شدند

از سال ۱۹۸۵، حکومت برزیل در سطح بین‌المللی به عنوان یک حکومت دموکراسی در نظر گرفته شده است؛ این وضعیت در همه‌پرسی‌ای که در سال ۱۹۹۳ برگزار شد تایید شد. در این همه‌پرسی از رای‌دهندگان خواسته شده بود از بین ریاست جمهوری و پارلمان یکی را انتخاب کنند که رای‌دهندگان با بازگشت حکومت مشروطه سلطنتی نیز مخالفت کردند.


نظرات کاربران

کاربر 4236398
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

بخش اعظمی از کتاب به روابط ایران و برزیل اختصاص دارد و بیشتر شبیه مقاله بخش سیاسی یک روزنامه است تا کتاب اشنایی با یک کشور. بقیه اطلاعات کتاب در حد ویکی پیداست، تمام این اطلاعات رو با مطالعه ۲سایت

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان