دانلود و خرید کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ الن لابرکه ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ نوشته الن لابریکه است. این کتاب که با ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی منتشر شده است یکی از مجموعه کتاب‌های به سوی موفقیت است که سعی دارد با بالا بردن آگاهی و دانش موفقیت را قدم به قدم به خواننده نزدیک کند.

درباره کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ به زندگی چگوارا می‌پردازد و او را از دوران کودکی تا اوج شهرت دنبال می‌کند. ارنستو گوارا در ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ در شهر بندری روزاریو، آرژانتین، در نیمه پایین آمریکای جنوبی متولد شد. والدین وی، ارنستو گوارا لینچ و سلیا دلا سرنا، دارای یک مزرعه پانصد هکتاری بودند. او پس از انقلاب کوبا عهده‌دار نقش‌های کلیدی متعددی شد؛ از این مناصب می‌توان به بررسی درخواست‌های تجدید نظر و تیرباران افرادی که به جرم جنایت جنگی در دادگاه‌های انقلابی محکوم شده بودند، رهبری اصلاحات ارضی کوبا به عنوان وزیر صنایع و نیز رهبری نهضت سوادآموزی موفق کوبا، فعالیت به عنوان رئیس بانک ملی و مدیر آموزشی قوای مسلح کوبا و انجام سفرهای بین‌المللی به عنوان نماینده سوسیالیسم کوبا اشاره کرد.

این کتاب زندگی این مرد مشهور است.

خواندن کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

ارنستو در حال تبدیل شدن به یک جوان جسور بود. یکی از همکلاسی‌هایش در کوردوبا او را "انسانی با اعتماد به نفس و کاملاً مستقل در عقایدش" توصیف می‌کرد. او به نظر دیگران اهمیتی نمی‌داد و این باعث شد مردم حتی بیشتر او را دوست داشته باشند.

ارنستو خوش تیپ بود، پوستی صاف و شانه‌هایی پهن داشت اما تظاهر به شلختگی می‌کرد مثلاً او به دوستانش می‌گفت: "بیست و پنج هفته است که این پیراهن را نشستم." گاهی ارنستو "چانچو" هم نامیده می‌شد که در اسپانیایی به معنی "خوک" است. او در واقع به این لقب افتخار می‌کرد.

ارنستو هنوز حملات آسمی داشت. وقتی مجبور شد برای بهبودی مدتی خانه بماند، روزها به خواندن هر چیزی که به دستش می‌رسید می‌پرداخت. او همچنین شروع به نوشتن و یادداشت‌برداری از روی تمام کتابهایی که می‌خواند کرد.

هنگامی که ارنستو سالم بود، در یک تیم راگبی بازی کرد- ورزشی که ترکیبی از فوتبال و فوتبال آمریکایی است. اگرچه او بچه بزرگی نبود اما ارنستو سریع و نترس بود. او نمی‌ترسید در بازی با کسی سخت مبارزه کند. مربی تیم ارنستو آلبرتو گرانادو، دانشجوی دانشگاه کوردوبا بود. علی‌رغم اینکه آلبرتو شش سال از ارنستو بزرگتر بود، اما این دو دوستان خوبی شدند. آنها هر دو عاشق مطالعه بودند و می‌توانستند ساعتها درباره کتاب صحبت کنند.

در این عصر از زندگی ارنستو، جهان در حال تغییر بود. جنگ جهانی دوم در اروپا در جریان بود. آرژانتین از جنگ خارج شد، اما مردم آنجا هنوز طرف‌های مختلف را حمایت می‌کردند. برخی از آرژانتینی‌ها طرفدار متحدین (آلمان، ایتالیا و ژاپن) بودند، در حالی که برخی دیگر از متفقین (انگلیس، فرانسه، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده) حمایت می‌کردند.

نظرات کاربران

trt
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

خلاصه، ساده و روان . یه شناخت نسبی و خوب ارائه میده بهتون .

دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

خلاصه کلی از زندگی چه گوارا،توی 50دقیقه خوندمش. ◇119◇

کاربر ۲۶۵۷۵۹۶
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

خلاصه زندگینامه چه گوارا بود.برای من جالب بود زیراخیلی درباره شخصیتش شنیده بودم

aryamehr
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

کتاب خوبی بود، فراز و نشیب‌های زندگی یک مرد شجاع و انقلابی را تفسیر می‌کنه که به دنبال عدالت و انصاف بود

کاربر ۲۳۰۴۰۱۹
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

نمیدوم چرا عکس خود چگوارا رو نزدن رو جلد، چت بی سلیقگی به خرج دادن

شادی
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی است که خوانده ام💌 . روایت چه گوارا کودکی که بیماری اسم داشت اما تبدیل به قوی ترین مرد دنیا شد.

فاطمه
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

متاسفانه برخی افراد نیت های خیرخواهانه دارند ولی نمیتونند و یا نمیدونند چه جوری باید انجامش بدهند وکلا اهداف مهم دیگه زندگیشون رو به خاطر یک هدف پایمال میکنند به نظرم چه گوارا همچین آدمی بود!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
سعی کنید همیشه نسبت به بی‌عدالتی در حق هر شخصی در هر نقطه از جهان عمیقاً احساس تنفر کنید. این زیباترین تعریف برای یک انقلابی است.
معین کرمانی
چه‌گوارا همیشه می‌گفت: "اگر از خشم و عصبانیت و بی‌عدالتی‌ها بر خود می‌لرزید، پس رفیق من هستید."
معین کرمانی
کلمه چریک در اسپانیایی به معنای "جنگ کوچک" است. جنگ چریکی هنگامی اتفاق می‌افتد که گروه کوچکی می‌خواهند با ارتش بسیار بزرگتر و ماهرتری جنگ کنند. گروه کوچکتر می‌داند که با یک حمله سنتی نمی‌توانند بر حریف بزرگتر و قدرتمندتر خود پیروز شوند. در عوض، آنها باید دزدکی حرکت کرده در برابر دشمن خود قرار بگیرند و آنها را غافلگیر کنند. پس از انجام این کار، آنها به سرعت عقب نشینی کرده و مخفی می‌شوند، سپس در یک زمان دیگر در نقطه دیگری دوباره حمله می‌کنند. آنها در حال جنگ "جنگهای پارتیزانی" هستند. در بین حملات، گروه چریک‌ها سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند معمولاً در جنگل‌های انبوه پنهان شوند.
esrafil aslani
او همیشه از غیرمنصفانه بودن همه چیز متعجب می‌شد! ارنستو نمی‌توانست بفهمد چرا کسانی که این همه زحمت می‌کشند حتی نمی‌توانند از عهده تهیه دارو برای کمک به خود بر بیایند.
معین کرمانی
چه گوارا در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت کرد. وی از ایالات متحده و سایر کشورها به دلیل سوء استفاده از سرزمین و مردم کشورهای فقیر انتقاد کرد. وی گفت ایالات متحده مانند "حیوانی است که از مردم ناتوان دنیا تغذیه می‌کند".
I am
فیدل در مورد او گفت: "شخصی مانند چه نیازی به استدلالهای خیلی زیادی نداشت. برای او کافی بود که بداند این افراد از ایده‌های انقلابی و میهن‌پرستانه واقعی الهام گرفته‌اند."
esrafil aslani
جذام بیماری است که از زمان‌های بسیار قدیم مردم جهان را می‌ترساند. این بیماری روی پوست و اعصاب تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث ایجاد برجستگی‌ها و زخم‌های بزرگی در سراسر بدن شود. افراد مبتلا به جذام بعضی مواقع انگشتان دست، انگشتان پا و حتی بینی خود را از دست می‌دهند.
دو روح در یک بدن (شیلا)
ژول ورن نویسنده داستانهای علمی فرانسوی بود. داستان علمی نوعی داستان است که ایده‌هایی مانند جهان خیالی، سفر در زمان و زندگی در سیارات دیگر را کاوش می‌کند. برخی از مشهورترین کتاب های ورن، بیست هزار فرسنگ زیر دریا، سفر به مرکز زمین و دور دنیا در هشتاد روز است. بسیاری از محبوب‌ترین داستان‌های وی بعداً به فیلم تبدیل شدند.
دو روح در یک بدن (شیلا)
"من با فقر، گرسنگی و بیماری ارتباط نزدیکی برقرار کردم."
I am
ارنستو و آلبرتو در سفر خود مایل به اقامت در هتل‌های مجلل نبودند. آنها می‌خواستند با افراد از طبقات مختلف جامعه ملاقات کنند و ببینند که آنها چگونه زندگی می‌کنند (به ویژه فقرا).
I am

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان