دانلود کتاب صوتی تست مامان با صدای بسام قیدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تست مامان اثر راب فیتزپاتریک

دانلود و خرید کتاب صوتی تست مامان

معرفی کتاب صوتی تست مامان

کتاب صوتی تست مامان اثر راب فیتزپاتریک نویسنده و کارآفرین مشهور که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، یک راهنمای عملی و سریع به شمار می‌رود که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت، پول و برطرف شدن ناامیدی‌های شغلی و تجاری خوانندگان آن شود. این کتاب، راهنمایی منسجم و آسان درباره‌ی نحوه‌ی یادگیری بیشتر در زمینه‌ی فروش و کسب‌وکار و همچنین موفقیت عمده‌تر از طریق مکالمات فروشنده با مشتریانش محسوب می‌شود، حتی زمانی که تمام مشتریانش به او دروغ بگویند.

درباره‌ی کتاب صوتی تست مامان

ایده‌ی اصلی کتاب صوتی تست مامان این است که هیچ‌کس نباید از مادرش بپرسد که آیا کسب‌وکاری که انتخاب کرده، ایده‌ی خوبی است یا خیر، زیرا مادر هرکس او را دوست دارد و حتی اگر آن ایده به نظرش چندان جالب توجه نباشد، به او دروغ خواهد گفت. این موضوع از نظر فنی درست است، اما نکته‌ی اصلی این کتاب دربرگیرنده‌ی همین موضوع به شکلی گسترده‌تر است؛ هر فرد به طور کلی نباید مستقیما از کسی بپرسد که آیا کسب‌وکاری که در آن پیش می‌رود، ایده‌ی خوبی است یا خیر. این سوال، سوال چندان خوبی نیست و باعث می‌شود همه، حداقل کمی به فرد سوال‌کننده، دروغ بگویند. در واقع، این مسئولیت آن‌ها نیست که حقیقت را به فرد بگویند، این مسئولیت آن فرد است که پاسخ این سوال را پیدا کند و همچنین باید به نحوی این کار را انجام دهد که الزاما به پاسخ درستی برسد.

صحبت کردن با مشتریان یکی از مهارت‌های اساسی در زمینه‌ی توسعه‌ی مشتریان و استارتاپ‌های ناب محسوب می‌شود. همه‌ی ما می‌دانیم که باید این کار را انجام دهیم، اما به نظر می‌رسد هیچ‌کس حاضر نیست اعتراف کند که موفق نشدن در این کار می‌تواند تا چه اندازه آسان و انجام درست آن می‌تواند تا چه اندازه سخت باشد. کتاب صوتی تست مامان به شما نشان می‌دهد که مکالمات با مشتری در چه صورتی به بی‌راهه کشیده می‌شود و چگونه می‌توانیم از وقوع چنین امر خطرناکی جلوگیری کنیم.

کتاب تست مامان امروزه به عنوان یک بخش اصلی در برنامه‌ی درسی دانشگاه‌های بزرگی مانند هاروارد و UCL و همچنین به عنوان یک شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های اروپایی مانند Seedcamp و Microsoft Ventures و به عنوان یک راهنمای کارآمد در کسب‌وکارهای مشهوری از جمله Shopify و Pact Coffee استفاده می‌شود.

کتاب صوتی تست مامان با هدف کمک به کارآفرینان کم‌تجربه که تازه قدم در راه کسب‌وکار خود گذاشته‌اند، به آن‌ها می‌آموزد که چگونه ایده‌ها و بینش‌هایی را که ارزشمند هستند، در بازار شناسایی کنند، جایگاه کسب‌وکار خود را به درستی پیدا کنند، توجه سرمایه‌گذاران را جلب کنند و همچنین متوجه شوند که چه زمانی برای کنار گذاشتن یک ایده و یا ادامه دادن آن مناسب است. کتاب تست مامان این کار را با یاد دادن پرسش‌های درست انجام می‌دهد؛ پرسش‌هایی که با دانستن آن‌ها می‌توانید به حقایقی که پیش چشم شما هستند اما به دلایل مختلفی تاکنون آن‌ها را ندیده‌اید، پی ببرید.

شنیدن کتاب صوتی تست مامان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر کسب‌وکاری دارید که در آن لازم است با مشتریان خود به طور مداوم صحبت کنید و نظرات آن‌ها را بشنوید، شنیدن کتاب صوتی تست مامان می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین اگر کارآفرینی پرمشغله هستید که در عین حال توقعتان از کسب‌وکارتان بالاست و علاقه ندارید ساعت‌ها وقت خود را در جلسات بی‌فایده هدر دهید، این کتاب صوتی می‌تواند به شما کمک کند.

همچنین شنیدن کتاب صوتی تست مامان را به افرادی توصیه می‌کنیم که در اوج جوانی و در ابتدای راه بر پا کردن یک کسب‌وکار تازه و به دنبال یادگیری بینش‌های ارزشمند در صنعت خود هستند. این کتاب همچنین به افرادی توصیه می‌شود که تمایل دارند سرمایه‌گذارانی را به ایده‌ی کسب‌وکار خود جذب کنند اما نمی‌دانند چگونه باید با این سرمایه‌گذاران صحبت کنند. همچنین اگر ایده‌ی راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید ولی نمی‌دانید چگونه باید نظرات واقعی را از نظرات غیرواقعی تشخیص دهید، این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد.

درباره راب فیترپاتریک

راب فیتزپاتریک، نویسنده‌ی کتاب تست مامان، به مدت حدود ۱۰ سال به عنوان یک کارآفرین فعالیت کرده و شرکت‌های متعددی را اداره کرده و به رشد و توسعه‌ی آن‌ها نیز کمک کرده است. فیتزپاتریک در کشورهایی از جمله آمریکا و انگلستان به جمع‌آوری سرمایه پرداخته و همچنین ساخت و طراحی محصولاتی را در سطح جهانی، از جمله محصولاتی برای شرکت‌هایی از جمله سونی و MTV بر عهده داشته است.

فیتزپاتریک خود را برنامه‌نویسی می‌داند که مانند بسیاری از افراد، مجبور شده در اولین شرکت خود نقش مشتری را بر عهده بگیرد. او همچنین ادعا می‌کند که در حالی که خود به این موضوع آگاه بوده که قرار است با مشتریان صحبت کند، هیچ‌یک از کتاب‌های مربوط به فروش و یا توسعه‌ی مشتریان به او کمک نکرده‌اند تا به درستی متوجه شود چگونه باید این کار را به نحو احسن انجام دهد. فیتزپاتریک کتاب تست مامان را همان کتاب راهنمایی عنوان می‌کند که در ابتدا به آن نیاز داشته است.

کتاب تست مامان را چه انتشاراتی منتشر کرده‌اند؟

کتاب تست مامان (با نام کامل تست مامان: چگونه با سوالات هوشمندانه‌ی خود جلوی دروغ‌های مشتری را بگیریم و پیشرفت کنیم) توسط انتشارات طاهریان و با ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان در دسترس است. همچنین اگر طرفدار کتاب‌های صوتی هستید و یا فرصت مطالعه‌ی این کتاب را ندارید، می‌توانید به نسخه‌ی صوتی کتاب تست مامان به گویندگی بسام قیدی گوش دهید.

با شنیدن این کتاب صوتی چه نکاتی را می‌آموزیم؟

کتاب صوتی تست مامان توسط خوانندگان و شنوندگان آن، به عنوان کتابی عملی و نه تنها آکادمیک و تئوری توصیف شده است. کتاب تست مامان مراحل تئوری را پشت سر گذاشته و چالش‌هایی عملی را پیش روی خوانندگان خود قرار می‌دهد. این کتاب به خوانندگان خود آموزش می‌دهد که چگونه از نتایج جهت‌گیری‌شده فاصله بگیرند، چگونه ایمیل‌هایی بنویسند که منجر شود افراد علاقه‌مند به صحبت با ما باشند و چگونه متوجه شویم که فردی واقعا قصد دارد از ما خرید کند.

کتاب صوتی تست مامان نکات مهمی را دربرمی‌گیرد که به طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:

درس نخست: در برخی مواقع، تعریف و تمجیدها ممکن است صرفا برای رهایی از بحث صورت بگیرند، بنابراین مراقب آن‌ها باشید. پیش از آن که از هر یک از مشتریان نظرشان را بپرسید، باید بدانید که آیا آن‌ها به محصول شما نیاز دارند، آیا آن را خواهند خرید و آیا اگر محصول مشابه ارزان‌تری پیدا کنند، آن را انتخاب خواهند کرد یا خیر. همیشه به جای تعریف و تمجید، به دنبال داده‌های واقعی و حقیقت باشید. در این کتاب صوتی می‌توانید با راهکارهای چگونگی پی بردن به حقیقت داشتن داده‌ها آشنا شوید.

درس دوم: داده‌های بازار خود را همان‌گونه که هست، ببینید و به دنبال یک جایگاه خاص باشید. در مسیر جمع‌آوری داده‌ها از بازار، بسیاری از کارآفرینان هنگام مشاهده‌ی ایده‌ی خود به همان شکلی که هست، دچار اشتباه می‌شوند. اگرچه ممکن است اعتراف به اینکه کسب‌و‌کار شما آماده‌ی شکست است دردناک باشد، با این حال یک مدیر باهوش می‌داند چه زمانی باید عقب‌نشینی کند و در مقابل، چه زمانی بیشتر فشار بیاورد. پرسیدن سوالات درست راهی عالی برای به دست آوردن بینش است، اما تفسیر این سوال‌ها و پاسخ‌هایشان نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

درس سوم: با سرمایه‌گذاران جلسات راحتی برگزار کنید و به دنبال پیش ترتیب‌های رسمی نباشید. تا همین امروز، به جلسات رسمی بیش از حد بها داده شده است، با این که جلسات غیررسمی‌تر می‌توانند نتایج پربارتری به همراه داشته باشند. راه‌اندازی جلسات رسمی به زمان و برنامه‌ریزی زیادی نیاز دارد و احتمالا هزینه‌ای بیش از یک جلسه‌ی معمولی برای شما خواهد داشت. علاوه بر این، وقتی با سرمایه‌گذار بالقوه‌ی خود ملاقات می‌کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن‌ها پیشنهاد شما را قبول کنند یا حتی ایده را دوست داشته باشند. تمام منابع صرف‌شده برای برپایی یک جلسه‌ی رسمی، به راحتی ممکن است هدر رود. کتاب صوتی تست مامان راه‌کارهایی برای برپایی جلسات غیررسمی‌تر به نحو احسن در اختیار شما می‌گذارد.

در مجموع، تست مامان به ما می‌آموزد که چگونه تجربه‌ی خود را به عنوان یک کارآفرین تازه‌کار افزایش دهیم و تفاوت میان تعریف‌ و تمجیدهای غیرواقعی و اغراق‌شده را با آن‌چه واقعا به رشد ایده‌ی ما کمک می‌کند، تشخیص دهیم.

در بخشی از کتاب صوتی تست مامان می‌شنویم

در صورتیکه هنگام گفتگو با مشتری شما اطلاعات غلطی را کسب کرده‌اید به دنبال مقصر این داستان نباشید. شما مقصر این تراژدی هستید. اطلاعات بد می‌تواند بازتاب‌های غم‌انگیز (مثلاً اینکه ایدۀ شما به درد سطل آشغال می‌خورد) و یا انرژی کاذب (ایده‌ات عالی است برو و اجرایش کن) شود. به نظر من ۳ نوع اطلاعات بد وجود دارد:

۱- تعریف و تمجید بی‌مورد

۲- حرف‌های گمراه کننده (وعده‌های سر خرمن، کُلی گویی، فرضیه‌های خیالی)

۳- ایده‌ها و نظرات مشتری

در این فرایند شما با طرح سئوالات اشتباه، جواب‌هایی این چنین دریافت می‌کنید. در این حالت حتی از تست مامان هم کاری برنمی‌آید و امکان دارد شما به مسیر نادرستی رهنمون شوید. در اکثر مواقع شما زمانی شاهد این انحراف هستید که ناخواسته ایدۀ خود را با مشتری درمیان می‌گذارید.

در این حال باید با هوشمندی که من در شما سراغ دارم به تعریف و چاپلوسی‌های بی‌مورد، توجه نکنید، از حرف‌های خیالی و آسمون ریسمان بافتن دست بردارید و محترمانه از کنار ایده‌های پی‌درپی رد شوید و به اصل موضوع گفتگو باز گردید.

فرار کردن از تعریف و تمجیدهای بی‌مورد

اکثر گفتگوهای کاری با مشتری با تعریف و تمجیدهای آنچنانی از ایدۀ شما به پایان می‌رسد. اکثر مشتریان خیلی دوست دارند با تعریف کردن شما را خوشحال کنند. متأسفانه در اکثر موارد این نوع تعاریف واقعی نیست و بیشتر با نیت دلگرمی ابراز می‌شود. در بعضی مواقع مشتریان هیجان‌زده می‌شوند و شروع به تعاریف آنچنانی از ایدۀ شما می‌کنند.

حتی اگر این تعاریف واقعی باشد و هیچ نیت بدی در آن نباشد باز هم این تعاریف هیچ کاربردی برای شما ندارد. ضمناً بعضی از افراد واقعاً ایدۀ شما را عالی و بی‌نظیر می‌دانند، ولی باور کنید که نظر خیلی از افراد حرفه‌ای نیز ممکن است در مورد کسب و کار اشتباه از آب درآید. پس توقع نداشته باشید که یک نفر فقط با گوش دادن به ایده‌های شما بتواند از گوی بلورین، آیندۀ موفق آنرا پیش‌بینی کند و برای شما هورا بکشد.

یادمان باشد هدف شما از گفتگو شنیدن تشویق‌های دیگران نیست، بلکه به دست آوردن اطلاعات طلایی و به درد بخور است. شما در گفتگو نه به دنبال تحسین و تشویق، بلکه در پی واقعیت‌ها و تعهد هستید. این تعهد به معنی ارایۀ اطلاعات واقعی و خرید محصول شما در آینده توسط مشتری می‌باشد.

پس برای دور ماندن از خطرات شنیدن تعاریف بی‌پایه از به اشتراک‌گذاری و بیان ایدۀ خود به دیگران خودداری فرمایید. اگر هم زمانی به صورت اتفاقی ایدۀ خود را لود دادید، مراقب باشید که در دام تعریف و تمجیدهای بی‌پایه نیفتید و راه اصلی خود را گم نکنید.

نظرات کاربران

shaghaayegh.9473
۱۴۰۰/۰۳/۰۸

برای کسایی که صاحب کسب و کار هستن عالیه

میلاد
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

فوق العاده ❤❤❤ از محتوا تا لحن گوینده عالی

کاربر ۵۳۶۹۵۲۱
۱۴۰۱/۱۲/۲۸

مفید بود مخصوصا برای پیدا کردن و جذب مشتری

سجاد روح الهی
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

اگه توی ذهنت ایده ای رو داری یا یه استارتاپ نوپا برای خودت ساختی، حتمااااا تا وقتی دیر نشده این کتابو بخون یا صوتیشو گوش بده

muhammad
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

کمی اطناب در کلام دار.

زمان

۳ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۱۹۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۱۹۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان