دانلود و خرید کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند ایزابل آلنده ترجمه علی سلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند اثر ایزابل آلنده

کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند

انتشارات:نشر گویا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند

کتاب الکترونیکی «عشق کوتاه، فراموشی بلند» نوشتهٔ ایزابل آلنده با ترجمهٔ علی سلامی در نشر گویا چاپ شده است. رمان عشق کوتاه، فراموشی بلند اثرات جنگ داخلی اسپانیا، اردوگاه های کار اجباری و کشتی های حمل پناهندگان را به تصویر می‌کشد و ماجرایی را از اواخر دهه 1930 دنبال می‌کند. نزدیک ۵۷ میلیون نسخه از ۱۹ جلد از کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آلنده به فروش رفته و آثارش به ۳۵ زبان دنیا ترجمه شده است. «عشق کوتاه، فراموشی بلند» جدیدترین اثر این‌نویسنده است که سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

درباره کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند

ویکتور که به عنوان پزشک ارتش فعالیت می کند، بعد از اینکه از مردن گیلم آگاه می شود تلاش می‌کند تا این موضوع را از معشوقهٔ او که اکنون کودکی را در وجود خویش پرورش می‌دهد پنهان کند. رزی همسر برادر او گیلم است، کسی که در نهایت با ویکتور ازدواجی مصلحتی می‌کند. آن دو به تنهایی و در کنار یکدیگر پیش می‌روند و رشد می‌کنند، و برای زنده‌ماندن از جایی به جای دیگر سفر می‌کنند.

این‌رمان از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «بخش نخست: جنگ و خروج»، «بخش دوم: تبعید، عشق و سوءتفاهم» و «بازگشت‌ها و ریشه‌ها».

بخش اول کتاب، چهار فصل دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: ۱۹۳۸، ۱۹۳۸، ۱۹۳۹ و ۱۹۳۹. عناوین فصل‌های پنجم تا هشتم رمان هم که در بخش دوم کتاب آمده‌اند، به‌ این‌ترتیب است: ۱۹۳۹، ۱۹۳۹-۱۹۴۰، ۱۹۴۰-۱۹۴۱ و ۱۹۴۱-۱۹۴۲. سومین بخش کتاب هم دربرگیرنده فصل‌های نهم تا سیزدهم است که عناوین این‌فصول هم به این‌ترتیب است:۱۹۴۸-۱۹۷۰، ۱۹۷۰-۱۹۷۳، ۱۹۷۴-۱۹۸۳، ۱۹۸۳-۱۹۹۱ و ۱۹۹۴.

درباره ایزابل آلنده

ایزابل آلنده (۱۹۴۲، شیلی) نویسنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی شیلیایی است که پدیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ادبیات آمریکای لاتین نام گرفته است. پدرش «توماس آلنده» پسرعموی سالوادور آلنده، رئیس جمهور فقید شیلی بود. توماس به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان سفیر شیلی در پرو خدمت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد. با مرگ پدرش در سال ۱۹۴۵، ایزابل سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساله همراه مادرش به سانتیاگو مهاجرت کرد و تا سال ۱۹۵۳ در آنجا ماند. مدتی نیز با سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) همکاری نمود. با سقوط دولت سالوادور آلنده توسط پینوشه، نام ایزابل آلنده نیز در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفت؛ بنابراین مجبور شد به ونزوئلا فرار کند و ۱۳ سال در این کشور به حالت تبعید به سر برد. آلنده از سال ۲۰۰۳ به تابعیت آمریکا درآمده و اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این رمان آخرین اثر اوست که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه مندان به رمان‌های تاریخی و سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب عشق کوتاه، فراموشی بلند

دالمائو در آنجا بود تا به پزشک‌ها کمک کند. هرچند وظیفه داشت جوانک را به حال خود رها و به بیمار دیگری رسیدگی کند، اما فکر می‌کرد اگر جوانک توانسته بود از این شوک و خونریزی و از این سفر برای رسیدن به ایستگاه جان سالم به در برد، حتماً دلش می‌خواهد زنده بماند؛ بنابراین خیلی حیف می‌شد او را تسلیمِ مرگ نماید. وقتی با دقت باندپیچی‌ها را باز کرد، با تعجب دید زخم هنوز باز و تمیز است گویی روی سینه‌اش نقاشی شده. نمی‌توانست بفهمد چگونه گلوله دنده‌ها و بخشی از جناغ سینه را شکسته بود ولی قلبش آسیب ندیده بود. ویکتور دالمائو که تقریباً سه سال در جبههٔ جمهوری‌خواهان در جنگ داخلی اسپانیا، ابتدا در جبههٔ مادرید و تروئل و بعد در بیمارستان تخلیه زخمی‌ها در ماندرسا کار کرده بود، فکر می‌کرد همه‌چیز را دیده و در برابر رنج دیگران مصون شده است؛ اما هرگز یک قلب واقعی در حال تپش را ندیده بود.

شگفت‌زده، آخرین تپش کُند و منقطع را نظاره کرد تا اینکه کاملاً متوقف شد. بالاخره سرباز جوان بی‌آنکه آهی بکشد جان سپرد. برای لحظه‌ای کوتاه، دالمائو همان‌جا ایستاد و به حفرهٔ سرخ‌رنگی خیره شد که در آن تپشِ قلب کاملاً متوقف شد. این خاطره‌ای پایدار و نازدودنی از جنگ بود که در حافظه‌اش حک شد: آن جوانک پانزده یا شانزده‌ساله با گونه‌های نرم که در گردوغبار جنگ کثیف شده و خونش خشک شده بود درحالی‌که قلبش در معرض هوا باز قرار داشت، روی برانکارد دراز کشیده بود. ویکتور هرگز نتوانست بفهمد چرا سه انگشت دست راستش را در آن زخم گشوده فروبرد و به‌آرامی قلب تپنده را در دست گرفت و چند بار آن را فشرد، آرام و طبیعی. یادش نمی‌آمد برای چه مدت این کار را کرد: شاید سی ثانیه یا شاید برای یک ابدیت. ناگهان احساس کرد که قلبی که بین انگشتانش بود دوباره جان گرفت، اول با لرزشی تقریباً نامحسوس و بعد با تپشی منظم و قدرتمند.

معرفی نویسنده
ایزابل آلنده

ایزابل آلنده نویسنده و روزنامه‌‌نگار شیلیایی در روز دوم آگوست سال ۱۹۴۲ در لیما پایتخت پرو به دنیا آمد. مادر ایزابل، فرانسیسکا یونا و پدرش توماس آلنده هستند. از ایزابل آلنده به عنوان یکی از برجسته‌‌ترین نویسندگان زن آمریکای لاتین نام برده می‌‌برند که در آثارش نگاهی تازه به ادبیات فمینیستی دیده می‌‌شود. او را در محافل جهانی با اولین و پرفروش‌‌ترین رمانش یعنی «خانه‌‌ی ارواح» می‌‌شناسند با این حال آلنده تاکنون بیش از بیست و پنج رمان نوشته است که به ۳۵ زبان ترجمه شده است. بیش از ۷۰ میلیون نسخه از رمان‌‌های ایزابل آلنده تاکنون در بازارهای جهانی به فروش رفته‌‌اند.

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

ترجمه ضعیف. این کتاب همان کتاب «گلبرگی از دریا» است و نشر خوب با ترجمه و کیفیت عالی کتاب رو منتشر کرده. خود کتاب عالیه. حتما بخونید ولی نه با این ترجمه. حتی نامگذاری و طرح روی جلد کتاب هم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۳۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان