دانلود و خرید کتاب دیروز و امروز ویلیام سامرست موام ترجمه عبدالحسین شریفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیروز و امروز اثر ویلیام سامرست موام

کتاب دیروز و امروز

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دیروز و امروز

کتاب دیروز و امروز نوشتۀ ویلیام سامرست موام و ترجمۀ عبدالحسین شریفیان است. نشر چشمه این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب؛ حاوی رمانی دربارۀ ماکیاولی، نویسندۀ کتاب مشهور «شهریار» است.

درباره کتاب دیروز و امروز

کتاب دیروز و امروز حاصل گردآوری مطالبی از آثار ماکیاولی و کتاب‌هایی دیگر بوده است. داستان این رمان، در شهرهای مختلفی از ایتالیا می‌گذرد و زمان آن، در خلال رنسانس است.

رمان، به سه ماه از زندگی نیکولو ماکیاولی در نخستین سال‌های قرن شانزدهم می‌پردازد. ماکیاولی با چزاره بورجیا آشنا می شود. این مرد، به الگوی ماکیاولی برای خلق و نگارش مهم‌ترین اثرش، یعنی کتاب «شهریار»، تبدیل می‌شود.

این تمام ماجرا نیست. رمان سامرست موام، هجویه‌ای عاشقانه نیز در خود دارد؛ چرا که ماکیاولی می‌کوشد همسر جوان میزبان خود در شهر ایمولا را اغوا کند؛ تلاشی نه‌چندان موفق که او را به فکر نوشتن اولین اثر کمدی خود می‌اندازد.

اما ماکیاولی کیست؟

نیکولو دی برناردو د ماکیاولی، فیلسوف سیاسی، شاعر، مورخ و نمایشنامه‌نویس مشهور ایتالیایی بود.

ماکیاولی زندگی خود را صرف سیاست و میهن‌پرستی کرد. با این حال برخی او را به حمایت از حکومت اقتدارگرا و ستمگر متهم می‌کنند. علت این اتهام، یکی از کتاب‌های ماکیاولی، به نام «شهریار» است.

او در ۳ مه ۱۴۶۹ در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و در ۲۱ ژوئن ۱۵۲۷ از دنیا رفت.

خواندن کتاب دیروز و امروز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سامرست موام

ویلیام سامرست موام در ۲۵ ژانویه ۱۸۷۴ به دنیا آمد. وی داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس انگلیسی بود.

موام را اغلب با رمان‌ها و داستان‌های کوتاه‌اش می‌شناسند اما او نوشتن را با نمایشنامه‌نویسی آغاز کرد و همواره به نوشتن نمایشنامه نیز مشغول بود. وی پس از انتشار چند اثر ابتدایی خود، شروع به آموزش دیدن در زمینه‌های مختلفی مانند علوم، تاریخ و ادبیات کرد و در این مدت آثار نویسندگان بزرگ را به‌دقت مطالعه و آن‌ها را تحلیل کرد.

سامرست موام یکی از پرکارترین نویسنده‌های دوران خود بود. او اولین رمان‌اش را در سال ۱۸۹۷ منتشر کرد. این رمان، «لیزا لمبث» نام داشت؛ که با استقبال روبه‌رو شد و موقعیت موام به عنوان نویسنده را تقریباً تثبیت کرد. موام، پس از انتشار نمایشنامۀ «خانم فردریک» جایگاه ویژه‌ای در تئاتر انگلستان پیدا کرد.

تجربۀ دیگری که در زندگی و آثار سامرست موام تأثیر زیادی داشت، جنگ جهانی اول بود. او در این دوران به عنوان رانندۀ آمبولانس وارد جبهه‌های جنگ شد و پس از آن بود که نگرش‌اش به زندگی دیگرگون شد. نخستین اثری که سامرست موام تحت‌تأثیر جنگ نوشت، «پیرامون اسارت» نام داشت.

وی یکی از پرکارترین داستان‌نویسان قرن بیستم بود که در زمان حیات‌اش میلیون‌ها نسخه از داستان‌های بلند و کوتاه و نمایشنامه‌های‌اش به زبان‌های مختلف ترجمه و به فروش رفت. در سال‌های دهه ۱۹۳۰ او پردرآمدترین نویسنده جهان بود.

برخی از آثار موام عبارت‌اند از: هفتمین گناه، شادی‌های زندگی، حاصل عمر، کاتالینا، پرواز در تنهایی، مرد با عزت و شپی، ماه و شش پشیز، بر پرده‌ای چینی، سفرنامۀ دن فرناندو، لرزش برگ و باران.

ویلیام سامرست موام در ۱۶ دسامبر ۱۹۶۵ در فرانسه درگذشت.

بخشی از کتاب دیروز و امروز

«اسبان بردر خانه بودند، یکی برای ماکیاولی و دو دیگر برای نوکرانی که با خود به همراه می‌برد. پیرو که استرش را به دست یکی از نوکران سپرده بود تا برایش نگهدارد، در پی دایی‌اش وارد خانه شد. ماکیاولی بی‌صبرانه به انتظار آمدنشان نشسته بود. با سلام و تعارفی کوتاه به پیشوازشان آمد.

گفت: «حالا باید حرکت کنیم.»»

نظرات کاربران

احسان
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

یکی از سیاسی ترین و جذاب ترین رمان هایی که تا حالا مطالعه کردم! داستان دیروز و امروز ماجرای پر فراز و نشیب روزگار نیکولو ماکیاولی دبیر و کاردان ایتالیایی است که با طرح و بسط نظریات خود جایگاه خویش را

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان