دانلود و خرید کتاب با چرا شروع کنید سایمون سینک ترجمه علیرضا خاکساران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک

کتاب با چرا شروع کنید

معرفی کتاب با چرا شروع کنید

کتاب با چرا شروع کنید اثری از سایمون سینِک است که با ترجمه علیرضا خاکساران در انتشارات آموخته به چاپ رسیده است. این کتاب قرار است به یک پرسش مهم پاسخ دهد: رهبران بزرگ چگونه الهام بخش دیگران می شوند؟

این کتاب الهام بخش در سال ۲۰۰۹ یکی از ۵ کتاب پرفروش سال بود.

درباره کتاب با چرا شروع کنید

سایمون سینک در ابتدای کتاب با چرا شروع کنید، اینطور نوشته است: «ممنون که منو برداشتی و کنجکاوی که بدونی چی می‌خوام بهت یاد بدم. قرار نیست فرمول موفقیتِ یه‌شبه رو بهت بگم، قرارم نیست بگم چطوری موشک هوا کنی، فقط می‌خوام بهت بگم چطوری می‌تونی با کشف چرایی‌، کاری رو که عاشقش هستی به بهترین شکل انجام بدی، که شاید اون کار موشک هوا کردن باشه!» 

در حقیقت این کتاب قرار است به یک چرای مهم پاسخ دهد: چرا برخی از افراد در کارشان موفق می‌شوند درحالیکه دیگران اینگونه نیستند؟ احتمالا باید پاسخ این سوال را در نحوه رهبری کردن آن‌ها جستجو کرد: رهبرانی الهام بخش که چرایی کاری را که انجام می‌دهند، می‌دانند. سینک معتقد است اگر ما از چرایی کاری که قرار است انجام دهیم، آگاه باشیم، به راحتی می‌توان آن را به سرانجام برسانیم و چالش‌های موجود در مسیر را کنار بگذاریم. چالش‌هایی مانند مشکلات مدیریتی که در هرکاری وجود دارند و راه‌حلی ساده نیز برای از میان برداشتنشان وجود دارد. 

کتاب با چرا شروع کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب با چرا شروع کنید را به آن‌هایی که به یک منبع الهام و انرژی نیاز دارند، پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید خودتان الهام‌بخش دیگران باشید و یا در کارتان به موفقیت و پیشرفت برسید، این کتاب برای شما نوشته شده است. 

درباره سایمون سینک 

سایمون سینک نویسنده، سخنران برتر انگیزشی و مشاور سازمانی است. او ۹ اکتبر ۱۹۷۳ در ویمبلدون انگلستان به دنیا آمد و دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه لندن سیتی و نیز کارشناسی انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه برندایس است. در حال حاضر به عنوان مربی ارتباطات استراتژیک در دانشگاه کلمبیا و عضو غیرموظف شرکت رند، فعالیت می‌کند. از سینک تابه‌حال پنج کتاب منتشر شده است: با چرا شروع کنید و رهبران آخر غذا می‌خورند، جزء معروف‌ترین کتاب‌های او هستند. 

بخشی از کتاب با چرا شروع کنید

معدود رهبرانی وجود دارند که برای انگیزه دادن به مردم، به جای اغواگری، ترجیح می دهند به آن ها الهام ببخشند. تک تک این رهبران الهام بخشِ فردی یا سازمانی طرز فکر، رفتار، و گفتارشان عین هم است. این درست برعکس کاری است که بقیهٔ ما انجام می دهیم. آن ها کارشان را چه خودآگاه چه ناخودآگاه با پیروی از الگویی طبیعی انجام می دهند که من به آن «دایرهٔ طلایی» می گویم.

مفهوم دایرهٔ طلایی را از نسبت طلایی الهام گرفته ام. نسبت طلایی یک رابطهٔ سادهٔ ریاضی است که از ابتدای تاریخ، ریاضی دانان، زیست شناسان، معماران، هنرمندان، موسیقی دانان و طبیعت  دوستان را مسحور خود کرده است. از مصریان باستان گرفته تا فیثاغورس و لئوناردو داوینچی، بسیاری به نسبت طلایی روی آورده اند تا فرمولی ریاضی برای تناسب و حتی زیبایی ارائه کنند. همچنین این رابطه مهر تأییدی بر این باور است که طبیعت بیش از آنچه فکر می کنیم، از نظم و ترتیب برخوردار است؛ مانند تقارن برگ های درختان و تقارن هندسی هر دانهٔ برف.

نکتهٔ جذاب دربارهٔ نسبت طلایی این است که در زمینه های زیادی کاربردهای بسیاری دارد. حتی مهم تر از آن، فرمولی ارائه کرده که می تواند نتایجی  تکرارپذیر و  پیش بینی پذیر در جا هایی به همراه داشته باشد که چنین نتایجی شاید تصادفی و شانسی تلقی شده باشند. حتی مادر طبیعت که برای بسیاری از مردم نماد  پیش بینی ناپذیر بودن است، بیش از آنچه پیش تر می دانستیم، نظم و ترتیب از خود به نمایش گذاشته است. دایرهٔ طلایی نیز مانند نسبت طلایی که نشان دهندهٔ شواهدی از نظم و ترتیب موجود در بی نظمی های ظاهری طبیعت است، نظم و پیش بینی پذیری در رفتار انسان ها را نشان می دهد. به زبان ساده، دایرهٔ طلایی به ما کمک می کند چرایی کارهایمان را درک کنیم و شواهد متقاعده کننده ای ارائه می دهد که اگر به هنگام شروع هر کاری، از خودمان بپرسیم چرا آن کار را می کنیم، چه میزان موفقیت مان بیشتر می شود.

دایرهٔ طلایی دیدگاهی جایگزینِ فرض های موجود دربارهٔ چرایی دستیابی برخی رهبران و سازمان ها به چنین درجات بالایی از تأثیرگذاری است. به وضوح به ما نشان می دهد که چرا اپل می تواند در صنایع گوناگون به نوآوری بپردازد و هرگز توانایی خود را در این راه از دست نمی دهد. توضیح می دهد که چرا برخی لوگوی هارلی دیویدسون را روی بدن شان خال کوبی می کنند. دایرهٔ طلایی نه فقط دربارهٔ چگونگی خلق سودآورترین خط هواپیمایی توسط ساوت وست است، بلکه دربارهٔ چرایی به نتیجه رسیدن کارهایی که انجام داد درک واضح تری ارائه می دهد. همچنین توضیح می دهد که چرا مردم از جنبش دکتر مارتین لوتر کینگ، که سرنوشت ملتی را تغییر داد، پیروی کردند و اینکه چرا حتی پس از مرگ جان اف. کندی، چالش او برای فرود انسان روی ماه را پذیرفتیم. دایرهٔ طلایی نشان می دهد که چگونه این رهبران توانستند به جای اغوای مردم برای اقدام، به آن ها الهام ببخشند.

این دیدگاه جایگزین فقط به درد تغییر دنیا نمی خورد، بلکه برای الهام بخشی به دیگران هم کاربرد دارد. از آن می توان به عنوان راهنمایی برای بهبود چشمگیر رهبری، فرهنگ سازمانی، استخدام، توسعهٔ محصولات، فروش، و بازاریابی استفاده کرد. حتی به توضیح وفاداری پرداخته و نشان می دهد چگونه می توان تکانشی کافی برای تبدیل یک ایده به جنبشی اجتماعی ایجاد کرد.

همهٔ این ها از درون آغاز می شود و به سمت بیرون می رود. همهٔ این ها با چرا شروع می شود.

نظرات کاربران

iman ghezelbashan
۱۴۰۰/۱۲/۰۹

کتاب خوبی هست و به نکات خوبی اشاره میکنه که همه کم و بیش ازشون اطلاع داریم و پس ذهنمون هستند اما بیشترمون جدی بهش فکر نکردیم، نکته دوم نمیدونم من کم حوصله شدم یا اینکه میشد با نصف این

- بیشتر
sara
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

این کتاب ترجمه روانی داره ، اول سخنرانی نویسنده کتاب رو در TED talk دیدم و بعد کتاب رو شروع کردم جملات تکراری زیادی تو کتاب هست البته از هر شرکتی مثالی آورده و توضیح داده ولی به نظر من

- بیشتر
علی غ
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

کتابی جذاب و روان بود. برای هرکس بخصوص مدیران و رهبران، از تیم‌های کوچک تا سازمان‌های بزرگ توصیه می‌شه.

محمد
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

کتابی پر از بدیهیات اطلاعاتی که اگه نویسنده برای وقت خواننده ارزش قائل میشد میتونست تو ۲۰ صفحه هم اون اطلاعات رو منتقل کنه

کاربر 6371739
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

سلام ، من ۵۷ ساله هستم و تا چند ماه دیگر ( پس از حدود ۳۱ سال سابقه کاری ) بازنشسته خواهم شد . در طول این سالها ، بارها دچار سرگشتگی و گم شدن در زندگی شده ام ، بارها

- بیشتر
4592216301
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

اگر دنبال این هستید که در زندگی من چرا در بر خی کار ها موفق نمیشوم این کتاب را بخوانید مفید واقع میشود با تشکر

سلاله
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

کتابی بادید متفاوت به بازاریابی وارزش افزوده یکتا که ارزش چندین بارخواندن دارد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
اعتماد زمانی پدیدار می شود که احساس کنیم شخص یا سازمانی به خاطر چیزهایی غیر از منفعت شخصی کار می کند.
کاربر ۱۵۱۵۹۵۸
فقط دو راه برای تأثیرگذاری بر رفتار مردم وجود دارد: یا آن ها را اغوا کنید یا الهام بخش شان باشید.
sara
قرار نیست افرادی را استخدام کنید که مجموعه ای از توانایی های موردنیاز شما را دارند، هدف این است افرادی را استخدام کنید که به باورهایتان باور داشته باشند. پیدا کردن افرادی که به باورهایتان باور داشته باشند
mahsamahdie
معدود رهبرانی وجود دارند که برای انگیزه دادن به مردم، به جای اغواگری، ترجیح می دهند به آن ها الهام ببخشند. تک تک این رهبران الهام بخشِ فردی یا سازمانی طرز فکر، رفتار، و گفتارشان عین هم است.
کاربر ۴۰۱۳۴۳۸
کاغذ بالکی چیست؟ کاغذ بالکی (Bulky Book Paper) نوعی کاغذ است که نسبت به کاغذ سفید مزیت‌های بسیاری دارد. معروف‌ترین نوع این کاغذ از کشور سوئد می‌آید و به همین دلیل به کاغذ سوئدی معروف است. در فارسی از معادل‌های «کاغذ سبک‌بال» یا «کاغذ سبز» هم استفاده می‌شود.
zahra.n
نکته اینجاست که ما فرضیه سازی  می کنیم. گاهی دربارهٔ دنیای اطراف مان بر پایهٔ اطلاعات ناقص یا نادرست خود فرضیه سازی می کنیم.
kiarash.kp
بود. مشکل این بود که محصول خود را به صورت «یک پخش کنندهٔ موسیقی ۵ گیگابایتی» معرفی کرد. این پیام با شعار اپل که «هزار آهنگ در جیب هایتان» بود، هیچ  فرقی ندارد. تفاوت آن ها در این است که کرییتیو به ما می گفت که محصول شان چیست، ولی اپل می گفت که چرا به آن نیاز داریم.
mahsamahdie
باید مراقب چیزی باشید که فکر می کنید می دانید
کاربر ۱۶۳۲۰۷۰
اینکه نتیجهٔ کاری دل خواه تان از آب درآمده است دلیل نمی شود که می توانید آن را بارها و بارها تکرار کنید.
Fatemeh a.m.
نیست. اعتماد زمانی پدیدار می شود که احساس کنیم شخص یا سازمانی به خاطر چیزهایی غیر از منفعت شخصی کار می کند.
mahsamahdie

حجم

۴۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۴۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۸۶,۰۰۰
تومان