نظرات کتاب سیرکی که می گذرد
کتاب سیرکی که می گذرد اثر پاتریک مودیانو

کتاب سیرکی که می گذرد

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۱از ۲۴ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

Shirin Rassam
داستانی نسبتا جذاب در رابطه با پسر جوانی که گذشته‌ی غریبی داره و همراهیش با شخص جدیدی باعث میشه که تاثیرات گذشته رو در زندگیش حس کنه. یکی از مهم‌ترین مشخصه های داستان، روان بودن اونه و نحوه‌ی داستان سراییش تا حدودی منو یاد جومپا لاهیری میندازه. در کتابهای مودیانو نباید منتظر نتیجه‌گیری یا اتفاق خاصی باشید. پاتریک مودیانو بیشتر روایتگر زندگی های معمول آدمهاست.
0
کتاب باز
زیاد خفن نبود، ولی نمیشد بهش گفت بد،!! اگر با کمبود کتاب مواجه شدید، بخونیدش.
امیرحسین
مثل همیشه سلام :) خب بنظرم داستان خوبی نبود. دلایل زیادی هم دارم. اول از همه اینکه داستان خیلی در فضای مبهمی شکل گرفت، ادامه پیدا کرد و در نهایت تموم شد. تکرار میکنم : "مبهم" نمیخوام از کلمه فانتزی استفاده کنم چون واقعا نمیشد اسم فانتزی رو گذاشت روش و از طرفی معمایی که نویسنده سعی داشت برای مخاطب مطرح کنه تا جاذبه لازم واسه داستان تامین شه اصلا جالب نبود: منظورم سرگذشت و آینده ی شخصیت های داستانه. از طرفی شخصیت پردازی خیلی ضعیف بود. ولی نکته ی مثبت و شگفت انگیز داستان نحوه ی داستان سرایی نویسنده بود اینکه خیلی خوب گذشته و حال رو باهم یه جاهای میکرد و مدام از حال به گذشته میرفت و از گذشته به حال. ولی خب با این حال کتاب ضعیفی بود. موفق باشید :)
Tna
به زور تمومش کردم ولی با این حال باتوجه حجم کمش و بودن تو طاقچه بی نهایت خوندنش خالی از لطف نیست.
marie
هرچند با اون چیزی که‌تو معرفی کتاب خونده بودم مشتاق خوندنش شدم ،ولی اصلا با داستان ارتباط برقرار نکردم،داستان گنگ بود.خیلی شخصی بود به نظرم ،حس این به ادم دست می داد که نویسنده داره برای خودش روایت میکنه و خواننده براش مهم نیست.یاداوری خاطرات گذشته نویسنده حین داستان هرچند ایده جالبی بود، ولی نحوه روایتش خوب نبود و خواننده رو سردرگم‌میکرد ،من خیلی جاها مجبور شدم چند جا رو دوباره بخونم تا بفهمم داره راجع به چه زمانی صحبت میکنه .خوندن یا نخوندنش بستگی به خودتون داره ،ممکنه هم کسی باشه که از خوندنش واقعا لذت برده باشه.من ازش لذت نبردم.
maryam
جالب نبود
رابرت
جالب بود
eghma
من وارد کتاب های شدم که نویسندهاشون نوبل برده بودن و قبلش کتاب سایه باد رو خونده بودم که حسابی توقعم رو برده بود بالا.. اما هیچ جای کتاب جذاب نبود و پایان تقریبا افتضاحی داشت. چرا این کتاب رو نباید بخونیم؟ شخصیت ها به هیچ وجه مشخص نیستند و جا نیفتادن کلیت داستان مشخص نیست و پایانشم چیز خاصی به شما نمیده.... هیچ داستان یا گره اصلی یا فرعی تو کتاب وجود نداره... و در نهایت تمام شخصیت ها در انتهای کتاب به حال خودشون رها میشن
امیرحسین داستایوفسکی
کتاب از نظر روایتش جالبه اما به نظرم پایان مناسبی نداشت (مثل فیلم های ایرانی 😁) ولی کتابی بود که چون داستان جالبی داشت خواندنش رو توصیه میکنم اما واقعا پایان خوب یک عنصر مهم در رمان هست و من هم یک ستاره رو به خاطر همین کم کردم اما توصیه میکنم بخونید کتابش نسبتا کوتاهه و جالبه البته بعضی جاهای وسط داستان هم یه کم گنگ بود آدم نمی فهمید که چه زمانی تعریف میشه داستان
یونا
تعلیق و ذکر جزییات را دوست داشتم

حجم

۱۰۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۱۰۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد