دانلود کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها با صدای کامیار محبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها اثر مهدی افشار

دانلود و خرید کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها

معرفی کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها

کتاب صوتی موش ها و آدم ها یکی از آثار به یادماندنی و شناخته‌‌شده از جان اشتاین بک نویسنده‌ آمریکایی برنده جایزه نوبل ادبیات است. داستان درباره‌ دو دوست به نام‌های جرج و لنی است که با کارگری روزگار می‌گذرانند و آرزو دارند بتوانند مزرعه‌ای برای خودشان داشته باشند.

کتاب موش‌ها و آدم‌ها که اولین‌ بار در سال ۱۹۷۳ منتشر شد، برگرفته از خاطرات جان اشتاین بک است و به زندگی کارگران در دوران رکود اقتصادی آمریکا می‌پردازد.

این کتاب صوتی با ترجمه‌ی مهدی افشار و صدای کامیار محبی در انتشارات آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها (Of Mice and Men) رمان کوتاهی درباره‌ی زندگی کارگران فصلی در دوران رکود اقتصادی آمریکا است. جان اشتاین بک، که از نمایندگان مکتب ناتورالیسم است، در این کتاب، زندگی سخت کارگران را به تصویر کشیده است، از استثمار تهی‌دستان و مشکلات آنان سخن گفته است و البته مانند تمام آثار دیگرش، از انسان بودن و معنا و مفهوم انسان بودن و تنهایی، حرف زده است.

کتاب صوتی موش ها و آدم ها داستان زندگی دو کارگر فصلی به نام‌های جرج میلتون و لنی اسمال است. دو نفری که هرچند باهم دوستند و با یکدیگر کار می‌کنند، اما تفاوت‌های بسیاری دارند. این دو نفر، شخصیت‌های اصلی داستان هستند اما شخصیت‌های دیگری هم در این داستان وجود دارند که آن‌ها هم مانند جرج و لنی، تنها هستند و هریک به نوعی تلاش می‌کنند تا تنهایی‌شان را با آدم‌های دیگر قسمت کنند.

لنی از دوران کودکی، از نوازش کردن چیزهای نرم لذت می‌برد. او عاشق این کار است، زور بازوی زیادی دارد اما هوش چندانی ندارد و همین زور بازو، برایش دردسر ایجاد می‌کند؛ چرا که او کنترلی بر آن ندارد. او و جرج آرزو دارند که مزرعه‌ای برای خودشان داشته باشند. جرج دلش می‌خواهد زمینی برای خودش داشته باشد که بتواند روی آن کار کند و از نظر او، آقا بالاسر نداشتن، چیزی است که معنای امنیت می‌دهد. اما لنی که نوازش کردن چیزهای نرم را دوست دارد، به نظرش داشتن چند خرگوش و قبول کردن مسئولیت خرگوش‌ها، امنیت است.

جرج و لنی در تلاش و آرزوهایشان زندگی می‌کنند. اما لنی که کنترلی بر روی قدرت جسمانی‌اش ندارد، درگیر یک حادثه می‌شود. حادثه‌ای که زندگی او و دوستش جرج را به خطر می‌اندازد. حالا آن دو باید راهی پیدا کنند که خودشان را از وضعیتی که در آن گرفتار شده‌اند، نجات دهند.

جان اشتاین بک نام کتاب را از روی شعری سروده‌ رابرت برنز، شاعر نامدار انگلیسی انتخاب کرده است: چه بسیار نقشه‌های موش‌ها و آدم‌ها که نقش بر آب است.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی موش ها و آدم ها انتخابی عالی برای تمام طرف‌داران رمان‌ها و آثار بزرگ ادبی جهان است. اگر از خواندن آثار ادبی آمریکا لذت می‌برید، شنیدن این کتاب صوتی لذت را به شما هدیه می‌دهد.

چرا باید کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها را بشنویم؟

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها یکی از آثار ادبی مهم آمریکایی است. جان اشتاین بک در این کتاب به خوبی زندگی کارگران مهاجر و استثمار آن‌ها را به تصویر کشیده است و در فهرست پرچالش‌ترین کتاب‌های قرن بیست و یکم کتابخانه ملی آمریکا قرار گرفته است.

خلاصه کتاب صوتی موش ها و آدم ها

(این بخش از متن ممکن است داستان کتاب را فاش کند. در صورتی که کتاب را هنوز نخوانده‎اید، می‌توانید از خواندن این بخش صرف‌نظر کنید).

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها، داستان زندگی دو کارگر فصلی و مهاجر به نام جرج میلتون و لنی اسمال است. آن‌ها دوست دارند که زمین یا مزرعه‌‎ای از آن خودشان داشته باشند. اما فعلا تا رسیدن به این آرزو راه زیادی در پیش دارند و در حال حاضر برای پیدا کردن کار مجبورند از شهری به شهر دیگر سفر کنند. لنی اسمال که قدرت بدنی زیادی دارد اما هوشش چندان بالا نیست، کار دستشان می‌دهد. او که در حال نوازش کردن موهای همسر رئیس مزرعه است، ناخواسته او را می‌کشد. حالا جرج و لنی باید جایی را برای پنهان شدن پیدا کنند...

درباره جان اشتاین بک

جان اشتاین‌بک (John Steinbeck) با نام کامل جان ارنست اشتاین‌بک جونیور (John Ernst Steinbeck Jr) ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ در کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش در کار خزانه‌داری بود و مادرش آموزگار بود. خودش در هم در دانشگاه استنفورد، در رشته زبان و ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل شد. اما در میانه‌ راه، آن را رها کرد و به نیویورک رفت. خبرنگاری کاری بود که او را به نیویورک کشاند و مدت دوسال هم همانجا نگه‌اش داشت. بعد از دوسال، به کالیفرنیا برگشت. در کالیفرنیا سراغ کارگری رفت.

تجربه‌ زندگی به عنوان یک کارگر به جان اشتاین‌بک این فرصت را داد تا بتواند دنیای کارگران و رنج و سختی آنان را با پوست و گوشتش حس کند و این موضوع را نیز به کتاب‌هایش وارد کند. اولین کتاب او، جام زرین در سال ۱۹۲۹ نوشته شد و بازتاب نگاه انسان‌دوستانه‌ نویسنده است.

جان اشتاین‌بک آثار مشهور دیگری مانند خوشه‌های خشم، موش‌ها و آدم‌ها، مروارید و شرق بهشت را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. کتاب خوشه‌های خشم او، در سال ۱۹۳۹ جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کرد. او در سال ۱۹۶۲ نیز موفق به دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات شد. کمیته داوران نوبل، این جایزه را به دلیل نوشته‌های واقع‌گرایانه و خلاقانه‌اش و نیز به این دلیل که می‌تواند طنز همدلانه را با ادراک اجتماعی ترکیب کند، به این نویسنده دادند.

جان اشتاین‌بک سه بار ازدواج کرد و از ازدواج دومش دو پسر به نام‌های تام و جان دارد. او تجربه‌ گرفتار شدن در چنگال افسردگی را هم دارد؛ هنگامی که یکی از دوستانش را به دلیل یک صانحه‌ رانندگی از دست داد، یکسالی را با افسردگی گذراند. او ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ در نیویورک چشم از جهان فروبست. او که به بیماری قلبی مبتلا بود و در تمام عمرش سیگار می‌کشید، با شروع همه‌گیری آنفولانزا، از دنیا رفت.

اقتباس‌ها از کتاب موش‌ها و آدم‌ها

موش‌ها و آدم‌ها چندین بار به روی صحنه‌ی تئاتر رفت و اجراهای بسیاری داشت. چند فیلم تلویزیونی از روی آن ساخته شد و شبکه‌ی BBC نیز چند نمایشنامه‌ رادیویی از روی این کتاب ساخت؛ این نمایش‌ها در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۹۲و ۲۰۱۰ پخش شدند.

در سال ۱۸۳۸ اولین اقتباس سینمایی از کتاب موش‌ها و آدم‌ها با بازی لون چنی جونیور (Lon Chaney Jr) و برجس مردیت (Burgess Meredith) اکران شد. این فیلم در جوایز اسکار برای چهار رشته بهترین فیلم، بهترین صدابرداری، بهترین موسیقی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شد.

نظرات افراد مشهور درباره کتاب

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها یکی از کتاب‌هایی است که در مدارس تدریس می‌شود. چراکه جان اشتاین‌بک در این کتاب کوتاه، مضامین و مفاهیمی را بیان کرده است که هنوز هم در جامعه‌ قرن بیست و یک با آن درگیر هستیم. با اینحال بسیاری از مردم این کتاب را نژادپرستانه می‌دانند و همین موضوع باعث شده تا موش‌ها و آدم‌ها بارها زیر تیغ سانسور برود. همین موضوع نیز نام این کتاب را به فهرست کتاب‌های چالش‌برانگیز کتابخانه ملی آمریکا اضافه کرد.

نشریه نیویورک‌تایمز کتاب موش‌ها و آدم‌ها را اثری می‌داند که تا خواننده نمی‌تواند تا پایان آن را رها کند.

چه کسانی کتاب موش‌ها و آدم‌ها را به فاسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب موش‌ها و آدم‌ها از آن دست کتاب‌هایی است که هر مترجمی، دوست دارد نسخه‌ای از آن را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود داشته باشد. مترجمانی مانند سروش حبیبی، مهدی افشار، پرویز داریوش، رضا ستوده و سعید دوج این اثر را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

ali
۱۳۹۸/۱۱/۱۳

زیبا، تلخ و دوست داشتنی مثل بقیه داستان هایی که از اشتاین بک خوندم. از لحاظی شبیه خوشه های خشم هست مثلا اینکه با وجود سختی ها سعی کردند کنار هم بمونن اما سختی ها مدام بیشتر و بیشتر شد

- بیشتر
نفیسه قافله باشی
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

گوینده آقای کامیار محبی حق مطلب را ادا کردند ، داستان جذاب بود و آغاز و انجام زیبایی داشت.

monalisa
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

عالیه داستانش. خیلی گیراس

تکتم
۱۳۹۹/۱۰/۲۳

عالیه این کتاب.. حتما بخونیدش

BasirHosein abaddar
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

من کتاب صوتیش رو گوش دادم خیلی درام تلخی داشت خوبه

کاربر ۴۹۳۴۶۶۴
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

تو زندگیمون آدم هایی مثل لنی که آدم های خوبی هستن و دوستمون دارن ولی مدام باعث دردسر میشن و آرامشمونو گرفتن هر چند دوسشون داریم باید رها کنیم .... هر چقدرم تلخ باشه...

nasim_zp
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

جدااااا قشنگگگ بودددد

کاربر ۳۹۷۳۲۹۵
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

داستانی بود درباره روابط آدمها، درظاهر محدود به طبقه ای خاص، اما با یک پیام‌ عمومی برای همه روابط: اینکه ما با نزدیک شدن و چسبیدن زیادی به ادمها و چیزها، باعث میشه نابودشون کنیم. (البته این چیزی بود که

- بیشتر
ترنج
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

خیلی کتاب جذاب و تلخی بود.

siamakspf
۱۴۰۲/۰۱/۰۷

💯🐊

زمان

۴ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان