دانلود و خرید کتاب موش‌ها و آدم‌ها جان اشتاین‌بک ترجمه مهدی افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب موش‌ها و آدم‌ها

«موش‌ها و آدم‌ها» رمانی از جان اشتاین‌بک، نویسنده توانای آمریکایی، برنده نوبل ۱۹۶۲ و خالق «خوشه‌های خشم» است. جرج میلتون و لنی اسمال دو دوست‌اند که با مهتری در آخوری روزگار می‌گذرانند. آرزوی همیشگی آنها این است که روزی بتوانند خودشان جایی را بخرند و در آن خرگوش پرورش دهند. لنی خیلی با هوش نیست اما مهربان است و از بچگی عاشق چیزهای نرم و نوازش آنها بوده است؛ او زور بازوی زیادی هم دارد و به همین خاطر مدام دچار دردسر می‌شود؛ تا این که یک روز ناخواسته هنگام نوازش موهای زن پسر ارباب، او را می‌کشد و از ترس فرار می‌کند: «من ناز کردن یه چیز نازو دوست دارم. یه بار تو یه نمایشگاه تعدادی خرگوش با موهای بلند دیدم که خیلی ناز بودن، قبول داری؟ من حتا گاهی وقتا موشارو ناز می‌کنم، اما این‌کارو وقتی می‌کنم که یه چیز ناز دیگه پیدا نکنم. زن کورلی کمی از او فاصله گرفت و گفت: فکر می‌کنم تو مشنگی و یه کمی خُلی. لنی مشتاقانه و با شور و هیجان توضیح داد: نه، خُل نیستم. جورج میگه من خُل نیستم. من دوست دارم چیزای نازو با انگشتام ناز کنم، چیزای نرمو ناز کنم. زن کورلی اندکی آرامش یافت و نسبت به او مطمئن‌تر شد و گفت: خُب، کی دوست نداره؟ همه این کارو دوست دارن. من از دست زدن به مخمل و ابریشم خوشم می‌یاد. دوست داری مخمل رو ناز کنی؟» کورلی، پسر ارباب با افرادش به دنبال یافتن لنی راهی می‌شوند. جرج هم مجبور می‌شود برخلاف سوگندی که برای حمایت از دوستش خورده با آنان همراه شود. مبنای این داستان اشتاین‌بک، آموخته‌های او درباره زندگی مردان بی‌خانمان و دربدری آنها در پی کاگری در اصطبل‌ها است. در «موش‌ها و آدم‌ها» همه به نوعی تنها هستند و دنیای آرزوهایشان را تبدیل به پناه‌گاهی برای فرار از این تنهایی کرده‌اند. این داستان به خوبی استثمار بیچارگان و تهیدستان به دست ثروتمندان را نشان می‌دهد.
معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

alefzed
۱۳۹۸/۰۷/۲۴

یکی از بهترین و تلخ ترین رمان های عمرم!واقعا درداور و درعین حال بی نظیر بود.البته من صوتیشو گوش دادم.شاید داستان ادم هایی باشه که کودک درونشون،سادگی،لطافت و صداقتشون رو با دستای خودشون می کشن...

❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

خیلی خوب بود دوست داشتم، فقط نکته عجیب اینکه نمیدونم چرا مترجم در قسمت مقدمه کل کتاب رو بصورت خلاصه بیان کرده و آخر داستان رو لو داده، واقعا عجیبه.

سیّد جواد
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

کتاب ۲۶۸ از کتابخانه همگانی، داستان خوبی بود با شخصیت هایی که حتما خودمان بارها با مصادیقش برخورد کردیم در جامعه و اطرافیانمان. با تجربه ای که در این مدت داشتم ، مقدمه مترجم را در انتها مطالعه کردم و دیدم که

- بیشتر
زهره
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

کتاب خوبیه به شرطی که قبلش توضیحاتش رو نخونید🙄🤦🏻‍♀️ نمیفهمم چرا داستان رو در معرفی کتاب لو دادید! درباره‌ی این ترجمه نظری ندارم چون من ترجمه‌ی سروش حبیبی رو خوندم که ترجمه‌ی روانی بود و دوستش داشتم

محدثه
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

وقتی کتاب تموم شد خیلی حالم گرفته شد. بعضی جاهاش دقیقا مث زندگی خودم بود. ک چقد باهمسرم تلاش کردیم خونه بخریم و هی وام جور میکردیم قیمت خونه ها نجومی بالا رفت. حتی با فروختن طلاها و وام اینا

- بیشتر
Hessam Shahbazi
۱۳۹۹/۰۷/۰۱

یه داستان کوتاه و بسیار جذاب تاثیر گذار من که از خوندنش لذت بردم😍😍

masih
۱۳۹۸/۱۰/۰۸

به نظرم داستان باید به۲بخش تقسیم بشه ۱_از فصل یک تا پنج ۲_فصل شیش آخرش فوق العاده است

کاربر ۲۰۰۳۲۹۱
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

سلام داستان کتاب موش ها و آدم ها حکایت انسان های تنهایی بود که اگر چه از تنهایی در عذاب بودن اما اون رو انتخاب کرده بودن، چرا که اگر انتخابشون نبود پول درنمیاوردن تا طبق گفته خودشون برن شهر

- بیشتر
narguess
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

اولین اثری از استاین‌بک می‌خوندم. متن روان، داستان کوتاه ولی کافی. و راحت و جذاب برای خوانش. و به خاطر پایانش، تاثیرگذاریش دو برابر شد. فضاسازی عالی. داستانی از تنهایی‌ها، رویاها و تلاش‌هایی برای رسیدن بهشون.

❤ محمد حسین ❤
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

داستان در مورد دو تا رفیق و همراه با شخصیتهای متفاوت هست ک بخاطر اتفاقهایی ک توسط یکی از اونها رقم میخوره، دنبال کار از این طرف به اون طرف، در حالِ حرکت هستن و به امیدِ این فکر ک

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
وارد جایی نشو که نمی‌خوان وارد بشی.
❤ محمد حسین ❤
هر آدمی نیاز به کسی داره، کسی که کنارش باشه. آدم دیوونه می‌شه وقتی کسی رو نداشته باشه. فرق نمی‌کنه اون آدم چه کسی باشه، آرزو می‌کنه فقط با کسی باشه. می‌گم بهت، آدمی که خیلی تنها بمونه، مریض میشه."
Nazanin :)
اسلیم گفت: "آدم خوبیه، آدما نیاز ندارن که خیلی باهوش و زیرک باشن، همین کافیه که خوب باشن؛ گاهی اوقات فکر می‌کنم، این زیرکی در بعضی‌ها تأثیر معکوس داره و به حرومزادگی تبدیل میشه. همه آدمای به واقع زیرک رو در نظر بگیر، چندان آدمای خوب و نازنینی نیستن."
mahsa
غروب روزی گرم، با باد ملایمی آغاز شد که در میان برگ‌های درختان جنبشی افکند، نسیم، سایه تپه‌ها را درنوردید و به‌طرف بالاترین نقطه تپه رسید.
Mithrandir
"اگه منو نمی‌خوای فقط کافیه بگی و من یه راست می‌رم اون‌جا تو کوه‌ها، یه راست می‌رم اون‌جا و برای خودم زندگی می‌کنم. من نمی‌خوام کسی موشمو ازم بگیره."
Nazanin :)
"کم‌تر آدما با هم سفر می‌کنن. نمی‌دونم چرا. گویا همه آدما، تو دنیای لعنتی درون خودشون از دیگری وحشت دارن."
نسیم رحیمی
چرا نتونم با تو حرف بزنم؟ من هیچ‌وقت کسی رو ندارم باهاش حرف بزنم. من بدطوری تنهام."
❤ محمد حسین ❤
هر آدمی نیاز به کسی داره، کسی که کنارش باشه. آدم دیوونه می‌شه وقتی کسی رو نداشته باشه. فرق نمی‌کنه اون آدم چه کسی باشه، آرزو می‌کنه فقط با کسی باشه. می‌گم بهت، آدمی که خیلی تنها بمونه، مریض میشه."
socio path
من اینو بارها و بارها دیدم. یکی با یکی دیگه حرف می‌زنه و براش فرق نمی‌کنه که آیا او می‌شنوه و می‌فهمه یا نه. موضوع فقط خود حرف زدنه یا این‌که ساکت بشینن و حرف نزنن. فرق چندانی نداره، یعنی هیچ تفاوتی نمی‌کنه."
❤ محمد حسین ❤
آدما نیاز ندارن که خیلی باهوش و زیرک باشن، همین کافیه که خوب باشن؛ گاهی اوقات فکر می‌کنم، این زیرکی در بعضی‌ها تأثیر معکوس داره و به حرومزادگی تبدیل میشه. همه آدمای به واقع زیرک رو در نظر بگیر، چندان آدمای خوب و نازنینی نیستن."
❤ محمد حسین ❤

حجم

۱۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان