دانلود کتاب صوتی موسیقی آب گرم با صدای سروش صحت + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی موسیقی آب گرم اثر چارلز بوکوفسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی موسیقی آب گرم

گوینده:سروش صحت
انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی موسیقی آب گرم

کتاب صوتی موسیقی آب گرم نوشتهٔ چارلز بوکوفسکی و ترجمهٔ بهمن کیارستمی است. سروش صحت گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک مجموعه داستان کوتاه آمریکایی.

درباره کتاب صوتی موسیقی آب گرم

کتاب صوتی موسیقی آب گرم دربردارندهٔ یک مجموعه داستان کوتاه آمریکایی است که در بدترین بخش‌های شهر مانند اتاق متل که بوی مریض‌ها را می‌دهد، آپارتمانی فرسوده که زن و شوهری دائماً در آن با هم مشاجره می‌کنند، باری که توسط یک اسکلت نگهداری می‌شود و... میگذرد. این داستان‌ها تاریک‌ترین بخش‌های وجود انسان را به تصویر می‌کشد. چارلز بوکوفسکی به‌سادگی و عمیقاً درمورد برخی از ویژگی‌های طبقهٔ کارگر صحبت کرده و بدون اینکه قضاوتی را مطرح کند، داستان‌هایش را ارائه کرده است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی موسیقی آب گرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره چارلز بوکوفسکی

هاینریش (هنری) چارلز بوکوفسکی در سال ۱۹۲۰، دو سال پس از پایان جنگ جهانی اول در آلمان به دنیا آمد. او شاعر و داستان‌نویسی آمریکایی است که اغلب از او به‌عنوان نویسندهٔ تأثیرگذارِ معاصر نام برده می‌شود. از سبک او بارها تقلید شده است. ۲۴ساله بود که نخستین داستان کوتاهش به نام «در جاده» در مجله‌ای منتشر شد. در این دوره بیشتر داستان‌های کوتاه می‌نوشت و گه‌گاه شعر می‌سرود. یک دهه بعد سبک و سیاق این نویسنده تغییر کرد و تصمیم گرفت بیش از داستان‌نویس، شاعر باشد. به نظر می‌رسد این تصمیم پس از خون‌ریزی داخلی بوکوفسکی و گذراندن دوران درمان در بیمارستان در سال ۱۹۵۴ گرفته شد. او شروع به نوشتن شعرهای بسیار کرد و به‌سرعت به یکی از تأثیرگذارترین و کم‌نظیرترین شاعران قرن بیستم آمریکا بدل شد. داستان‌های کوتاه و رمان‌های چارلز بوکوفسکی واقع‌گرایانه و اغلب طنز هستند. بخش بسیاری از شهرت او را می‌توان به‌خاطر رمان‌هایش دانست تا شعرهایش؛ رمان‌هایی چون «اداره پست» (۱۹۷۱)، «ساندویچ ژامبون» و...، اما در همین زمان علاوه‌بر نوشتن رمان به خلق شعر و داستان کوتاه مشغول بود. او تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ بیش از ۵۳۰۰ شعر و داستان خلق کرده بود. به نظر می‌رسد آثاری که پس از مرگ بوکوفسکی جمع‌آوری و منتشر شده، با کمی دست‌کاری و ویرایشی آسیب‌زننده همراه است و گویی کمتر از آثار اصلی این نویسنده و شاعر است. چارلز بوکوفسکی در سال ۱۹۹۴ بر اثر ابتلا به بیماری سرطان خون در ۷۳سالگی درگذشت. از دیگر آثار داستانی او می‌توان به این فهرست اشاره کرد: «زن‌ها» (۱۹۷۸) «حکایت‌هایی از دیوانگی‌های روزمره» (۱۹۸۳)، «هالیوود» (۱۹۸۹)، «عامه‌پسند» (۱۹۹۴)، «از چند قدمی یک تیمارستان» (۱۹۹۲)، «عشق سگی است دربان جهنم» (۱۹۷۷)، «سوختن در آب، غرق شدن در آتش» (۱۹۷۴) و مجموعه داستان «موسیقی آب گرم».

معرفی نویسنده
عکس چارلز بوکوفسکی
چارلز بوکوفسکی
آمریکایی | تولد ۱۹۲۰ - درگذشت ۱۹۹۴

هاینریش چارلز بوکوفسکی، شاعر و داستان‌نویس آمریکایی متولد آلمان بود. از او اغلب به عنوان نویسنده تأثیرگذارِ معاصر نام برده می‌شود و سبک او بارها مورد تقلید قرار گرفته است. هنری چارلز بوکوفسکی دو سال بعد از پایان جنگ جهانی اول در آلمان متولد شد؛ در سال ۱۹۲۰، از مادری آلمانی و پدری آمریکایی و سرباز. پدر و مادر او، هنری صدایش می‌کردند.

نظرات کاربران

کاربر حذف شده
۱۴۰۳/۰۵/۱۵

بوکوفسکی سانسور شده دیگه بوکوفسکی نیست😩

فاطره بهارلويي
۱۴۰۳/۰۶/۰۴

کتابی بود که به صورت کلی دنیای افکار نویسنده ها رو به خوبی نمایش میداد در مل زیبا بود

زمان

۲ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
۶۴,۸۰۰
۴۰%
تومان