دانلود کتاب صوتی بارون درخت نشین با صدای مهدی فضلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بارون درخت نشین اثر ایتالو كالوينو

دانلود و خرید کتاب صوتی بارون درخت نشین

گوینده:مهدی فضلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بارون درخت نشین

کتاب صوتی بارون درخت نشین نوشتهٔ ایتالو کالوینو و ترجمهٔ فریده فتوحی و با صدای مهدی فضلی است و كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس آن را منتشر کرده است. بارون کوزیمو روندو، پسری است که از سنت‌های کهنه و قیدهای بی‌چون و چرای اجتماعی می‌گریزد و شیوه‌ای از زندگی را برای خود انتخاب می‌کند که کوچک‌ترین شباهتی با زندگی مردمان عادی ندارد.

درباره کتاب صوتی بارون درخت نشین

کتاب بارون درخت نشین در سال ۱۹۵۷ منتشر شد. این کتاب داستان زندگی نوجوانی به نام کازیمو است. او از خانواده‌ای اشرافی و ثروتمند با لقب بارون می‌آید اما به تمام سنت‌های اجتماعی و خانوادگی که او را در قید و بند قرار می‌دهد، پشت می‌کند و تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را روی درختان ادامه دهد.

بارون درخت نشین از زبان بیاجیو، برادر کازیمو روایت می‌شود. کازیمو د روندو، بارونی است که در یک خانواده‌ ثروتمند در دهکده‌ای به نام امبروسا به دنیا آمده است. پدرش ملک و املاکی دارد و مادرش، که از خانواده‌‌ٔ جنگاوران قدیمی می‌آید، همچنان با دیده‌ احترام و اسطوره‌ای به نبردهای قدیمی نگاه می‌کند. خواهرش که شهوت‌رانی‌هایش برایش دردسرآفرین شده و رسوایی به پا کرده، تصمیم گرفته تا راهبه شود و بیاجیو و برادرش کازیمو نیز، گاهی تلاش می‌کنند تا از دست دستورات خشک و خشن خانواده فرار کنند.

شبی بیاجیو و کازیمو تصمیم می‌گیرند تا غذایشان را که با حلزون طبخ شده است، نخورند. این تصمیم آن‌ها دعوای خانوادگی درست می‌کند. کازیمو که بر سر حرفش ایستادگی می‌کند، همچنان غذا نمی‌خورد و تصمیم می‌گیرد از خانه و خانواده‌اش و حتی زمین برود. او روی درختی می‌رود و به دیگران می‌گوید که تصمیم ندارد دیگر هرگز به زمین برگردد.

خانواده‌ٔ کازیمو در ابتدا تصور می‌کنند او این حرف را تنها از سر عصبانیت زده است و به همین دلیل چندان جدی‌اش نمی‌گیرند. اما کازیمو با پافشاری بر تصمیمش نشان می‌دهد که جدی است. مردم دهکده ابتدا او را مایه خنده و تمسخر می‌کنند و خانواده‌اش از این بابت شرمنده می‌شوند. اما کازیمو به طرز عجیبی خوب می‌داند که چطور جای خودش را در دل مردم دهکده باز کند و احترامی برای خودش بخرد.

شهرت و آوازه‌ بارون درخت‌نشین همه‌جا می‌پیچد و او دوستان زیادی به دست می‌آورد. تجربه‌های زیادی کسب می‌کند. رابطه‌های عاشقانه‌ای برقرار می‌کند و حتی به دیگران نیز درس زندگی کردن روی درخت می‌دهد... .

شنیدن کتاب صوتی بارون درخت نشین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات ایتالیا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو (Italo Calvino) ۱۵ اکتبر ۱۹۲۳ در کوبا به دنیا آمد و زمانی که پنج‌ساله بود به ایتالیا رفت و تا پایان عمرش همانجا ماند. پدر و مادرش، هردو گیاه‌شناس بودند و تاثیر علم و دانش آنان درباره‌ درختان و گیاهان را می‌توان در اثر مشهورش، کتاب بارون درخت نشین مشاهده کرد.

ایتالو کالوینو در دانشگاه تورین در رشته ادبیات تحصیل کرد و سال ۱۹۴۷ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. به دلیل علاقه‌ای که به فعالیت‌های حزب کمونیست نشان داده بود، وارد حزب شد و با نشریه‌ لونیتا که متعلق به حزب بود، همکاری کرد. در همین سال‌ها سفری به شوروی هم داشت و یادداشت‌های سفرش را در روزنامه‌ لونیتا منتشر می‌کرد. انتشار این یادداشت‌ها جوایزی هم برای او به ارمغان آورد.

ایتالو کالوینو در سال ۱۹۵۷ اعلام کرد که از حزب کمونیست کناره‌گیری کرده است. او سفرهای بسیاری داشت. یکی از سفرها به آمریکا و با دعوت بنیاد فورد بود و دیگری سفری به هاوانا. در هاوانا ازدواج کرد و با ارنستو چه‌گوارا نیز دیداری داشت. در سفرهایش به پاریس نیز با نویسندگان مهم دوران آشنا شد و در دانشگاه سوربون و دیگر دانشگاه‌ها فرانسه، ادبیات تدریس کرد.

ایتالو کالوینو در طول دوران فعالیت ادبی خود، جوایز بسیاری به دست آورده است. از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ دولتی اتریش برای ادبیات اروپایی در سال ۱۹۷۶، لژیون دونور، نشان شوالیه وزارت فرهنگ و هنر فرانسه در سال ۱۹۸۱ و جایزه‌ جهانی فانتزی در سال ۱۹۸۲ برای یک عمر دستاورهای ادبی اشاره کرد.

ایتالو کالوینو ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۵ در سیه‌نا، ایتالیا بر اثر خونریزی مغزی، در گذشت.

بخشی از کتاب صوتی بارون درخت نشین

«کازیمو بالای درخت مگنولیا بود. با وجود شاخه‌های بسیار درهم‌تنیده‌ی آن، برای پسری مانند برادرم که متخصص بالا‌رفتن از هر نوع درختی بود، حرکت روی این درخت برایش مثل آب‌خوردن بود؛ شاخه‌های درخت باریک و چوبشان هم تقریبا نرم بود، ولی می‌توانستند وزن او را تحمل کنند. موقع حرکت روی‌ تنه‌ی مگنولیا، میخ‌های گفشش پوست سیاه درخت را زخمی کرد و پوسته‌ی زیرین و سفبد‌رنگ آن نمایان شد؛ عطر تازه و خنک برگ‌ها او را احاطه کرده بود، باد، عطر خوش درختان و گیاهان را در آن باغ زیبا این‌طرف و آن‌طرف می‌چرخاند و لحظه‌ای عطر گیاهان ضعیف و لحظه‌ای هم شدت می‌گرفت و چقدر بی‌نظیر می‌شد؛ گویی برگ‌هایی از یک دفتر سبزرنگ با طیفی از رنگ‌های سبز متفاوت را ورق می‌زدی.» بارون درخت‌نشین راوی سرگذشت پسری است که تصمیم می‌گیرد زندگی خود را بر روی درختان سپری کند. او یک «پادشاهی درختی» برپا می‌کند که همچون استعاره‌ای از استقلال در نظر گرفته می‌شود و چالش‌ها و فرصت‌های این اقدام دستمایه‌ای برای نویسنده است تا به پرسش‌های فلسفی بشر بپردازد.»

رابطه فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان با بهبود عملکرد آنان در ادارات آموزش و پرورش
حسین سروش‌مهر
اژدهای صلح
لیندا رگزدل
پرسش های چهارگزینه ای جامعه شناسی ۱ رشته انسانی (پایه دهم)
حبیبه صالح نژاد
آنتونیونی شوالیه هنر
سیمور چاتمن
درنگی در آثار و افکار حکیم سیدجلال الدین آشتیانی
اسحاق آسوده
مدیریت حمل و نقل انرژی و اثرات آن بر بازدارندگی
سعید نادری
نشد پروانه‌ی باغ تو باشم
ظاهر سارایی
جمهوری مالاوی
احمد علامه فلسفی
دانشنامه فلسفه استنفورد؛ ماکس شلر
زکری دیویس
مدیریت افراد توانمند
سارا کندی
یک مرگ در خانواده
کارل اوه کناوسگر
اقتصاد سیاسی توسعه و توسعه نیافتگی
سیداحمد موثقی
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری بهداشت شیر
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
مدیرعامل سرآمد با کوچینگ مدیرعامل
غلامحسین رادمردقدیری
آموزش تنفس مبتنی بر ذهن آگاهی بر علایم روانشناختی
شیما حسینی
مرداب حبشه
گاستون شرو
قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور (مصوب ۱۳۹۵/۱۱/۱۰)
مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه
قلعه حیوانات
جورج اورول

نظرات کاربران

Ellie
۱۴۰۲/۱۱/۲۲

اگر تصمیم دارید پول و وقتتون رو هدر بدید، این کتاب بی محتوا و مسخره رو بخرید

زمان

۹ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۵۳۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۵۳۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان