دانلود کتاب صوتی گوژپشت نتردام با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گوژپشت نتردام اثر ویکتور هوگو

دانلود و خرید کتاب صوتی گوژپشت نتردام

معرفی کتاب صوتی گوژپشت نتردام

کتاب صوتی گوژپشت نتردام نوشتهٔ ویکتور هوگو، ترجمهٔ محمدرضا پارسایار و با صدای اشکان عقیلی‌پور است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. داستان گوژپشت نتردام درباره‌ٔ عشق و زندگی گوژپشتی به نام کازیمودو و دختر کولی جوانی به نام اسمرالدا است.

درباره کتاب صوتی گوژپشت نتردام

ویکتور هوگو در ۲۹سالگی با انتشار کتاب گوژپشت نُتردام که پس از بینوایان بزرگ‌ترین اثر اوست، شهرتی جهانی به‌دست آورد. داستان این کتاب که در سدهٔ ۱۵ میلادی می‌گذرد دربارهٔ کازیمودو است. او گوژپشتی با ظاهری عجیب و ترسناک است و در کلیسای نتردام به همراه ژان فرولو (کشیش کلیسا) زندگی می‌کند.

حوادث رمان غالباً در این کلیسا و محیط پیرامون آن روی می‌دهد. در واقع، قهرمان این اثر کلیسای نُتردام پاریس است. آنچه به شاهکار هوگو ارزش و اعتبار ویژه می‌بخشد بازسازی تاریخی قرون وسطی است. او به مدد تخیلی قوی و پرشور، پاریس قرون وسطی را با کوچه‌های اسرارآمیز و هیاهوی مردم فقیرش پیش چشم ما مجسم می‌کند.

قهرمان راستین این اثر کلیسای نتردام پاریس است. این بنا که ساخت آن از ۱۱۶۳ تا ۱۳۴۵ میلادی به طول انجامید از مهم‌ترین آثار گوتیک در فرانسه است. سبکی که هوگو علاقه خاصی به آن داشت. زمانی که هوگو دیگر اقدام به نگارش این اثر کرد، شیوه‌های نوین معماری جایگزین شیوه معماری گوتیک می‌شد و این کلیسای جامع چنان رو به ویرانی بود که برخی مسئولان شهر قصد تخریب کامل آن را داشتند؛ اما هوگو که ستایشگر این بنا بود با نگارش این اثر ارزش و اعتبار آن را به مردم خاطرنشان کرد.

شنیدن کتاب صوتی گوژپشت نتردام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور هوگو

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگوکنندۀ تاریخ معاصر فرانسه است.

ویکتور هوگو، سومین پسر کاپیتان ژوزف لئوپولد سیگیسو هوگو (که بعدها به مقام ژنرالی نائل آمد) و سوفی فرانسوا تره بوشه، روز ۲۶ فوریه ۱۸۰۲ در بزانسون به دنیا آمد. هوگو به‌شدت تحت نفوذ و تأثیر مادرش بود. مادر او از شاه‌دوستان و پیروان متعصب آزادی به‌شیوۀ ولتر بود و تنها بعد از مرگ مادر بود که پدرش، آن سرباز شجاع، توانست ستایش و علاقۀ فرزندش را به خود برانگیزد.

سال‌های کودکی ویکتور هوگو در کشورهای مختلفی سپری شد. مدت کوتاهی در کالج نجیب‌زادگان در مادرید کشور اسپانیا درس خواند و بعد در فرانسه تحت آموزش معلم خصوصی خود، پدر ریوییو، کشیشی بازنشسته قرار گرفت. هوگو در ۱۲سالگی، به‌دستور پدرش، به یانسیون کوردیسیر وارد شد و بخش اعظم تحصیلات ابتدایی‌اش را در آنجا گذراند.

تکالیف مدرسه، مانع مطالعه و نگارش تصنیف‌های ادیبانه ویکتور نشد، او سرودنِ شعر را با ترجمه اشعار ویرژیل شروع کرد و همراه با این اشعار، قصیده‌ای بلندی در وصف سیل سرود. با انتشار شعر بلند شادی که تصویری از لحظه‌لحظۀ زندگی بود، به جمع شاعران پیوست. ویکتور هوگو توانست پیش از ۲۰سالگی، اولین قصۀ بلند خود، یعنی کتاب بوگ ژارگال را منتشر کند و با انتشار این کتاب، به جمع ادیبان هم راه یافت.

کتاب بینوایان یک رمان تاریخی فرانسوی است که در ۱۸۶۲ منتشر شد و از آثار بزرگ قرن نوزدهم به شمار می‌آید. این رمان هرچند داستان زندگی ژان والژان، کوزت و ماریوس را بیان می‌کند؛ اما در مبارزه با بی‌عدالتی نوشته شده است، از فقر و فلاکت مردم سخن می‌گوید و فساد ریشه‌دار حکومتی را نیز نقد می‌کند.

ویکتور هوگو در ۱۸۳۱ میلادی کتاب گوژپشت نوتردام را منتشر کرد؛ اما این اثر، به‌لحاظ ادبی، جایگاهی بعد از بینوایان دارد. آخرین روزهای یک محکوم به اعدام، اثری دیگر از هوگو است که در ۱۸۲۹ منتشر شد. ویکتور هوگو همیشه از دیدن گیوتین و از اینکه می‌دید هنوز از مجازات اعدام در جامعه استفاده می‌شود خشمگین بود و این خشم را با نوشتن این رمان کوتاه نشان داد.

ویکتور هوگو در ۲۲ می ۱۸۸۵ در ۸۳سالگی از دنیا رفت. مرگ او باعث سوگ ملی شد و بیش از ۲ میلیون نفر در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

بخشی از کتاب صوتی گوژپشت نتردام

«سر بی شام زمین گذاشتن بسی رنج‌آور است، اما بدتر از آن این است که آدم نداند کجا بخوابد. گونگوار چنین وضعی داشت. نه از نان خبری بود نه از مأوا. برا رفع این نیازها به هر سویی می‌شتافت اما بی‌نتیجه بود. از دیرباز این حقیقت را دریافته بود که ژوپیتر انسان را به اکراه آفریده و سرنوشت مرد فرزانه به گونه‌ای است که اصول و عقایدش راه به جایی نمی‌برند اما هرگز این گونه در تنگنا نمانده است. صدای معده‌اش را می‌شنید و احساس می‌کرد که سرنوشت به ناحق با اصول و عقایدش سر ناسازگاری دارد.»

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

نیما
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

بهترین و کامل ترین ترجمه این کتاب فاخر همین ترجمه می باشد که اتفاقا در بازارکمیاب تر می باشد.💯

Aydin
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

ویکتور هوگو توی این کتاب در کنار ستایش معماری سبک گوتیک و انتقاد از معماری جدید، برای ما از عشق صحبت میکنه. از دلباختن و دل دادنی پاک و معصومانه. و در مقابل میاد چهره‌ی خیانت و سو استفاده از

- بیشتر
SONA
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

من فیلمش رو دیدم خیلی قشنگ بود ولی کتابشو مطالعه نکردم، مطمئناً جزئیات کتابش بیشتر از فیلمش هست. در کل قشنگ بود.

مریم
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

درام نام‌آشنا و زیبایی است که جزئیات و شخصیت‌ها، به خوبی تصویر شده است. از همه مهم‌تر، خوانش بسیار عالی آقای اشکان عقیلی پور هست که من از ایشون تشکر ویژه دارم.

فریبا یوسفی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

رمان بینظیر و گویندگی بسیار عالی

زمان

۲۶ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۳ گیگابایت, ۵۷۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۶ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۳ گیگابایت, ۵۷۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۸,۰۰۰
۱۱۲,۸۰۰
۴۰%
تومان