دانلود کتاب صوتی آبجی خانم با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آبجی خانم اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی آبجی خانم

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:متین بختی
امتیاز:
۱.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آبجی خانم

کتاب صوتی آبجی خانم داستانی از صادق هدایت با صدای متین بختی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آبجی خانم

«آبجی خانم» قربانی زن‌ستیزی و خرافات و آداب‌ورسوم غلط است. این کتاب داستان خودکشی زنی است که ناعدالتی هویتش شده است و برای رهایی از مشکلاتش دنیایی را می‌سازد که کمبودهایش جبران شود، کمبودهایی که با قضاوت اطرافیان شکل گرفته است.

روایت ماهرخ و آبجی خانم، داستان حسادت هم است. حسادتی که هیچ تمرکزی بر علت آن ندارد و معلول حسود را مجازات می‌کند. حکایت «آبجی خانم» قضاوت آدم‌ها برای ظاهر زیبایشان است و محکوم کردنشان به زشتی و راندن آن‌ها در داستان بسیار شنیده می‌شود. دو خواهری که دیده شدن و نشدن اصل قصه زندگی‌شان را می‌سازد. داستان با اتفاقی ناگهانی به اوج می‌رسد و همزمان تمام می‌شود. آبجی خانم وارد دنیای خیالی خود می‌شود، جایی که اثری از بقیه و برچسب‌هایشان نیست. گویی مرگ، خوبی‌ها را نمایان می‌کند.

داستان «آبجی خانم» نوشتهٔ صادق هدایت با صدای متین بختی و انتخاب موسیقی مهدی زارع و سیمین مختاری شنیداری شده است. این داستان را در ۲۰ دقیقه بشنوید و با یکی دیگر از شاهکارهای صادق هدایت آشنا شوید.

شنیدن کتاب صوتی آبجی خانم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران شنیدن داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آبجی خانم

«آبجی ‌خانم هم با این حسادتی که در دل او لبریز شده بود، خودش خودش را می‌خورد از زیر لحاف جواب می‌داد: «خوب، خوب، سر عمر، داغ به دل یخ می‌گذارد! با آن دامادی که پیدا کردی! چوب به سر سگ بزنند لنگه عباس توی این شهر ریخته. چه سر کوفتی به من می‌زند، خوب‌ست همه می‌دانند عباس چه‌کاره است. حالا نگذار بگویم که ماهرخ دو ماهه آبستن است. من دیدم که شکمش بالا آمده اما به روی خودم نیاوردم. من او را خواهر خود نمی‌دانم...»

مادرش از جا درمی‌رفت: «الهی لال بشوی. مرده‌شور ترکیبت را ببرد. داغت به دلم بماند. دختره بی‌شرم! برو گم بشو، می‌خواهی لک روی دخترم بگذاری؟ می‌دانم اینها از دلسوزه است. تو بمیری که با این ریخت و هیکل کسی تو را نمی‌گیرد. حالا از غصه‌ات به خواهرت بهتان می‌زنی؟‌ مگر خودت نگفتی خدا توی قرآن خودش نوشته که دروغ‌گو کذاب است هان؟ خدا رحم کرده که تو خوشگل نیستی وگرنه دم ساعت که به بهانه وعظ از خانه بیرون می‌روی، بیشتر می‌شود بالای تو حرف درآورد. برو، برو، همه این نماز و روزه‌هایت به لعنت شیطان نمی‌ارزد، مردم گول‌زنی بوده!»»


معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۱۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۱۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان