دانلود کتاب صوتی جنس ضعیف با صدای آیلار محمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنس ضعیف اثر اوریانا  فالاچی

دانلود و خرید کتاب صوتی جنس ضعیف

معرفی کتاب صوتی جنس ضعیف

کتاب صوتی جنس ضعیف نوشتهٔ اوریانا فالاچی و ترجمهٔ منا تقوی فر است. آیلار محمدی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است. این اثر حاوی گزارشی از وضعیت زنان جهان است.

درباره کتاب صوتی جنس ضعیف

کتاب صوتی جنس ضعیف که حاوی گزارشی از وضعیت زنان جهان است، کتابی است که اوریانا فالاچی پس از سفر به پاکستان، هند، مالزی، ژاپن و آمریکا نوشت و در آن دربارهٔ وضعیت زنان در این کشورها توضیح داد. این اثر، مجموعه گزارش‌های او برای نشریهٔ L'Europeo بوده که در سال ۱۹۶۱ به‌شکل کتاب منتشر شده است. فالاچی عقیده داشت در جهان امروز، همه‌ٔ زنان کم‌و‌بیش راه غلطی را پیش گرفته‌اند که به‌جز رنج و عذاب پایانی ندارد؛ آن هم به‌دلیل برداشت غلطی از دو کلمه که امروز بر سر زبان همه‌ٔ زنان جهان است؛ یعنی استقلال و پیشرفت. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد کتاب «جنس ضعیف» دربارهٔ زنان و حقوق زنان صحبت می‌کند یا ممکن است با بیانیه‌ها و نظریات فمینیستی در ارتباط باشد، اما این اثر تنها گزارشی از وضعیت زندگی زنان است و با شنیدن آن با نحوهٔ ازدواج، آداب‌ورسوم خانواده‌ها، پوشش و نقش زنان در جوامع کمتر‌ توسعه‌یافته و سنتی آشنا می‌شوید. نتایج مطالعات این نویسندهٔ مشهور ایتالیایی درمورد موقعیت‌های ممکن برای یک زن در جامعه است که ناشی از زن‌بودن او یا تابوهایی اجتماعی است.

شنیدن کتاب صوتی جنس ضعیف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد مسائل زنان جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی در ۲۹ ژوئن ۱۹۲۹ در فلورانس در ایتالیا به دنیا آمد. او نویسنده، روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سیاسی برجسته‌‌ای بود. دامنهٔ فعالیت‌های او بسیار گسترده بود و از فعالیت به‌عنوان یک چریک ضدفاشیست در دوران جنگ جهانی دوم تا مصاحبه با رهبران سیاسی جهان و همچنین نوشتن کتاب‌های مختلف و قلم‌زدن در نشریات مشهور و معتبر و تبدیل‌شدن به یک خبرنگار بین‌المللی را در بر گرفته است. در زمان تولد او موسولینی زمام امور را به دست گرفته بود. اندکی بعد زمانی که اوریانا فالاچی ۹ساله بود، آتش جنگ جهانی دوم برافروخته شد. پدرش از موسولینی نفرت داشت؛ به‌همین‌دلیل وارد جنبش‌های مقاومت زیرزمینی شد و دختر، در این دوران به پدرش کمک‌های بسیاری کرد. هر چند بعدها به این نتیجه رسید که ۲ طرف جنگ، تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند. او از ۲۰سالگی نوشتن برای نشریات مختلف را آغاز کرد و از این لحظه با عنوان «درک‌کردن قدرت واژه‌ها» یاد می‌کند. همین واژه‌های قدرتمند او سبب شد تا به‌سرعت پیشرفت کند و از یک ستون‌نویس در روزنامه‌ٔ محلی به روزنامه‌نگاری بین‌المللی تبدیل شود. فالاچی در طول سال‌ها فعالیت خود با رهبران و سران سیاسی بسیاری دیدار و مصاحبه کرد. این مجموعه‌مصاحبه‌ها سبب شد تا او در جهان بیش‌ازپیش شناخته شود. محمدرضا پهلوی شاه ایران، یاسر عرفات رهبر فلسطین، ذوالفقار علی بوتو سیاستمدار پاکستانی و پدر بی‌نظیر بوتو، روح‌الله خمینی رهبر و ولی‌فقیه ایران، ایندیرا گاندی سیاستمدار و نخست‌وزیر هند، گلدا مایر سیاستمدار و نخست‌وزیر اسرائیل، ملک حسین پادشاه اردن، معمر قذافی رئیس کشور لیبی، جرج حبش رهبر و سیاستمدار فلسطینی و هنری کسینجر وزیر امور خارجهٔ آمریکا از جمله کسانی بودند که فالاچی با آنان مصاحبه کرد.

اوریانا فالاچی به سرطان غیرقابل‌کنترلی مبتلا شد و بعد از این واقعه تصمیم گرفت به کار حرفه‌ای خود پایان دهد و در آمریکا و ایتالیا به استراحت بپردازد، اما البته این عهد را بعد از فاجعهٔ ۱۱ سپتامبر شکست و کتابی به نام «خشم و غرور» که جنجال بسیاری نیز به پا کرد، منتشر کرد. این کتاب دربردارندهٔ نظرات تند او دربارهٔ چیزی بود که امروزه به نام اسلام در جهان می‌بینیم. انتشار آن باعث شد تا تهدیدها علیه او چنان زیاد شود که او نتواند حتی یک روز را بدون مأمور از خانه‌اش خارج شود. از کتاب‌های مشهور این نویسندهٔ ایتالیایی «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» است که در ایران بارها منتشر و خوانده شده است. کتاب‌های «زندگی، جنگ و دیگر هیچ»، «جنس ضعیف؛ گزارشی از وضعیت زنان جهان» و «پنه لوپه به جنگ می‌رود» نیز از آثار معروف او هستند. برخی از کتاب‌های او قالب داستانی داشتند، برخی دربردارندهٔ مشاهدات دقیق او بودند و بیش از آنکه داستان باشند، گزارشی دقیق و درست ارائه می‌کردند. یکی از مهم‌ترین آثار او هم «مصاحبه با تاریخ» است. این کتاب دربردارندهٔ مجموعه‌ای از مصاحبه‌هایی است که او در طول عمر خود با سران سیاسی کشورها انجام داد. فالاچی در طول سال‌های فعالیتش برندهٔ جوایزی مانند مدال طلای تلاش فرهنگی برلوسکونی، جایزهٔ آمبرگنو درو، معتبرترین جایزهٔ میلان، جایزهٔ آنی تیلور مرکز مطالعات فرهنگ عامه نیویورک شد. او همچنین یک‌بار برای دریافت جایزهٔ نوبل نامزد شد. اوریانا فالاچی در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶ در ۷۷سالگی در ایتالیا درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی جنس ضعیف

«درحالی‌که با بی‌خیالی به اطرافم نگاه می‌کردم، متوجه او شدم. راستش را بخواهید، در نگاه اول، متوجه زن بودن او نشدم. زیرا از دور، هیچ شباهتی به زن‌ها نداشت. درواقع از دور فقط صورت، بدن و یک جفت دست و پا مشخص بود. به نظر شبیه یک شیء بی‌جان و شکستنی می‌آمد که گروهی از مردان سفیدپوش، او را با احتیاط حمل می‌کردند. گویی از شکستن آن می‌ترسیدند. سرتاپای او را با پارچه‌ی قرمزرنگی پوشانیده بودند. درست مانند زمانی که در غرب، در میدان عمومی، از یک مجسمه رونمایی می‌کنند. سرتاپایش را با طلا و نقره تزئین کرده بودند؛ به‌طوری‌که در تاریکی شب برق می‌زد. از زیر پارچه هیچ چیز نمایان نبود. دست و پایش دیده نمی‌شد. اصلاً معلوم نبود چه چیزی در زیر پارچه‌ی قرمزرنگ مخفی شده است. بیشتر شبیه شفیره‌ای بود که ندانسته و با پای خود به ته چاه می‌رود و از آینده‌ای که در انتظارش است، درکی ندارد.»

معرفی نویسنده
عکس اوریانا  فالاچی
اوریانا فالاچی
ایتالیایی | تولد ۱۹۲۹ - درگذشت ۲۰۰۶

 اوریانا فالاچی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سیاسی برجسته‌ اهل ایتالیا بود که به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ای که در زمینه‌های مختلف انجام داد، مشهور و شناخته می‌شود. دامنه فعالیت‌های او بسیار گسترده بود و از فعالیت به عنوان یک چریک ضد فاشیست در دوران جنگ جهانی دوم تا مصاحبه با رهبران سیاسی جهان و همچنین نوشتن کتاب‌های مختلف و قلم زدن در نشریات مشهور و معتبر و تبدیل شدن به یک خبرنگار بین‌المللی را در بر می‌گیرد.

راهبردهای سواد رسانه‌ای در ارتقاء فرهنگ دفاعی
مرتضی چشمه نور
چگونه اختلالات رفتاری فرزندم را کاهش دهم؟
صنوبر چگینی
چهار فصل کوچ
دفتر ادبیات و هنر مقاومت
تاریخ ایران باستان ـ باب هشتم: زبان و خط
حسن پیرنیا
گفتمان‌شناسی جریان انحراف
اندیشکده برهان
پیشگوی شگفت انگیز
زهران القاسمی
خون و یخ
لیز لاک‌هد
تجارت بین الملل
ابوذر شهپری
انکارناپذیر
داگلاس اکس
Accounting Texts in English‬
عباسعلی دریائی
قدرتمندترین معجزه خداوند
سیدعباس سلیمانی زاده
شش مقاله سیاسی و اجتماعی
عباس عبدی
نفحات اربعینیة (جلد دوم)
لجنة التالیف و التحقیق للجمع العالمی لاهل البیت (ع)
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر

نظرات کاربران

کاربر 7690627
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

کتابش بیشتر شبیه به یک گزارش بود نمیشه گفت که خیلی عالی و جامع بود همینطور هم نمیشه گفت که هیچ اطلاعاتی به آدم نمی‌داد تحقیقاتش در مورد زنان کشور های مختلفی که رفته بود خیلیییی سطحی و ابتدایی بود

- بیشتر
علی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

از مترجم عزیز و گویندگی خانم محمدی برای زمانی که برای این کتاب گذاشتند ممنونم

زمان

۸ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۷۴۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۵۶ دقیقه

حجم

۷۴۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان