دانلود کتاب صوتی سقوط یک دختر با صدای مریم مقدم‌ فیروزان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سقوط یک دختر اثر دینو بوتزاتی

دانلود و خرید کتاب صوتی سقوط یک دختر

معرفی کتاب صوتی سقوط یک دختر

کتاب صوتی سقوط یک دختر داستانی کوتاه از دینو بوتزاتی با ترجمهٔ سپیده جعفرزاده و با صدای مریم مقدم‌ فیروزان است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سقوط یک دختر

دینو بوتزاتی را به عنوان یک نویسنده متفاوت می‌شناسیم که در ژانر داستان کوتاه بسیار فعال بود و معمولا در سبک سورئال یا رئالیسم جادویی می‌نوشت. داستان «سقوط یک دختر» او هم فضایی سورئال دارد که مثل یک دالان هزارتو، فکر ما را دقیقه به دقیقه از مفهومی به مفهومی دیگر سوق می‌دهد: مثلا از شادی به یأس، از انرژی به خمودگی و یا از شوق زندگی به میل خودکشی. هیچ چیز در داستان او معتبر نیست، درست مثل وضعیت معلقی که شخصیت داستانش در آن قرار دارد؛ یعنی وضعیت سقوط. این داستان کوتاه صوتی که با صدای مریم مقدم‌فیروزان تهیه شده، یکی از داستان‌های مجموعه «روایت آواهای سوپرانو» است که پیش روی شما قرار گرفته.

شاید اگر این داستان را دقیق‌تر و با زاویه دید یک جامعه‌شناس بشنویم، بفهمیم که دغدغه‌ای از کدام جنس، بوتزاتی را به نوشتن این اثر وا داشته است. آیا آدم‌های جهان برساخته او حاضرند برای دیده‌شدن و نفر اول هر جمع بودن، و تمامی نگاه‌ها و توجه‌ها را از آن خود کردن، حتی جان خود را فدا کنند؟ چه شکلی از پوچی است که در نهایت بشر را به سقوط می‌کشاند؟ سقوط، یعنی همان کلیدواژه‌ای که ماهیت و چیستی اثر را تشکیل داده است. شما با شنیدن این اثر ممکن است به برخی از رفتارهای خود در زندگی روزمره‌تان شک کنید و با خودتان بگویید نکند من هم گاهی اوقات، به شکلی دور از فکر و اندیشه، با ارزش‌ترین دارایی‌هایم را برای بیهوده‌ترین خواسته‌ها، فدا می‌کنم؟

این داستان کوتاه چند دقیقه‌ای شما را با جهانی از فکر تنها می‌گذارد و عکس عنوانی که برایش انتخاب شده، فکر شما را به پرواز در می‌آورد.

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «سقوط یک دختر» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شنیدن کتاب صوتی سقوط یک دختر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دینو بوتزاتی

دینو بوتزاتی یک نویسندهٔ ایتالیایی است که در اکتبر ۱۹۰۶ به دنیا آمد و ژانویهٔ ۱۹۷۲ فوت کرد. او در این عمر به نسبت کوتاه شصت و چندساله داستان‌های متعددی از خود به یادگار گذاشت که بعضی از آنها در سبک رئالیسم جادویی می‌گنجند. او رمانی معروف به نام «بیابان تاتارها» دارد که شهرت جهانی پیدا کرده است و جالب است بدانید فیلمی که از روی آن ساخته شده در شهر بم فیلم‌برداری شده است. اولین رمان بوتزاتی یعنی «بارنابوی کوهستان‌ها» نام این نویسنده را بر سر زبان‌ها انداخت و در ایران نیز مترجم‌هایی همچون بهمن فرزانه و سروش حبیبی آثار او را به فارسی برگرداندند.

بخشی از کتاب صوتی سقوط یک دختر

«خانم خانما یه چیزی با ما می‌زنی؟»

«پروانه کوچولو، چرا یه دقیقه نمیای روی گل ما بشینی؟»

مارتا خندید، بین زمین آسمان خوشحال بود و معلق (ولی در واقع داشت سقوط می‌کرد)

«نه رفقا ممنونم، نمی‌تونم پیشتون بیام، عجله دارم، باید زودتر برسم پایین.»

از او پرسیدند: «حالا به کجا می‌خوای برسی؟»

مارتا همانطور که دستش را به عالمت خداحافظی تکان میداد گفت: «نمیتونم بگم.»

مرد جوان سیاه پوست و متشخصی، دست‌هایش را برای گرفتن مارتا دراز کرد. مارتا از او خوشش آمد اما به سریع خودش را پس کشید و گفت: «چقدر پررویی تو!» و تا فرصت داشت ضربه‌ای به بینی او زد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۱۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۱۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان