دانلود کتاب صوتی خواب‌ آلود با صدای فیروزه لطفی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خواب‌ آلود اثر آنتوان چخوف

دانلود و خرید کتاب صوتی خواب‌ آلود

نویسنده:آنتوان چخوف
امتیاز:
۳.۷از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خواب‌ آلود

کتاب صوتی خواب‌ آلود داستانی از آنتوان چخوف با ترجمهٔ ثریا همتی و با صدای فیروزه لطفی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی خواب‌ آلود

این داستان روایتگر دخترکی سیزده‌ساله است که از کودکی دیگر نگهداری می‌کند و شرایط جسمی و روحی‌اش جوری پیش می‌رود که نهایتاً دست به قتل فردی در داستان می‌زند، اما اینکه چه کسی را، چرا و چگونه می‌کشد، باشد بر عهده‌ٔ شما که داستان آن را مستقیم از ذهن خلاق چخوف و به روایت فیروزه لطفی بشنوید. 

یکی از مزیت‌های داستان «خواب‌آلود» کوتاه بودن آن است و شما می‌توانید در ۲۱ دقیقه آن را بشنوید. وقایع داستان با کشمکش فراوانی پیش می‌رود و هیجانی آمیخته با ترس را برایتان ایجاد می‌کند. این داستان کوتاه صوتی، پیشنهادی ویژه برای دوست‌داران ادبیات روسیه است.

داستان کوتاه صوتی «خواب‌آلود» اثر آنتوان چخوف را با صدای فیروزه لطفی می‌شنوید. این داستان از زاویه سوم شخص و با این مقدمه شروع می‌شود:

«شب است. وارکا، پرستارِ کم سن و سالِ سیزده‌ساله، گهواره‌ای را که بچه در آن خوابیده تکان می‌دهد و با صدایی که به زور شنیده می‌شود زمزمه می‌کند:

«لالا لالا. لالا لالا.»

چراغ سبزِ کوچکی جلوی مجسمه می‌سوزد. طنابی از یک سر اتاق به سر دیگر کشیده شده که رویش لباس‌ها‌ی بچه و شلوارِ سیاهِ بزرگی آویزان است. لکه‌ سبز بزرگی از چراغ، روی سقف افتاده و لباس‌های بچه و شلوار، سایه‌ها‌ی بلندی روی اجاق، روی گهواره و روی وارکا انداخته‌اند. چراغ که سوسو می‌زند، لکه‌ سبز و سایه‌ها جان می‌گیرند و به حرکت درمی‌آیند، گویی باد تکانشان می‌دهد. هوا خفه است؛ بویی شبیه به سوپ کلم، یا چیزی مثل مغازه پوتین‌فروشی می‌آید.»

خیلی‌ها این داستان را نمونه کوچکی از رمان «جنایت و مکافات»، نویسنده روسی، داستایوفسکی می‌دانند و شباهت‌های بسیاری در این دو ماجرای داستانی می‌بینند. در این داستان می‌توان انعکاس رنجی را دید که برخی از کودکان از سر می‌گذرانند؛ بچه‌هایی که به جای شادی و گذراندن دورانی خوش کودکی باید کار کنند، کودکانی که جسم و روح کودکانه‌یشان را باید به دنیای زمخت و چرک بزرگسالی بفروشند.

آنتون پاولوویچ چخوف، داستان‌نویس، پزشک، طنزنویس و نمایشنامه‌نویس بزرگ روس سال ۱۸۶۰ در تاگانروگ متولد شد. چخوف در اواسط سال ۱۸۸۰ وارد دانشگاه مسکو شد و در رشته پزشکی به تحصیل پرداخت. در همین سال اولین نوشته از او به چاپ رسید. وی بر اثر بیماری سل و خون‌ریزی مغزی از دنیا رفت. از آثار او می‌توان به مرغ دریایی، دایی وانیا، ایوانف، باغ آلبالو، آواز قو، خواستگاری، عروسی، در جاده بزرگ، از دفترچه خاطرات یک دوشیزه، بوقلمون‌صفت، نشان شیر و خورشید و... اشاره کرد.

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «خواب‌آلود» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شنیدن کتاب صوتی خواب‌ آلود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به شنیدن داستان کوتاه علاقه دارید این کتاب صوتی برای شماست.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظرات کاربران

کاربر 7657884
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

مثل اکثر کارهای چخوف، بیشتر به نمایشنامه میمونه تا داستان کوتاه

بهار
۱۴۰۳/۰۱/۳۱

کمی ترسناک بود

کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

اگر تا آخر گوش نمیدادم شب خوابم نمیبرد 🤡

AS4438
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

عالی ولی غم انگیز، از فقرا

زمان

۲۱ دقیقه

حجم

۱۹٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۱ دقیقه

حجم

۱۹٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان