دانلود کتاب صوتی جایی دیگر با صدای مونا فرجاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جایی دیگر اثر گلی  ترقی

دانلود و خرید کتاب صوتی جایی دیگر

نویسنده:گلی ترقی
گوینده:مونا فرجاد
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جایی دیگر

کتاب صوتی جایی دیگر نوشتهٔ گلی ترقی است. مونا فرجاد گویندگی این مجموعه داستان صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جایی دیگر

کتاب صوتی جایی دیگر نوشتهٔ گلی ترقی، از داستان‌نویسان مدرن است. در کتاب «جایی دیگر» ۶ داستان جداگانه را می‌شنوید که به‌نحوی با هم در ارتباط‌ هستند. به باور منتقدان، کتاب نثر ساده اما پرمفهومی دارد. در این داستان‌ها اغلب جنبهٔ خیالی غالب است، اما در واقع روایت‌گر زندگی و شرایط واقعی بسیاری از آدم‌ها است. شخصیت‌ها هم در ناامیدی و تمایل به انزوا مشترکند. «بازی ناتمام»، «اناربانو و پسرهایش»، «سفر بزرگ امینه»، «درخت گلابی»، «بزرگ‌بانوی روح من» و «جایی دیگر» داستان‌های این کتاب هستند. در میان این داستان‌ها «درخت گلابی» شهرت بیشتری دارد؛ داریوش مهرجویی بر اساس آن فیلمی را روی پردهٔ سینما برده است.

در داستان «بازی ناتمام»، راوی یکی از هم‌کلاسی‌هایش را در فرودگاه می‌بیند؛ کسی که زمانی دلش می‌خواست جای او باشد. در «اناربانو و پسرهایش» داستان پیرزن بی‌سواد سرگشته‌ای را می‌شنوید که به‌دنبال پسرانش تک‌وتنها عازم سوئد است. داستان «سفر بزرگ امینه» شرح زندگی زن خدمتکاری است که برای کار به کشورهای مختلف سفر می‌کند و دستمزدش را تمام و کمال به همسرش می‌دهد. «درخت گلابی» ماجرای مرد نویسنده‌ای است که برای نوشتن و فرار از خستگی‌ها، به باغ دوران کودکی‌اش پناه آورده است. «بزرگ‌بانوی روح من» داستان شخصیتی ناامید و بی‌هدف است که برای جست‌وجوی کورسوی امید به همه‌چیز چنگ می‌زند و بالاخره «جایی دیگر» داستان زندگی عاشقانهٔ زن و شوهری است که ناگهان زیرورو می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی جایی دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گلی ترقی

گلی ترقی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و شاعر معاصر ایرانی در ۱۷ مهرماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش مدیر مجلهٔ «ترقی» و وکیل بود. گلی از نوجوانی عاشق نویسندگی بود و دوست داشت داستان‌نویس شود. اولین داستان او با عنوان «میعاد» در مجلهٔ ادبی دانشگاهی منتشر شد که او در آن درس می‌خواند. همین داستان در سال ۱۳۴۴ در مجلهٔ «اندیشه و هنر» در تهران هم چاپ شد. اولین مجموعه داستان‌های گلی ترقی با نام «من هم چه‌گوارا هستم» در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. ترقی علاوه بر داستان‌نویسی، فیلم‌نامهٔ فیلم «بیتا» ساختهٔ «هژیر داریوش» را هم نوشت. «درخت گلابی» نوشتهٔ او هم دست‌مایهٔ فیلم «داریوش مهرجویی» شد. از آثار گلی ترقی می‌توان به «خاطره‌های پراکنده»، «خواب زمستانی»، «جایی دیگر» و «دو دنیا»‌ اشاره کرد.

کتاب «خلسهٔ خاطرات» نوشتهٔ شهلا زرلکی به تحلیل و بررسی آثار گلی ترقی پرداخته است.

بخشی از کتاب صوتی جایی دیگر

«می‌ایستم پای پنجره. آسمان، آن‌سوی این اتاق، پشت این دیوارهای قطور گچی، آن سمت کله‌ی محدود و فکرهای کوتاه من، وسیع و روشن است و رنگی فروتن دارد، بدون لکه‌ای ناجور یا خطی ناهموار، بی‌وزن، بی‌نیاز، خاموش.»

نظرات کاربران

محمد حسنی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰

سلام دوستان به جز دو‌ داستان اول که عالی بود بقیه اش مزخرف حیف صدای راوی برای این داستان اصلا کشش نداره که ادامه بدی و بسیار کش دار

AZADEH
۱۴۰۲/۱۲/۱۳

با صدای مونا فرجاد جذاب بود‌.

جوادم
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

چند داستان عادی و ادبی پر از آرایه های ادبی واسه دهه ۴۰ بدرد پیرمردا میخوره حوصله سر بر

Maryam Rezaee
۱۴۰۲/۱۱/۰۵

اگه صوتی نبود و خانم فرجاد انقد جذاب گویندگی نکرده بود تمومش نمیکردم... اونجایی که رفتارای این خانوم با ننه اناری رو گوش میدادم دلم میخواست بزنمش...

بهار
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

داستان های فوق العاده زیبای خانم ترقی با صدای بی نظیر خانم فرجاد یه اثر خیلی خوب ساخته بود

maryam abbasi
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

جالبه

TOORAN
۱۴۰۲/۰۱/۲۹

خیلی سرگرم کننده ست. من که لذت بردم.

کاربر 1527589
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

کامل نخریدم نمونه رو گوش دادم و باز دیدم که کتاب های خانم ترقی با صدای خانم بستان دوست فقطططط منتظریم مدتهاست !

کاربر ۶۱۰۳۹۷۴
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

من الکی ستاره دادم تا حالا نخودمش😂😐

زمان

۹ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۹۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۹۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
تومان