دانلود کتاب صوتی مسخ با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مسخ اثر فرانتس کافکا

دانلود و خرید کتاب صوتی مسخ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مسخ

کتاب صوتی مسخ نوشتهٔ فرانتس کافکا و ترجمهٔ زهرا صالحی است. مهیار ستاری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی به‌گفتهٔ بسیاری از منتقدان، کلیدی‌ترین و مهم‌ترین اثر این نویسندهٔ مشهور آلمانی است.

درباره کتاب صوتی مسخ

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید اگر روزی به حیوان تبدیل شوید، چه اتفاقی می‌افتد؟ کتاب صوتی مسخ نوشتهٔ فرانتس کافکا، قصهٔ زندگی عجیب مرد جوانی به نام «گره‌گوار سامسا» است که روزی از خواب برمی‌خیزد و متوجه می‌شود به سوسکی قهوه‌ای تبدیل شده است! او به‌جای آنکه از این تغییر حیرت کند، آن را به‌عنوان یک اتفاق ناگوار می‌پذیرد و تلاش می‌کند هم‌سویی‌ای میان زندگی انسانی‌اش و این مسئله ایجاد کند؛ درعین‌حال او باید نفرت اعضای خانواده‌اش نسبت به خودش را هم بپذیرد. رفته‌رفته گره‌گوار تبدیل به موجودی منفور در خانواده می‌شود، اما او می‌‌خواهد با این وضعیت کنار بیاید.

فرانتس کافکا موضوع بیگانگی در فضای خانواده، ترس و احساس گناه در برابر پدر را به‌خوبی در رمان کوتاه مسخ به نمایش گذاشته است. این رمان سورئالیستی (فراواقع‌گرایانه)، به‌سبکی نمادین و گروتسک، وضعیت انسان را در شرایطی که به روزمرگی و زندگی یکنواخت دچار می‌شود، به تصویر می‌کشد. مسخ‌شدن یعنی تبدیل‌شدن از یک چیز به چیز دیگر. معمولاً در تبدیلِ انسان به حیوان نیز از این واژه استفاده می‌شود.

کتاب مسخ یکی از مشهورترین داستان‌های بلندِ فرانتس کافکا و از مهم‌ترین آثار ادبیات داستانی در قرن بیستم و به زبان آلمانی است. به این کتاب از دیدگاه‌های فلسفی، پوچ‌گرایانه، سرمایه‌داری، دینی، اجتماعی، نظام خانواده و... نگاه شده است.

شنیدن کتاب صوتی مسخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی آلمان و قالب داستان بلند یا رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فرانتس کافکا

فرانتس کافکا در ۳ ژوئیهٔ ۱۸۸۳ به دنیا آمد. او یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان، رمان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان آلمانی‌زبان در سدهٔ ۱۹۲۰ میلادی است. آثار کافکا در زمرهٔ تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می‌آیند. فرانتس کافکا به دوست نزدیک خود «ماکس برود» وصیت کرده بود که تمام آثار او را نخوانده، بسوزاند. ماکس برود از دستور وصیت‌نامه سرپیچی و بیشتر آثار کافکا را منتشر کرد و دوست خود را به شهرت جهانی رساند. داستان بلند «مسخ» مهم‌ترین اثر اوست و رمان «محاکمه» و رمان «قصر» که ناتمام مانده‌اند، از دیگر آثار فرانتس کافکا هستند. او در نوشته‌هایش اتفاقات پیش‌پاافتاده را به‌شکلی نامعقول و فراواقع‌گرایانه توصیف می‌کند و همین سبک خاص او است که به نام «کافکایی» می‌شناسیم. فرانتس کافکا در ۳ ژوئن ۱۹۲۴ بر اثر بیماری سل درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی مسخ

«روزی که تقریباً یک ماه از مسخ گرگوار می‌گذشت و دیگر دلیلی نداشت خواهرش از دیدن هیکل گرگوار وحشت کند، کمی زودتر از معمول وارد اتاق شد. ناگهان گرگوار را دید که در بهترین موقعیت برای ترساندن کسی از پنجره بیرون را نگاه می‌کند. اگر وارد اتاق نمی‌شد، اصلاً برای گرگوار جای تعجب نداشت، چرا که او در موقعیتی ایستاده بود که نمی‌گذاشت خواهرش فوراً پنجره را باز کند. اما او نه‌تنها وارد اتاق نشد، بلکه عقب‌عقب رفت و سریع در را بهم کوبید.

اگر غریبه‌ای او را می‌دید قطعاً این‌گونه استنباط می‌کرد که گرگوار در کمین او نشسته تا او را گاز بگیرد. البته گرگوار بلافاصله خود را زیر کاناپه پنهان کرد اما مجبور شد تا وعده‌ی ظهر صبر کند تا خواهرش برگردد و او کمتر از حد معمول آرام به نظر می‌رسید. گرگوار فهمید که هنوز ظاهرش برای او غیرقابل‌تحمل است و برایش غیرقابل‌تحمل باقی خواهد ماند. او واقعاً باید خودش را خیلی کنترل می‌کرد تا با دیدن بخش کوچکی از بدنش که از زیر کاناپه بیرون زده بود پا به فرار نگذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱۴۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان