دانلود کتاب صوتی قدرت بی قدرتان با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قدرت بی قدرتان اثر واتسلاف هاول

دانلود و خرید کتاب صوتی قدرت بی قدرتان

معرفی کتاب صوتی قدرت بی قدرتان

کتاب صوتی قدرت بی قدرتان اثری از واتسلاف هاول نویسنده‌ و سیاستمدار اهل جمهوری چک است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات و سخنرانی‌هایی است که هاول در دوران فعالیت سیاسی خود در چکسلواکی نوشته است و به بررسی موضوعاتی چون قدرت‌های سیاسی و حقوق بشر می‌پردازد. عنوان کتاب برگرفته از مقاله هاول به همین نام است که در آن او استدلال می‌کند که قدرت رژیم‌های استبدادی در نهایت به تبعیت از مردمی که بر آن‌ها حکومت می‌کنند وابسته است.

انتشارات ماه آوا نسخه صوتی کتاب قدرت بی قدرتان را با صدای رضا عمرانی و ترجمه احسان کیانی خواه منتشر کرده است. این اثر را می‌توانید در طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب قدرت بی قدرتان صوتی با صدای رضا عمرانی

کتاب صوتی قدرت بی‌قدرتان اثر واتسلاف هاول فیلسوف، مبارز سیاسی و نویسنده‌ی اهل چک است. این کتاب شامل مقالاتی در مورد ماهیت تمامیت‌خواهی، نقش روشن‌فکران در جامعه و اهمیت اخلاق و کرامت انسانی در زندگی سیاسی است. هاول از تجربیات خود به‌عنوان یک مخالف و زندانی سیاسی استفاده می‌کند تا بینشی در مورد عملکرد رژیم‌های استبدادی و چالش‌های کسانی که به دنبال مقاومت در برابر آن‌ها هستند، ارائه دهد. هاول در این کتاب تاکید می‌کند که حتی در سرکوب‌گرترین جوامع، افراد می‌توانند با امتناع از تبعیت از خواسته‌های دولت و با شرکت در اقدامات اعتراضی و بیان مخالفت خود، قدرت خود را اثبات کنند. علاوه‌بر این هاول معتقد است که روشن‌فکران مسئولیت ویژه‌ای دارند که علیه ظلم و ستم صحبت کنند و از حقوق بشر دفاع نمایند.

خلاصه کتاب قدرت بی قدرتان

واتسلاف هاول در کتاب صوتی قدرت بی قدرتان در ۲۲ فصل به بررسی مسائل مهمی همچون حقوق بشر، کرامات انسانی، آزادی فردی و چگونگی مقاومت در برابر حکومت‌های استبدادی پرداخته است. در فصول ابتدایی کتاب هاول به مقایسه‌ی دیکتاتوری‌های سنتی و نحوه‌ی استبداد نظام‌های پساتوتالیتر پرداخته است. در نتیجه‌ی این مقایسه از مناظر مختلف،‌ هاول نتیجه می‌گیرد که در نظام‌های پساتوتالیتر (نظام‌های استبدادی نوین) پشتوانه‌ی اصلی نظام استبدادی یک ایدئولوژی است که پایگاه مردمی محکمی در جامعه داشته باشد. در واقع با انتشار چنین ایدئولوژی نظام پساتوتالیتر شکاف بین اهداف خود و اهداف افراد جامعه را پر می‌کند و با دروغ و ریا به استبداد خود ادامه می‌دهد. در این نظام باور و پذیرش و تایید دروغ‌های نظام نیست که آن را می‌سازد، بلکه تنها کافی است مردم بپذیرند که با این دروغ‌ها و در بطن آن زندگی می‌کنند و در برابر آن سکوت کنند و از کنارش بگذرند؛ این خود نظام را می‌سازد و بر نظام صحه می‌گذارد و باعث می‌شود که مردم خود نظام شوند و این ساختار تا زمانی که مردم حاضر باشند زیر سقف این دروغ‌ها زندگی کنند دوام خواهد داشت. بخشی از اساس نظام پساتوتالیتر همین است که پای همه‌ی مردم را به دایره‌ی قدرت باز کند و هر فرد بدل به خادمی برای اهداف نظام شود.

هاول در قدرت بی قدرتان پس از توضیح این نکته، به بررسی مسائلی که افراد با مقاومت در برابر خواسته‌های نظام پساتوتالیتر با آن روبه‌رو خواهند شد می‌پردازد. در چنین نظامی اگر فردی به مخالفت برخیزد، بلافاصله سرکوب و مجازات می‌شود. چراکه چنین اقدامی هرچند کوچک، برای نظام پساتوتالیتر تهدید بزرگی به حساب می‌آید. از این حیث که برای افراد دیگر به مثابه چراغی است که آن‌ها را از پوسته‌ی دروغینی که نظام استبدادی دوام خود را به آن مدیون است خارج و به سوی حقیقت راهنمایی می‌کند. به همین خاطر است که زیستن در دایره‌ی حقیقت در نظام پساتوتالیتر زمینه‌ی اصلی برای رشد اندیشه‌های سیاسی مستقل است و باعث اهمیت سیاسی ویژه‌ی اخلاق در چنین نظامی خواهد بود و پیامدهای مختلف طولانی‌مدتی در جامعه خواهد داشت. نقطه‌ی شروع شکل‌گیری «اپوزیسیون» و «دگراندیشی» در چنین جوامعی همین قدم‌های مستقل نسبتا کوچک برای زیستن در دایره‌ی حقیقت خواهد بود و بررسی اثرگذاری این جنبش‌ها بدون در نظر گرفتن گام‌های اولیه مورد قبول نخواهد بود.

پس از این نکات، هاول به بررسی اهمیت قانون برای نظام پساتوتالیتر می‌پردازد. به عقیده‌ی هاول قانون نیز مانند ایدئولوژی از جمله مفاهیم مهم برای نظام استبدادی است. چنین نظامی برای بقا به قوانینی که خود از قبل وضع کرده است چنگ می‌زد و با قواعد بازی خود استمرار قدرت خود را تضمین می‌کند. به عقیده‌ی هاول برای مقابله با چنین ساختاری ابتدا لازم است ساختار اخلاقی و نظام انسانی مناسبی در جوامع شکل گیرد.

در فصل پایانی کتاب صوتی قدرت بی قدرتان هاول اذعان می‌دارد که امیدوار است افراد با مطالعه‌ی این کتاب نگاهی عمیق‌تر به ساختار نظام‌های پساتوتالیتر داشته باشند، شاید مسیر رسیدن به آینده‌ی درخشان در جایی نزدیک‌تر از تصوراتمان و پیش روی ما قرار دارد و ما از آن غفلت کرده‌ایم.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی قدرت بی قدرتان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما به مطالعه در حوزه‌های سیاست، فلسفه، حقوق بشر و یا فعالیت‌های اجتماعی علاقه‌مندید و یا کتاب‌های درباره‌ی وقایع تاریخی اروپای شرقی برایتان جذاب است، و یا مایلید درباره‌ی نظام‌های استبدادی پساتوتالیتر بیشتر بدانید شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی قدرت بی قدرتان با صدای رضا عمرانی را بشنویم؟

کتاب صوتی قدرت بی قدرتان که به گویندگی رضا عمرانی و به مدت ۴ ساعت و ۴۳ دقیقه منتشر شده است، از جمله کتاب‌های بسیار مفید سیاسی و اجتماعی است و بسیاری از نکات مطرح‌شده درباره‌ی حقوق بشر و کرامات انسانی و آزادی فردی توسط واتسلاف هاول در این کتاب هنوز نیز در جوامع مختلف کارایی دارد و شنیدن و تامل درباره‌ی آن‌ها به‌عنوان یک راهنمای نسبتا کوتاه مناسب برای هر فردی که به خاطر بهبود اوضاع اجتماعی و سیاسی کشور خود تلاش می‌کند لازم است.

درباره واتسلاف هاول

واتسلاف هاول نویسنده و روشن‌فکر و سیاست‌مدار اهل چک در سال ۱۹۳۶ در پراگ به دنیا آمد و کودکی خود را در خانواده‌ای متشکل از روشن‌فکران و هنرمندان گذراند. او در دانشگاه درام و ادبیات تحصیل کرد و وارد صحنه ادبی و فرهنگی چکسلواکی شد. در دهه ۱۹۶۰، او فعالیت سیاسی خود را آغاز و شروع به انتقاد آشکار از سیاست‌های دولت و نقض حقوق بشر کرد. در سال ۱۹۷۹ هاول به دلیل اعتراضات خود دستگیر و زندانی شد. در مدت حضور در زندان او چندین مقاله و نمایشنامه تأثیرگذار از جمله قدرت بی‌قدرتان که به مانیفست جنبش دگراندیشان چکسلواکی تبدیل شد،‌ نوشت.

هاول پس از آزادی از زندان همچنان از صداهای برجسته اصلاحات سیاسی در چکسلواکی بود. در سال ۱۹۸۹، او نقشی کلیدی در انقلاب مخملی ایفا کرد، انقلابی که شاهد سرنگونی حکومت کمونیستی و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک بود. هاول اولین رئیس‌جمهور چکسلواکی بود که به‌صورت دموکراتیک در سال ۱۹۹۳ انتخاب شد. هاول تا سال ۲۰۰۳ به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری چک خدمت کرد.

وی در طول زندگی حرفه‌ای خود یک مدافع قوی برای حقوق بشر، آزادی‌بیان، و دموکراسی باقی ماند. واتسلاف هاول علاوه‌بر کتاب قدرت بی قدرتان آثار مهم دیگری از جمله «زندگی در حقیقت»، «هنر غیر ممکن» و «بر هم زدن آرامش» نیز در کارنامه‌ی خود دارد. هاول جوایز و افتخارات متعددی از جمله مدال آزادی ریاست جمهوری، جایزه صلح گاندی و نشان شیر سفید، بالاترین افتخار جمهوری چک، را دریافت کرده است.

این اندیشمند و مبارز در سال ۲۰۱۱ در سن ۷۵ سالگی درگذشت، اما میراث او به عنوان یک نویسنده، متفکر و رهبر سیاسی همچنان الهام‌بخش نسل‌های فعال و متفکر در سراسر جهان است.

نقد کتاب قدرت بی‌قدرتان

واستلاف هاول در کتاب صوتی قدرت بی قدرتان به دور از پیچیدگی و با شفافیت کامل درباره‌ی نظام‌های استبدادی پساتوتالیتر و مفاهیمی چون آزادی فرد و اخلاقیات و اهمیت حقیقت در این نظام‌ها سخن گفته است. هرچند که صحبت درباره‌ی ساختارهای سیاسی-اجتماعی زمان زیادی می‌طلبد، هاول به اختصار مفاهیم مهم نظام‌های پساتوتالیتر را ارائه داده است و ویژگی‌های آن را و چگونگی مقاومت و مبارزه در برابر آن را توضیح داده است.

با توجه به اینکه هاول از تجربه‌ی زیسته‌ی خود در چکسلواکی برای نگارش این کتاب بهره گرفته است و مثال‌های واقعی برای هر مبحثی که بیان می‌کند ارائه کرده است، فهم و درک مطالب این جستار برای خواننده غیرمتخصص ساده خواهد بود.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب

کتاب صوتی قدرت بی قدرتان نوشته‌ی واتسلاف هاول، توسط افراد مختلف و نشریات مشهور مورد بحث قرار گرفته است. نیویورک تایمز در بخش بررسی کتاب این کتاب را «مراقبه‌ای عمیق درباره ماهیت قدرت و مقاومت» نامیده است. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در سخنرانی سال ۲۰۱۴ خود در کاخ هنرهای زیبا در بروکسل از هاول به‌عنوان الهام‌بخش یاد می‌کند و می‌گوید: «ما در هر کشور و در هر بخشی از جهان به واتسلاف هاول نیاز داریم».

گاردین این اثر را «یکی از تأثیرگذارترین آثار سیاسی قرن بیستم» خوانده است. اسلاوی ژیژک، نویسنده و فیلسوف، مکرراً در نوشته‌ها و سخنرانی‌های خود به آثار هاول، از جمله «قدرت بی‌قدرتان» استناد کرده است. نشریه‌ی اکونومیست به ارتباط مداوم این کتاب در روزگار کنونی اشاره کرده و بیان می‌کند که «بینش هاول در مورد ماهیت قدرت و مقاومت به همان اندازه که به وقایع زمان نوشتن آن‌ها ارتباط داشت به جوامع امروز نیز مرتبط است.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۷۵۶۱۱
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

از نمونه‌‌ی سه دقیقه‌ای یک و نیم دقیقه‌اش معرفی ناشره! کاش نمونه‌ها رو با دقت بیشتری انتخاب کنید.

تام ریدل
۱۴۰۱/۱۰/۲۷

دوستان عزیزی که نمونه میزارید. دقت کنید نمونه حداقل ی ذره از متنو خونده باشه😮‍💨نمیشه که چون کتاب چهارساعته تقسیم بر یک عددی کنی دو دقیقه رو دربیاری بگی این نمونه از لحاظ ارائه نمونه برید کتاب گویا و آوانامه رو

- بیشتر
mahdi rahmati
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

به سفارش یه عزیز زجر کشیده ای خوندمش 🖤

مسیح
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

برای همه ما ایرانیان ،مطالعه این کتاب از ضروریات است. بخوانید.

M.J
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

همه مردم ایران الان این کتاب رو باید بخوانند

محمد حاج ابوالفتح
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

اگر اتفاقات ناخوشایند سال های اخیر ایران شما را کلافه و ناامید کرده و سردرگمی ذهنی برای شما به یک‌دغدغه روزمره تبدیل شده، شاید این کتاب بتواند پاسخ برخی سووال های ذهنی شما را داده و به بازتر شدن دید

- بیشتر
الناز باقرزادگان
۱۴۰۳/۰۱/۲۵

یک کتاب خوب و یک اجرای خوب.

ali borumand
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

دقیقا حال و روز خود ما است. آقای عمرانی هم که مثل همیشه عالی هستند. کتاب کتاب روشنگری است. حتی میتوانم بگویم این کتاب بطرز جامعی آنچه را که در نظام‌های تمامیت خواه می‌گذرد کاملا علمی شرح داده است. حتما گوش بدهید.

Ms
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

برای افرادی که می خواهند رابطه جامعه و سیاست را بهتر بشناسند.

ghazal moradi
۱۴۰۲/۰۹/۲۶

کتاب به لحاظ ترجمه نثر روانی دارد و به خوبی به شرح و بسط موضوع پرداخته است

زمان

۴ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۲۶۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان