دانلود و خرید کتاب در باب حرف مفت هری فرانکفورت ترجمه محسن کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در باب حرف مفت اثر هری فرانکفورت

کتاب در باب حرف مفت

معرفی کتاب در باب حرف مفت

در باب حرف مفت کتابی نوشته هری فرانکفورت از مجموعه فکر و زندگی نشر کرگدن است. این مجموعه در صدد است تا روش تفکر فلسفی در زمینه‌های گوناگون را به مخاطب آموزش دهد.

آثاری که در این مجموعه منتشر می‌شوند هم منعکس‌کنندهٔ تفکر دربارهٔ زندگی انسان و جنبه‌ها و حیطه‌های مختلف آنند، هم به خواننده کمک می‌کنند به اندیشه‌هایش جهت ببخشد، بهتر فکر کند و - شاید - به زندگی خود سامانی بدهد و آن را بهتر بگذراند.

درباره کتاب در باب حرف مفت

هری فرانکفورت در کتابش درباره چیسیتی حرف مفت، حرف‌مفت‌زن، چراییِ حرف‌مفت‌زنی، چگونگیِ حرف‌مفت‌زدن، نحوهٔ بازشناسیِ حرف‌مفت، برشماریِ زیان‌هایش، و راه‌های مقابله با آن صحبت کرده است. او با زبانی ساده و همه‌فهم سعی کرده است مفهوم حرف مفت را برای مخاطب توضیح دهد و راه‌هایی را بیان کند که بتوانیم با استفاده از آنها حرف مفت و حرف‌مفت زن را تشخیص دهیم و با او برخورد صحیح داشته باشیم.

خواندن کتاب در باب حرف مفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به موضوعات حوزه فلسفه و زندگی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

درباره هری فرانکفورت

هری گوردن فرانکفورت، استاد فلسفهٔ اخلاق، فلسفهٔ ذهن، و فلسفهٔ عمل، از معدود فیلسوفان حرفه‌ای در عصر حاضر است که مخاطبانی عام دارد و شهرتش از مرزهای دفتر و دانشگاه بسی فراتر رفته است. امّا، با وجود انکه بیشتر شهرتش در میان فلسفیان را مرهون تلاش در به‌دست‌دادن تعریفی تازه از خردگرایی دکارتی و عرضهٔ دفاعی نافذ از آزادی اراده است، عمدهٔ اعتبارش در میان مردم را از جایی دیگر کسب کرده است. در وهلهٔ اول به واسطهٔ انتشار کتاب در باب حرف‌مفت و بعد از آن به واسطهٔ انتشار کتاب دلایل عشق.

بخشی از کتاب در باب حرف مفت

مخاطبِ حرفِ‌مفت کیست؟ حرفِ‌مفت‌زن، بالطّبع، برایِ هر مخاطبی حرفِ‌مفت میزند؛ امّا، در دو موقعیّت برایِ حرفِ‌مفت‌زدن انگیزه‌مندتر است: یکی در آن جا که همراهیِ دیگران با او برای‌اش نفعِ چشم‌گیر و صَرفِ‌نظرناکردنی دارد؛ عرصه‌هایی مانندِ تبلیغات (propaganda) برایِ فروشِ کالا، مدیریّتِ یک سازمان یا مؤسّسه، سیاست و حکومت، و دین و مذهب عرصه‌هایی اند که در آنها جلبِ مشتری اهمّیّتِ بسیار دارد و، به همین جهت، در آنها بیشترین حرفهایِ مفت زده میشوند. دیگری در آن جا که مخاطبان قدرتِ تشخیصِ حرفِ‌مفت را ندارند، مانندِ عرصه‌هایی که مخاطبان در آنها بی‌اطّلاع یا کم‌اطّلاع اند.


نظرات کاربران

Hassan Esmaili
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

آخه کتاب تو بازار ۲۰ هزار تومنه. شما نسخه الکترونیکی رو گذاشتید ۱۶ هزار تومان. این نرخ تعیین کردن بر چه اساسی هست؟؟؟ کاغذش گرون شده، صحافی قیمتش بالاست؟؟ آخه باید یه تناسبی باشه. لطفاً خودتون نمیدونید حداقل نمونه‌های خارجی

- بیشتر
Ghazalsdi
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

واقعا به چه انگیزه ای کتابی که چاپیش 20 تومنه رو فایلشو 16 بخریم؟!😒

mahdi
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

نزدیک به 50 صفحه ی اولش سخن مترجم است بعدش که وارد بحث میشیم ترجمه ی افتضاح داره و اصلا متوجه نمیشید چی داره میگه کلا هم 200خورده ای صفحه است و نکته کاربردی هم نداره

M.V 17
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

خدایی 100 صفحه 14 تومن ؟ بعد نسخه چاپیش 20 تومن ؟

mohammad moosavi
۱۴۰۰/۰۷/۲۳

کتاب به چیزی جدای از راست و دروغ، اشتباه و درست، و بی ربط و با ربط می‌پردازه؛ این کتاب به یاوه و یاوه‌گو، یا حرف‌مُفت و حرف‌مفت‌زن می‌پردازه که اصلا در فرهنگ و زبان ما به این شیوه‌ای که

- بیشتر
Masoumeh Torabi
۱۳۹۹/۰۴/۲۰

به نظرم فقط مقدمه و گفتار آخر مطالعه بشه کافیه چون توی کتاب تقریبا نویسنده به دنبال یافتن و ترجمه ریشه های لغوی کلمه ست که تقریبا در فارسی معنایی پیدا نمیکنه و شاید به همین خاطر خیلی ها ترجمه

- بیشتر
رضا
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

مطلب افزوده شده از استاد ملکیان خواندنی است.

MARSH
۱۴۰۱/۰۱/۰۵

مترجم بسیار قلمبه سلمبه ترجمه کرده و اصلا روان و قابل درک نیست لطفا از یک مترجم دیگه قرار بدید این کتاب ارزشمند رو ممنون

Mohammad Javad Mohammadi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

فقط جستار استاد ملکیان رو میشه خوند اینقدر که ترجمه بیخوده

تفکر
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

ترجمه بسیار بد و غیر روان، خود کتاب هم چیزی برای گفتن نداشت، به نظر می رسه زاییده یک ذهن «خود بزرگ بین» ه . کسانی که در ناخوداگاهشون این خود بزرگ بینی رو دارن با کتاب رابطه خوبی می

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۹)
در واقع، حرفِ‌مفت جمله‌ای است (عموماً اخباری و گه‌گاه وصف‌الحالی) که گوینده‌اش اصلاً دغدغه‌یِ حقیقت، و صدق یا کذب‌اش، را ندارد، بل، فقط در صدد است که دیگری را متقاعد کند. این که گوینده‌یِ حرفِ‌مفت اصلاً دغدغه‌یِ حقیقت، و صدق یا کذبِ سخن‌اش، را ندارد راهِ او را هم از راهِ راست‌گویان جدا میکند و هم از راهِ دروغ‌گویان.
1258580
نمونه‌های بارزی از حرف‌مفت ناشی از این اعتقاد رایج اند که مسئولیّت شهروند در یک نظامِ مردم‌سالار است که دربارهٔ هر چیزی، یا دست‌کم هر چیزی که به ادارهٔ امور کشورش ربط دارد، عقیده‌ای داشته باشد.
Payam
یادداشت دبیرمجموعه فکورترین انسان‌ها اعتقاد داشته‌اند که انسان بودن انسان به فکر است و انسان هرچه زندگی را بیشتر به فکر کردن بگذراند بهرهٔ بیشتری از انسان بودن دارد و هرچه کمتر و کمتر به این فعالیت شریف مشغول باشد به دیگر
کاربر ۲۱۰۷۱۱۵
برایِ جلوگیری از رواج و شیوعِ حرفِ‌مفت چه باید کرد؟ نخستین و مهمّترین و مؤثّرترین کار، البتّه، این است که خود حرفِ‌مفت نزنیم.
Parvane
هنگامی که گفته‌ای را باد هوا توصیف می‌کنیم، مرادمان این است که آن چه از دهان گوینده بیرون می‌آید فقط باد هوا است؛ دمِ صرف است. سخن گوینده تهی است، بی هیچ مایه یا محتوایی.
Parvane
حرفِ‌مفت‌زن دغدغه‌یِ صدق و کذبِ سخنِ خود را ندارد. نه، مانندِ راست‌گویان، با صدق و حقیقت عقدِ اخوّت بسته است و نه، مانندِ دروغ‌گویان، با کذب و خطا. فقط عاشقِ متقاعدکردنِ دیگران و همراه‌کردنِ آنان با خوداش است.
Payam
راقمِ این سطور امیدوار است که، در مقامِ مذمّتِ حرفِ‌مفت، خود حرفِ‌مفت نزده باشد.
Juror #8
در یک کلام، قصد حرف‌مفت‌زن خودنمایی و جلوه‌فروشی است؛ می‌خواهد خود را در نظر مخاطبان بزرگ‌تر و مهمّ‌تر از آن چه هست جلوه دهد.
Parvane
تعریفِ مفهومیِ حرفِ‌مفت عبارت است از: جمله‌ای که گوینده‌اش اصلاً دغدغه‌یِ حقیقت، و صدق و کذب‌اش، را ندارد، بل، فقط در صدد است که دیگری را متقاعد کند.
Juror #8
ما انسان‌ها معمولاً حرف‌مفت را بیش از دروغ تحمّل می‌کنیم، شاید به این سبب که معمولاً آن را کم‌تر توهین شخصی تلقی می‌کنیم. احتمالاً می‌کوشیم تا خودمان را از معرض حرف‌مفت دور کنیم، امّا به احتمال بیش‌تر با شانه‌بالاانداختنی حاکی از بی‌قراری و کلافگی این کار را می‌کنیم، نه با احساس خشونت یا خشمی که غالباً دروغ در ما برمی‌انگیزد.
Juror #8

حجم

۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان