دانلود کتاب صوتی مالون می میرد با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مالون می میرد اثر ساموئل بکت

دانلود و خرید کتاب صوتی مالون می میرد

نویسنده:ساموئل بکت
مترجم:سهیل سمی
گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مالون می میرد

کتاب صوتی مالون می میرد نوشتهٔ ساموئل بکت و ترجمهٔ سهیل سمی است. رضا عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی داستان «مالون» است که روی تختی دراز کشیده و انتظار مرگ را می‌کشد. او تا پیش از مردن در دفترچه‌اش چیزهای می‌نویسد.

درباره کتاب صوتی مالون می میرد

کتاب صوتی مالون می میرد داستانی بلند از ساموئل بکت است. راوی اول‌شخص‌ داستان به فلج و مرگ نزدیک می‌شود و به تختی در یک مؤسسهٔ مخصوص فقرا بسته شده است. او دارد وضعیت رقت‌انگیزش را توصیف می‌کند؛ پس بکت در این کتاب ماجرای «مالون» را نوشته که روی تختی دراز کشیده و انتظار مرگ را می‌کشد. مالون همسرش را هم چندی پیش از دست داده و حالا خودش منتظر مردن است. مالون دارد در دفترچه‌اش چیزهایی می‌نویسد؛ دفترچه‌ای که حالا به کتاب صوتی مالون می‌میرد تبدیل شده است. او در این دفترچه داستان خودش را می‌گوید؛ داستانی دربارهٔ یک زن و یک مرد، یک حیوان (احتمالاً یک پرنده) و یک شیء (احتمالاً یک سنگ) و به‌این‌ترتیب خواننده را وارد داستان خودش می‌کند. 

ساموئل بکت در مالون می‌میرد به‌خوبی توانسته بعضی از مفاهیم فلسفی را به بازی بگیرد؛ چیزهایی مانند مرگ، زندگی و توهمی که از آمیختگی این ۲ در انسان متولد می‌شود. نقش بازی‌ها در زندگی و نگرش خاص و متفاوت نویسنده به زیبایی، کتاب صوتی حاضر را تبدیل به کتابی خواندنی کرده است.  این کتاب، دومین اثر از سه‌گانهٔ معروف ساموئل بکت است که در سال ۱۹۵۱ منتشر شد. این رمان جریان‌ساز با داستانی متفاوت و به‌یادماندنی، هم‌ردیف آثار بزرگی چون «در انتظار گودو» و یا «آخر بازی» قرار می‌گیرد.

در جهان داستان‌های بکت ازهم‌گسیختگی هویت مدرن، بخش افزونی از ناخوشی خود را از طریق همین جابه‌جایی‌های استعاری در سطح مصالح داستانی، تکنیک‌ها، پدیده‌ها و موتیف‌های بیرونی نمایان می‌کند. بکت برای منهدم‌کردن هر رگه‌ای که مشکوک به واقعیت نامأنوس یا قصه‌ای واضح باشد، از هیچ تلاشی فروگذار نیست. بلاهت بی‌نظیر شخصیت‌های داستانی بکت نشانهٔ گویایی است از زوال هویت. اشخاص آثار داستانی بکت با اینکه گاه در اوج جنون و افسردگی به سر می‌برند، کماکان با امور این‌جهانی مبارزه می‌کنند و در انتزاعی‌ترین حالت هم در سطحی از آگاهی و حیات هوشمند به سر می‌برند. این تلاش مداوم و بی‌معنا برای زنده‌بودنْ شاکلهٔ اصلی روایت بکتی را ترسیم می‌کند و اتفاق‌نظری که در هر متنی گویای میل به فرجام و پایان قضایا است.

شنیدن کتاب صوتی مالون می میرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایرلند و قالب داستان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ساموئل بکت

ساموئل بارکْلی بِکت در سال ۱۹۰۶ به دنیا آمد. او نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و شاعر ایرلندی و برندهٔ جایزهٔ نوبل است. او را به‌عنوان نخستین ابزوردنویسی می‌‌شناسند که شهرت جهانی کسب کرد. بکت در سال ۱۹۶۹ به دلیل «نوشته‌هایش - در قالب رمان و نمایش - که در فقر [معنوی] انسان امروزی، فرارَوی و عروج او را می‌جوید»، جایزهٔ نوبل ادبیات را دریافت کرد. او بدون آنکه قصد روایت داستان یا طرح دسیسه‌ای را داشته باشد، به وضعیت بغرنج و پوچ بشر در جهان پرداخته است و به‌خوبی موقعیت انسان تنهای عصرش را که انسانِ گذشته از فجایع جنگ است، هم در کلام و هم در فضای آثارش بازنمایی کرده است. آثار او بی‌پروا، به‌شکل بنیادی کمینه‌گرا و بنابر بعضی تفسیرها، دررابطه‌با وضعیت انسان‌ها عمیقاً بدبینانه‌اند. این حس بدبینی اغلب با قریحهٔ طنزپردازی قوی و غالباً نیش‌دار او تلطیف می‌شود. آثار اخیر او، بن‌مایه‌های موردنظرشان را به‌شکلی رمزگونه و کاهش‌یافته مطرح و ارائه می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های خاص، منحصربه‌فرد و البته مهم آثار این نویسندهٔ ایرلندی، زبان آثار اوست:

زبان آثار بکت همواره حاوی طنز تلخی است که می‌کوشد رابطه و گفتارها را از معنا خالی کند. دنیای آثار او یک دنیای فراواقعی‌ است که انسان در آن در نوعی خلأ گیر افتاده و ازاین‌رو تلاش‌های احمقانه‌ای برای برقراری رابطه می‌کند.

برخی از آثار مشهور ساموئل بکت عبارتند از:

نمایشنامه‌ها:

در انتظار گودو (۱۹۵۲)، دست آخر (یا آخر بازی) (۱۹۵۷)، آخرین نوار کراپ (۱۹۵۸)، بازی (۱۹۶۳)، من نه (۱۹۷۲)، فاجعه (۱۹۸۲)، چی کجا (۱۹۸۳)، چرکنویس برای یک نمایشنامه ۱&۲ (۱۹۶۵)، روزهای خوش (۱۹۶۰)، همهٔ افتادگان (۱۹۵۷)

رمان‌ها:

مِرفی (۱۹۳۸)، وات (۱۹۴۵، انتشار ۱۹۵۳)، مالوی (۱۹۵۱)، مالون می‌میرد (۱۹۵۱)، نام‌ناپذیر (۱۹۵۳)، گم‌گشتگان

مصاحبه‌ها:

آخرین دیدار با ساموئل بکت، اثر احمد کامیابی مسک

گفت‌وگوهایی با ساموئل بکت، اثر اوژن یونسکو و ژان لویی بارو

شعرها: هوروسکوپ (۱۹۳۰)، آنچه واژه هست

ساموئل بکت در سال ۱۹۸۹ درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس ساموئل بکت
ساموئل بکت

ساموئل بکت رمان‌نویس، نمایش‌‌نامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرلندی است. بکت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تئاتر ابزورد شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۹ به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست‌یافت.

نظرات کاربران

kia
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

رمان خوبیه و من دوسش داشتم. شاید همه علاقه مند به شنیدن رمان های ابزرد نداشته باشند. این دومین رمان از سه گانه بکت هست. بنظرم بهتره که به ترتیب گوش بدید. برای من گوش دادن رمان مالوی لذت بیشتری داشت.

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۹۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۳۹۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۸۸۰
۵۲,۴۱۶
۳۰%
تومان