دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب ترجمه رضا رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی غرور و تعصب اثر جین آستِین

دانلود و خرید کتاب صوتی غرور و تعصب

نویسنده:جین آستِین
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۸از ۱۰۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی غرور و تعصب

کتاب صوتی «غرور و تعصب» نوشتهٔ جین آستین با ترجمهٔ رضا رضایی و گویندگی مهبد قناعت پیشه و سحر بیرانوند در آوانامه منتشر شده است. «غرور و تعصب» یکی از رمان‌های مشهور جهان نوشته جین آستن، نویسنده زن انگلیسی است. این کتاب روایتگر زندگی اجتماعی و خانوادگی جامعه انگلیس در سده نوزدهم است.

درباره‌ کتاب صوتی غرور و تعصب

در میان تمام آثار ادبی تاریخ، کتاب‌هایی وجود دارند که نامشان به گوش همه‌ٔ ما آشناست؛ کتاب‌هایی که نه‌تنها در ادبیات از نقشی غیرقابل‌کتمان برخوردارند، بلکه رد پای آن‌ها در جای‌جای زندگیمان به چشم می‌خورد. غرور و تعصب نوشته جین آستین نویسنده قرن هجدهم و نوزدهم انگلیسی است که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داد. جین آستن در تمام کارهایش و به ویژه در غرور و تعصب، زندگی اجتماعی و خانوادگی جامعه‌ی انگلیس را به تصویر کشیده است و از جایگاه زنان، نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌ها و... سخن می‌گوید. داستان غرور و تعصب، ماجرای عاشقانه پرچالشی میان دختری به نام الیزابت از خانواده‌ای متوسط و پسری از یک خانواده مرفه را روایت می‌کند که پس از کش‌و قوس‌های هیجان‌انگیز و گذر از سوءتفاهم‌ها و بدفهمی‌های بسیار به سرانجامی مطلوب می‌رسد.

خانواده بنت چهار دختر دارند که دو دختر آن‌ها جین و الیزابت در آستانه ازدواج‌اند. خانم بنت متوجه می‌شود که به تازگی مرد جوان برازنده‌ای همسایه آن‌ها شده و به خیال این می‌افتد که الیزابت دختر بزرگش را با این مرد آشنا کند. در یک مهمانی خانم بنت دختر بزرگش را با آقای بینگلی آشنا می‌کند و طبق انتظارش علاقه‌ای بین آن دو شکل می‌گیرد. اما آقای بینگلی از شهر می‌رود و همه را حیرت‌زده می‌کند. مرد جوان دیگری همراه بینگلی است که بسیار مغرور و سخت به نظر می‌رسد. این مرد ذهن الیزابت را مشغول خودش می‌کند اما عشقی که به مرور بین این دو شکل می‌گیرد در مسیری ناهموار و پر از دلخوری و سو‌ءتفاهم می‌افتد.

غرور و تعصب، اثر زیبا و ماندگار جین آستن، داستانی زییا از عشق، غرور و پیش‌داوری‌هایی است که عشق را آلوده می‌کنند. از غرور و تعصب بارها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی ساخته شده که آن را در تمام دنیا محبوب کرده است. یکی از معروف‌ترین نسخه‌های آن سال ۲۰۰۵ با بازی کیرا نایتلی (در نقش «الیزابت») و مَتیو مَک‌فادین (در نقش «آقای دارسی») بوده‌است. نسخه کلاسیک آن هم با بازی لارنس اولیویه ساخته شد. سال ۲۰۰۴ هم بالیوود برمبنای این کتاب، فیلم عروس و تعصب را با بازی آیشواریا رای ساخت.

درباره‌ جین آستین

جین آستین نویسنده‌ مشهور انگلیسی ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همپشر انگلستان متولد شد. او یک ماه دیرتر از آنچه پدر و مادرش انتظار داشتند به دنیا آمد. پدرش در نامه‌ای از تولد او نوشت که مادرش مطمئناً انتظار داشت که یک ماه پیش به رختخواب آورده شده باشد. او افزود که نوزاد تازه متولد شده "بازیچه ای برای کیسی و یک همراه آینده خواهد بود. او ششمین فرزند از هفت فرزند یک کشیش منطقه بود.

شناخت دقیق او و نگاه تیزبینش به زندگی زنان باعث شد آثاری را خلق کند که ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. تمام آثاری که تا به حال از او منتشر شده‌اند به نوعی به زنان و دغدغه‌های آنان مربوط می‌شوند و در همان دوران، نوشته‌ها و آثار او بود که کمک بسیاری به دیده شدن زنان و پیدا کردن جایگاه آنان کرد. با اینکه او همیشه در داستان‌هایش موضوعاتی مانند ازدواج و عشق را وارد می‌کرد و از دغدغه‌های زنان در این باره می‌نوشت، اما خودش هیچگاه ازدواج نکرد.

اطلاعات کمی در مورد زندگی آستن وجود دارد به جز چند نامه که باقی‌مانده و یادداشت‌های زندگینامه‌ای که اعضای خانواده او نوشته بودند. آستن در طول زندگی خود ممکن است ۳۰۰۰ نامه نوشته باشد، اما تنها ۱۶۱ نامه باقی‌مانده است. خواهر بزرگترش کاساندرا بخش بزرگی از نامه‌های را که در سال ۱۸۴۳ دریافت کرده بود سوزاند یا نابود کرد تا از افتادن آن‌ها به دست بستگان جلوگیری کند و اطمینان کند که خواهرزاده‌های کوچک‌تر هیچ یک از اظهارات تند و صریح جین آستن را در مورد همسایه‌ها یا اعضای خانواده نمی‌خوانند. منظور کاساندرا محافظت از شهرت خانواده در برابر تمایل خواهرش به صراحت در گفتار بود. او به منظور تدبیر، جزئیات بیماری‌ها و ناراحتی‌های خانوادگی را حذف کرد.

از جین آستین تا به حال شش کتاب منتشر شده است و همگی به فارسی ترجمه شده‌اند. غرور و تعصب، عقل و احساس، اِما، منسفیلد پارک، ترغیب و نورثنگر ابی از جمله داستان‌های او هستند. او به شدت روی آثارش حساس بود و هرکدام از کتاب‌هایش را پیش از انتشار، بارها بازخوانی و اصلاح می‌کرد. بخشی از داستان‌های او که کامل نشدند هم به صورت یک کتاب منتشر شده است. از کتاب‌های او تا به حال بارها اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی صورت گرفته است. آستین ۱۸ ژوئیه ۱۸۱۷ چشم از دنیا فروبست. آستن بعد از مرگش جایگاه بسیار بیشتری به دست آورد و مشهورتر شد. شش رمان کامل او به چندین بار تجدید چاپ شد. تغییر قابل توجهی در شهرت پس از مرگ او در سال ۱۸۳۳ اتفاق افتاد، زمانی که کتاب‌هایش به شکل یک مجموعه با تصویرگری فردیناند پیکرینگ، مجدداً منتشر شد و به‌عنوان مجموعه شش جلدی فروخته شد.

کتاب صوتی غرور و تصب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب را به علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رضا رضایی

رضا رضایی متولد سال ۱۳۳۵ در شهر ساری است. او ابتدا در رشتۀ مهندسی مکانیک تحصیل کرد اما آن را رها کرد و به کار ترجمه پرداخت. رضایی علاقه خاصی هم به شطرنج دارد و مدتی عضو تیم ملی شطرنج بود و کتاب‌هایی مرتبط با این حوزه ترجمه کرده است. او همچنین در زمینۀ موسیقی و آثار کلاسیک هم ترجمه‌های بسیاری دارد. رضایی کوشیده است تا آثار نویسندگان خاصی چون جین آستین، خواهران برونته و نابوکوف را به‌صورت تخصصی ترجمه کند. او به جز این‌ آثار ترجمه‌های متعدد دیگری نیز دارد.

بخشی از کتاب غرور و تعصب

الیزابت خواست مادرش را به ماندن قانع کند، حتی کوشید با بهانه ای خودش را از این مخمصه برهاند، اما فرمان قاطع مادرش او را متوقف کرد. عاقبت وقتی تنها شدند آقای کالینز گفت: «دوشیزه الیزا، مطمئن باشید که بی تمایلی تان، شما را در نگاه من جذاب تر می کند. من تصمیم به ازدواج دارم؛ چرا که ازدواج مهم ترین وظیفه برای هر عضو کلیساست. از طرفی می خواهم با شما ازدواج کنم؛ چرا که پس از مرگ پدرتان این خانه به من می رسد و به گمانم بهترین تصمیم آن است که همسرم را از میان دختران بنت انتخاب کنم.»

...

خانم بنت نگران است و می خواهد که پنج دخترش ازدواج های موفقی داشته باشند. هنگامی که مرد جوان مجرد و ثروتمندی، به نام چارلز بینگلی، به ندرفیلد وارد می شود، خانم بنت به همسرش اصرار می کند تا به ملاقات بینگلی برود و ترتیب آشنایی شان را بدهد.

نظرات کاربران

گلناز عرب پور
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

من فیلمی که از روی کتاب ساخته شده ندیدم ولی تمام مدت که داشتم کتابو گوش میدادم برام کاملا شبیه تماشای فیلم بود و این به خاطر گویندگی فوق العاده هر دو گوینده ست که جای هرشخصیت خیلی عالی صحبت

- بیشتر
کاربر ۲۳۸۲۵۴۳
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

چقدررر گرونه!!! جز طاقچه بی‌نهایت هم نیست. کاش لاقل بیاریدش تو طاقچه

باران
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

داستان بسیار عالی و جذاب و زیباست و با صدای گویندگان محترم که کارشان را به نحو احسن انجام دادند جذابیت داستان صد چندان میشود .از گویندگان عزیز واقعا ممنونم بابت این کار بسیارعالی . و امید که فقط خواننده و

- بیشتر
پناه آورده به کتاب از پایان نامه
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

از بین تمام کتاب های کلاسیک و عاشقانه ای که خوندم بیشتر دوستش داشتم. گوینده ها عاااااااالی بودن

Mahdi MR
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

جین آستن قدرتش رو در خلق کاراکتر ها نشون داد. من ترقیب می‌شدم در مورد شخصیت های داستان به صورت عمیق فکر کنم. همچنین از داستان اصلی غافل نمی‌شد و اون رو هم به خوبی پیش می‌برد. چقدر زیبا مناظر

- بیشتر
setayesh
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

خیلی خوب بود اگه همچین رمانی میشناسید با این گویندگی خوب ممنون میشم بهم پیشنهاد کنید 🥺❤

پريسا
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

من وااقعا از گوش کردن به کتاب غرور و تعصب لذت بردم😍😍 صدای گوینده ها جذاب بود ،روایت دوست داشتنیشون به جا بود و سکوتشون هم به جا. کاملا تونستم خیال پردازی کنم و تو ذهن خودم فیلمشو ساختم. به

- بیشتر
هانی
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

وای عزیزم موسیقی متن، موسیقی فیلمشه 😍

sarra♡bookish
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

از خود متن کتاب تا گویندگیش عالییی بود

🌙sima🌙
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

شخصیت پردازی داستان و گویندگی عالی🌺 با اینکه رمان عاشقونه کم میخونم اما لذت بردم فیلم غرور و تعصب رو بعد خوندن یا شنیدن این کتاب به شدت توصیه میکنم 🌺💖 بریده هایی از کتاب: فقط هنگامی به گذشته بیاندیشید که یادآوریش

- بیشتر

زمان

۱۶ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۶٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰
۳۰%
تومان