دانلود و خرید کتاب خسرو و شیرین بهروز ثروتیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خسرو و شیرین

کتاب خسرو و شیرین نوشته بهروز ثروتیان بازنویسی منظومه مشهور حکیم نظامی گنجوی است. این کتاب را نشر میراثبان برای علاقه‌مندان منتشر کرده است.

درباره کتاب خسرو و شیرین

این کتاب بازنویسی خسرو و شیرین اثر نظامی گنجوی ( قرن هفتم هجری ) است. خسرو وشیرین، دومین اثر منظوم عاشقانه-تراژدی از خمسۀ نظامی، شاعر شهیر فارسی در قرن هفتم است. این منظومه که مشتمل بر ۶۵۰۰ بیت است، داستان عشق خسرو پرویز، پادشاه ساسانی و شاهزادۀ ارمنی، شیرین، که بعدها ملکۀ ارمنستان می‌شود را روایت می‌کند.

نکته‌ای که در این داستان وجود دارد، توجه نظامی به فرهنگ و عرف جامعه است. زنان جامعه، مخصوصاً شیرین، پاکدامن هستند و او به هیچ وجه حاضر نمی‌شود قبل از پیمان زناشویی، دست خسرو به او برسد. همین کار باعث عصبانیت خسرو می‌شود و رو به زنان دیگر می‌آورد.

در خلال داستان، خواننده از یک روی شاهد ماجرای دلدادگی خسرو با همۀ ظلم‌ها و فسادش است و از سوی دیگر فرهاد عاشق پاکدل را می‌بیند که چگونه با درد عشق، ناجوانمردانه در راه شیرین جان می‌بازد. این داستان عاشقانه، قصۀ تلخی‌ها و سختی‌ها و جدایی‌هاست که با مرگ غم‌انگیز خسرو و شیرین پایان می‌یابد.

بهروز ثروتیان با بازنویسی این شاهکار ادبی به نثر ساده و روان، خوانندگان جوان را با دیدگاه نظامی با تاریخ و فرهنگ و رسوم و عرف جامعه ایران قبل از اسلام آشنا می‌کند.

خواندن کتاب خسرو و شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک عاشقانه ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

Sara Seifikhah
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

نمونه کتابی که گذاشتید واقعا بدرد خریدار میخوره ؟ از آغاز داستان چند صفحه بگذارید تا مطالعه کنیم . من به این خاطر از خرید مطمئن نیستم و نمیخرم این کتاب رو .

احسان
۱۴۰۱/۰۹/۲۷

مگه میشه به شاهکار های نظامی گنجوی نظر منفی داد؟! حتما بعد از این کتاب (لیلی و مجنون) هم بخونید که مقایسه این دوکتاب نکات جالبی رو دربرداره (تفاوت نقش زن در دوران عرب جاهلیت و ایران باستان) یک نکته منفی فقط

- بیشتر
سکینه قوی اندام
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

داستان جذاب عشق خسرو وشیرین با متن روان ، سپاسگزارم

hanan alavian
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

به طور خلاصه این کتاب کتاب داستان به معنی امروزی نیست و مثل توضیح اشعار در مدرسه است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان