دانلود و خرید کتاب غزلیات سعدی سعدی شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب غزلیات سعدی

کتاب غزلیات سعدی

نویسنده:سعدی شیرازی
گردآورنده:بهمن خلیفه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب غزلیات سعدی

کتاب الکترونیکی غزلیات سعدی نوشتۀ سعدی شیرازی به کوشش بهمن خلیفه در انتشارات طلایه چاپ شده است. این کتاب مطابق معتبرترین نسخ موجود است و به مجموعه‌ای از غزلیات شاعر بزرگ ایرانی، سعدی شیرازی، اختصاص دارد و به تحلیل و تفسیر اشعار او می‌پردازد.

درباره کتاب غزلیات سعدی

کتاب غزلیات سعدی شامل سروده‌های شاعر بزرگ ایرانی، شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی (606-691 ه.ق) است که با ترکیبی از مفاهیم عمیق اخلاقی، عرفانی و عاشقانه، یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک ادبیات فارسی را تشکیل می‌دهد. سعدی در غزل‌های خود عشق، اخلاق، حکمت و تجربه‌های انسانی را با زبانی روان و دلنشین بیان کرده است. این غزل‌ها نمونه‌هایی از اندیشه‌های سعدی درباره انسان، دنیا، و ارتباطات انسانی هستند و همچنان مخاطبان زیادی در جهان دارند.

غزلیات سعدی نه تنها در ادبیات فارسی بلکه در ادبیات جهانی نیز جایگاه برجسته‌ای دارد. او با مهارتی بی‌نظیر توانست مفاهیم پیچیده‌ای را در قالب شعر ارائه دهد که تا امروز نیز تأثیرگذار و الهام‌بخش است. این کتاب برای علاقه‌مندان به شعر کلاسیک فارسی و کسانی که به دنبال درک بهتر از فرهنگ و ادبیات ایران هستند، انتخابی عالی است.

کتاب غزلیات سعدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌شود. همچنین، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های ادبیات فارسی می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

درباره سعدی شیرازی

«ابو محمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» معروف به «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» و متخلص به «سعدی» در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده و شاعر مشهور ایرانی است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند. سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد؛ سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت کرد. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازیْ گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است. سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به شمار می‌رود. سعدی که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان