دانلود و خرید کتاب آری این چنین بود برادر! علی شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آری این چنین بود برادر! اثر علی شریعتی

کتاب آری این چنین بود برادر!

معرفی کتاب آری این چنین بود برادر!

علی شریعتی(۱۳۵۶-۱۳۱۲)، نو اندیش دینی است. این کتاب، سخنرانی علی شریعتی در ۱۸ آبان ۱۳۵۰ در حسینیه ارشاد است که بعدها آن را دوباره تنظیم و بخش‌هایی را به آن افزوده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هر روز، خبر مرگ صدها نفر را به فرعون گزارش می‌کردند. وقتی دسته‌های تازه‌ای از آفریقای سیاه می‌آوردند که هنوز با آب و هوای مصر و شرایط کاری چنین وحشیانه عادت نکرده بودند، آمار روزانه مرگشان بالاتر می‌رفت. در فصل‌های مختلف سال این منحنی فرق می‌کرد و بیماری‌های مسری چون وبا و طاعون... آمار مرگ این انسان‌ها را به صورت یک قتل‌عام وسیع نشان می‌داد. پیداست که عواملی از قبیل تغییر وضع مزاجی فرعون‌ها ـ که غالبا بیماری مرموزی هم داشته و حالاتی غیرعادی ـ و نیز تغییر شخص آن‌ها و حتی نوع رفتاری که کارفرمایان و مأموران و سرکارگرانی که شیوه‌های مختلف را برای کار بیشتر کشیدن از برده تجربه می‌کردند و حتی تفنن به خرج می‌دادند و در انتخاب و ابتکار هر شیوه‌ای آزاد بودند، در شماره مرگ اینان اثر مستقیم داشت. فرعون که خیلی مذهبی بود و به بقای روح و زندگی پس از مرگ سخت معتقد بود، دستور داد این‌ها را نزدیک آرامگاه خود وی دفن کنند تا هم‌چنان که در زندگی‌شان نگهبانش بوده‌اند و جسمشان را به خدمتش گماشته بودند، در مرگ نیز نگهبانی‌اش کنند و روحشان را هم به کار خدمتش بدارند و نگهبان هرم وی باشند.»
بیست گفتار
مرتضی مطهری
اسلام شناسی (درس‌های دانشگاه مشهد)
علی شریعتی
آینده انقلاب اسلامی ایران
مرتضی مطهری
درباره روحانیت
علی شریعتی
سیره اهل‌بیت (ع) در جذب مخالفان
سیدمحسن‌مهدی زیدی
طنز درباره پهلوی
محمد علی علومی
اسپرسو با رضا شاه
احسان اقبال‌سعید
از ماست که بر ماست؛ نقدی بر رفتارهای اجتماعی ما ایرانیان
رضا بهرام‌پور
ولنگاری فرهنگی
اسماعیل شفیعی سروستانی
اگزیستانسیالیسم: از تئوری تا عمل
علی‌ اکبر فرهنگی
عشق مراقبت می خواهد
نجمه‌سادات مشهدی
سی قرن و سی حادثه: مهم‌ترین وقایع و تحولات سیاسی ایران از دوران مادها تا عصر حاضر
سیدمرتضی میرحسینی
شعور و شهود عاشوراییان، مجموعه‌ای در معرفت حضرت اباعبدالله (ع) و یارانش
گروه پژوهشی مؤسسه فرهنگی موعود
راز فروپاشی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها
اسماعیل شفیعی سروستانی
آشنایی با قرآن جلد 1
مرتضی مطهری
تشیع علوی و تشیع صفوی
علی شریعتی
مناظره با شیطان
اصغر بهمنی
کویر، انسان، سکوت
علی شریعتی
تدفین مادربزرگ
گابریل گارسیا مارکز

نظرات کاربران

ali
۱۳۹۸/۰۶/۱۶

چقدر قشنگ غم دلش رو به اشتراک گذاشت⁦👌🏻⁩ ای برادر.....‌ لذت بردیم🌺 خدا او را غریق رحمت کند.آمین

مهدی
۱۳۹۵/۰۳/۱۳

کتاب تاثیرگذاری‌ست. دکتر در این کتاب از زاویه‌ای دیگر به تمدن نگاه می‌کند و به کسانی می‌رسد که نجات دهنده خلق‌اند در تمدن‌هائی که سراسر بهره‌کشی و برده‌داری‌ست.

k.t
۱۳۹۷/۰۶/۱۳

السلام علیک یا امیرالمونین ... یا علی منتظر فرزندت هستیم برای چشیدن عدل تو...در هدفمان از انتظار منجی جهانی هم همچنان ردپای خود و خودخواهی هست...و شما فرزندانتان در راه خدا و رضایش چه عاشقانه از خود گذشتید. ............................................ بسیار زیبا بود.

مژگان
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

چقدر دوست دارم این شخصیت رو

نرگس
۱۳۹۵/۱۲/۰۵

من این کتاب رو مدتها پیش خوندم بسیار عالی بود یه جمله خیلی خوب داشت که توی ذهنم مونده آنان که رفته اند کاری حسینی کرده اند آنان که مانده اند باید کاری زینبی کنند و اِلا یزیدی اند

سارا
۱۳۹۷/۰۷/۱۹

انگار کلمات برای انتقال حجم زیاد احساسات و دانسته های دکتر کم می آورند ، کاش امروز علی شریعتی های داشتیم که کلام علی شریعتی را تحلیل می‌کردند و مثل او ما رو به سمت دانایی سوق میدادند نه باور

- بیشتر
A_
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

حتی اگه حوصله ی خوندن این کتاب یا پول خریدش رو ندارید، فایل صوتی سخنرانیش رو از اینترنت بگیرید و گوش بدید. واقعا عالیه.

ابوذر
۱۳۹۵/۰۳/۱۵

کتاب کوچکی هست. پیشنهاد می‌کنم خواندنش رو از دست ندید. به آشنایی با دیدگاه های دکتر شریعتی کمک می‌کنه.

mostafa
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

نامه ای از دکتر شریعتی برای ما

فهیم همتی
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

چه کوتاه و زیبا شریعتی تاریخ رو بیان می‌کنه .خیلی خوبه این کتاب حتما بخوانید...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
و برادر! علی تمامی عمرش را بر روی این سه کلمه گذاشت: مظهر بیست و سه سال تلاش و جانبازی و جهاد برای ایجاد یک ایمان، در درون وحشی‌های متفرق. و بیست و پنج سال سکوت و تحمل برای حفظ وحدت مردم مسلمان در برابر امپراتوری‌های روم و ایران. و همچنین پنج سال کوشش و رنج برای استقرار عدالت، و برای این‌که همه عقده‌ها و کینه‌های ما را با شمشیر خویش بیرون کشد و آزادمان کند. نتوانست! نتوانست! اما توانست مذهب و پیشوایی و سیادتی را برای همیشه به من و ما، برادر! اعلام کند. مذهب عدل و مذهب رهبری خلق. و سه شعار گذاشت که همه هستی خود و خاندانش را فدای این سه کرد: مکتب، وحدت، عدالت.
seyed
اکنون به نام فرقه، به نام خون، به نام خاک و به نام خود او و مخالف او، قطعه‌قطعه می‌شویم، تا هر قطعه‌ای لقمه‌ای راحت‌الحلقوم دهانشان باشیم. تفرقه! تفرقه! پیروان او و مکتبش را به جان هم انداخته‌اند. این دشمن اوست. چرا در چنین سرنوشتی که بر جهان و بر ما حکومت می‌کند، با او دشمنی می‌کند؟ چون او با دست بسته نماز می‌خواند. و آن به این کینه می‌ورزد که این با دست باز نماز می‌گذارد! این دشمن او، چون مُهر ندارد و بر فرش سجده می‌کند؛ و او دشمن کینه‌توز این، که پیشانی بر مهر می‌گذارد.
seyed
ناگهان دیدم، برادر! که شمشیرهایی که به سینه‌شان آیات جهاد حک شده بود و معابدی که سرشار از سرود و نیایش اللّه‌ بود و مأذنه‌هایی که اذان توحید می‌گفت و چهره‌های مقدسی که به نام خلافت و به نام امامت و ادامه سنت آن پیام‌آور دست‌اندرکار بودند و ما را به بردگی و قتل‌عام گرفته بودند، پیش از من، کسی دیگر را قربانی مظلوم این شمشیرها و محراب‌ها کردند: علی! برادر! علی، خویشاوند آن مرد پیام‌آور بود و در محراب عبادت اللّه‌ کشته شد. خود، پیش از من و خانواده‌اش پیش از خانواده من و پیش از خانواده برده‌ها و ستمدیده‌های تاریخ، نابود شدند. و خانه‌اش پیش از خانه ما به نام سنت جهاد و زکات غارت شد. و قرآن پیش از آنکه وسیله‌ای شود برای بازچاپیدن من، باز نابودی من، باز بیگاری و بردگی من، بر سر نیزه شد و علی را شکست.
seyed
دیوار چین و همه دیوارها و برج و باروها و بناها و آثار عظیم تمدن بشری، این چنین به وجود آمد. سنگ سنگی بر گوشت و خون اجداد من. می‌دیدم، به چشم می‌دیدم که تمدن یعنی دشنام، یعنی نفرت، یعنی کینه، یعنی شکنجه و شلاق، بهره‌کشی، خونخواری، جلادی، شهادت، فساد و شهوت و هوس و خودخواهی و اسارت و... بالاخره بنای سه طبقه ستم هزاران سال بر گرده خواهران و برادران من.
moon shine
او بهتر از سقراط می‌اندیشد، اما نه برای اثبات فضایل اخلاقی اشرافیتی که بردگان از آن محروم‌اند، بلکه برای اثبات ارزش‌های انسانی‌ای که در ما بیشتر است. زیرا او وارث قارون‌ها و فرعون‌ها و موبدان نیست. او خود نه محراب دارد و نه مسجد. او قربانی محراب است. او مظهر عدالت و مظهر تفکر است، اما نه در گوشه کتابخانه‌ها و مدرسه‌ها و آکادمی‌ها و نه در سلسله علمای تر و تمیز در طاقچه نشسته، که از شدت تفکرات عمیق! از سرنوشت مردم و رنج خلق و گرسنگی توده بی‌خبرند
mostafa
عجبا! این بود که بعد از پنج هزار سال مردی را یافتم که از خدا سخن می‌گفت، اما نه برای خواجگان، برای بردگان. نیاش می‌کرد، نه همچون بودا که به نیروانا برسد، یا نه همچون راهبان که مردم را بفریبد یا نه همچون پارسایان که خود را به خدا برساند. نیایشی در آستان اللّه‌ در آرزوی رستگاری ناس. مردی یافتم مرد جهاد، مرد عدالت
Sajjad Nikmoradi
او مظهر عدالت و مظهر تفکر است، اما نه در گوشه کتابخانه‌ها و مدرسه‌ها و آکادمی‌ها و نه در سلسله علمای تر و تمیز در طاقچه نشسته، که از شدت تفکرات عمیق! از سرنوشت مردم و رنج خلق و گرسنگی توده بی‌خبرند. او در همان حال که در اوج آسمان‌ها پرواز می‌کند، ناله کودک یتیمی تمام اندامش را مشتعل می‌کند.
Sajjad Nikmoradi
برادر! تو اربابت را به سادگی می‌شناختی و درد شلاقی را که می‌خوردی، به سادگی احساس می‌کردی و می‌دانستی که برده‌ای و چرا برده‌ای و کی برده شدی و چه کسانی برده‌ات کرده‌اند. و ما اکنون با سرنوشتی هم‌رنگ سرنوشت تو، بی‌آنکه بدانیم کی ما را به بردگی این قرن کشانده است و از کجا غارت می‌شویم و چگونه به تسلیم، به انحراف اندیشه و به عبودیت‌های زمینی دچار شده‌ایم.
gofteman_enghlab57
ما را می‌بردند و مادران و پدران پیر و شکسته‌مان چشم انتظارمان می‌ماندند. و انتظارشان هرگز پاسخی نمی‌یافت. این جنگ‌ها، به قول دانشمندی عبارت بود از جنگ دو گروهی که با هم می‌جنگیدند، بدون این‌که هم را بشناسند، و برای کسانی که با هم نمی‌جنگیدند، اما هم را می‌شناختند.
محمدحسین
او برخلاف حکیمان دیگر، برخلاف نوابغ و اندیشمندان دیگر ـ که اگر نابغه‌اند مرد کار نیستند و اگر مرد کارند، مرد اندیشه و فهم نیستند و اگر هر دو هستند، مرد شمشیر و جهاد نیستند و اگر هر سه هستند، مرد پارسایی و پاکدامنی نیستند و اگر هر چهار هستند، مرد عشق و احساس و لطافت روح نیستند و اگر همه هستند، خدا را نمی‌شناسند و خود را در ایمانشان گم نمی‌کنند و خودشان هستند ـ مردی است در همه ابعاد انسانی.
Sajjad Nikmoradi

حجم

۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان