دانلود و خرید کتاب خرد شکست الیزابت دی ترجمه هاجر علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خرد شکست اثر الیزابت دی

کتاب خرد شکست

نویسنده:الیزابت دی
امتیاز:
۳.۹از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خرد شکست

خرد شکست اثر الیزابت دِی کتابی است که با شما درباره نقش شکست در درک و رسیدن به پیروزی سخن می‌گوید.

درباره کتاب خرد شکست

الیزابت دی عقیده دارد دنیا اهل تناقض‌های شوخی‌وار است و زندگی ترکیبی از تجربیات است. تجربهٔ تمام وجوه هستی، خوب و بدکه به ما امکان می‌دهد آن‌ها را کامل درک کنیم. او در این کتاب می‌گوید اگر بفهمیم چطور شکست می‌خوریم در واقع می‌توانیم بفهمیم چطور بهتر موفق شویم. بیشتر شکست‌ها می‌توانند به ما چیزهای ارزشمند دربارهٔ خودمان بیاموزند؛ اگر تصمیم بگیریم گوش کنیم. علاوه بر این مزهٔ موفقیت بسیار شیرین‌تر خواهد بود اگر برایش جنگیده باشیم.

«شکست به مقام و منزلت نگاه نمی‌کند و این به‌طور شگرفی آزادی‌بخش است. گرچه باید اذعان کرد ثروت و مزیت، تحمل برخی شکست‌ها را به‌طور چشمگیری آسان‌تر می‌کند. اما در کل، شکست نیرویی همسان‌کننده است. اگر می‌دانیم که قرار است اتفاقی بیفتد، پس چرا عمرمان را صرف اجتناب از آن کنیم؟ چرا حقیقت شکست را نپذیریم و سعی نکنیم در صورت امکان از آن نفع ببریم؟ و چرا درباره‌اش حرف نزنیم؟ تنها راه برخورد با تابوها حرف‌زدن دربارهٔ آن‌هاست. پادزهرِ مناسب برای رهایی از شرم، تجربهٔ مشترک است، به همین دلیل هنگام مشکلات همه باید بیشتر ذهن‌مان را باز نگه داریم. وقتی شکست را ننگ ندانیم، دیگر نمی‌تواند به ما آسیب بزند. این همان‌جایی است که خِرد شکست وارد می‌شود.»

 او در کتابش به ما می‌آموزد که اگر نسبت به گذشته‌مان آگاه شویم و خواستار یادگیری از آن باشیم، آنگاه دیگر محکوم به تکرار آن نیستیم. پذیرفتن شکست به معنای پذیرفتن رشد است. شکست برای همهٔ ما اتفاق می‌افتد، حتی برای آن چهره‌های موفق که مثل خدایانِ مدرنِ مشعشع روی فرش قرمز ظاهر می‌شوند و ظاهراً همه‌چیزشان روبه‌راه است.

 اتو در کتابش درباره اصول هفتگانه شکست سخن می‌گوید. اوصل هفت‌گانه ای که از مصاحبه با افراد گوناگون و تجربیات واندوخته های آنها درباره شکست به دست آورده است. 

در این صفحات با مالکوم گلدول، آلن دو باتن، فیبی والربریج، لمن سیسی، نایجل اسلیتر، امیلی ساندی، میرا سایال، دیم کلی هولمز، اندرو اسکات و بسیاری از افراد دیگر آشنا می‌شوید. همچنین از فوتبالیست‌ها، روان‌درمان‌ها، سیاستمدارها، ستارگان پاپ، سرآشپزها و شرکت‌کنندگان سابق تلویزیونِ واقع‌نما خواهید شنید.

الیزابت دی قصد بت‌ساختن از شکست را ندارد، و نمی‌گوید با جدیت به دنبالش بروید و شواهد تصمیمات افتضاح‌تان را همچون مدال‌های جنگ با افتخار بر سینه بزنید. او طرفدار نهایت تلاش در هر کاری است، اما حرفش این است که اگر با وجود تلاش فراوان باز هم شکست خوردید، این، به خودی خود، به این معنا نیست که زندگی‌تان با این شکست تعریف می‌شود. در پی بیشتر شکست‌ها می‌توان نکته‌ای ضروری را یاد گرفت؛ هرچقدر هم که در آن لحظه مشکل به‌نظر برسد.

 خواندن کتاب خرد شکست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب های موفقیت و رشد فردی مخاطبان این کتاب اند.

 درباره الیزابت دی

الیزابت دی مؤلف چهار داستان بلند و همچنین نویسندهٔ شرح حال پرفروش ساندی تایمز، چگونه شکست بخوریم، است. نخستین اثرش، سنگ، کاغذ، قیچی، مورد تحسین همگان قرار گرفت و برندهٔ جایزهٔ ادبی بتی ترسک شد. کتاب بعدی‌اش، خانه می‌سوزد، یکی از کتاب‌های سال آبزرور شد. کتاب سومش، شهر بهشت، به‌عنوان یکی از بهترین داستان‌های بلند سال ۲۰۱۵ در روزنامهٔ ایونینگ استاندارد نام برده شد و مهمانی یکی از پرفروش‌های آمازون و یکی از انتخاب‌های باشگاه کتابخوانی ریچارد و جودی شد.

او همچنین روزنامه‌نگاری برگزیده است و برای تایمز، تلگراف، گاردین، آبزرور، هارپرز بازار و ال بسیار نوشته است. الیزابت، در حال حاضر، ستونی در بخش یو از هفته‌نامهٔ میل آن ساندی دارد و گویندهٔ یکی از محبوب‌ترین پادکست‌های آی‌تونز، چگونه شکست بخوریم با الیزابت دی، است.

 بخشی از کتاب خرد شکست

شکست همین است که هست

این جمله شاید بدیهی به نظر برسد. صبر داشته باشید.

اولین اصل شکست با این اذعان شروع می‌شود که شکست حقیقتی است و مثل اکسیژن وجود دارد. نمی‌توانید آرزو کنید اکسیژن نباشد یا سعی کنید در زندگی از آن اجتناب کنید، چون چنین چیزی مسخره و غیرممکن است. اکسیژن لازمهٔ بقای ما و شکست هم، در نوع خودش، همین‌طور است. شکست می‌تواند به ما فرصت یادگیری دهد، اگر به آن اجازه دهیم. باید مرتکب اشتباه شویم تا بتوانیم مسئله‌ای را حل کنیم.

شکست برای همهٔ ما اتفاق افتاده است و همچنان در مراحل مختلف زندگی برایمان اتفاق خواهد افتاد. وقتی این را بفهمید، شکست هم‌ترازکننده‌ای عالی می‌شود. در این سیارهٔ حاصل‌خیز، بی‌نظیر، وسیع و کامل هیچ‌چیز وجود ندارد که بتواند ما را برای همیشه از شکست حفظ کند. واقعاً نیست. آرزویی نظیر این مثل آرزوی حذف اکسیژن است. یا چیز دیگری که مانند حقیقتی وجود دارد در نظر بگیرید: مثل چای کیسه‌ای یا بند کفش. زندگی با ترس از چای کیسه‌ای یا بند کفش بی‌معنی است، همان‌طور که زندگی با ترس از شکست بی‌معنی است.

شکست یک حقیقت است. ارزشی که برای آن قائل می‌شویم چیزی جدا و کم‌وبیش تحت کنترل خودمان است.

همچنین شکست آن چیزی نیست که دیگران به شما می‌گویند. تجربهٔ شما از شکست شخصی است و باید تا حد امکان از قضاوت دیگران دور بماند. برداشت دیگران به‌خاطر موانع عاطفی، فرهنگی، خانوادگی و کاری‌شان تحریف شده است و همیشه بهترین معیار برای زندگی شما نخواهد بود. در این زمانهٔ تلاش برای جمع‌کردنِ لایک، سعی کنید تا حد امکان احساسات خود دربارهٔ شکست را از ارزیابیِ دیگران نسبت به آن رها کنید، هرچقدر هم که سخت به نظر برسد.

چگونه کارآمد فکر کنیم
آلن دوباتن
خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس
گری‌جان بیشاپ
پادزهر
الیور برکمن
چگونه با همکاران خود کنار بیاییم
آلن دوباتن
بده و بستان؛ رویکردی انقلابی به موفقیت
آدام گرانت
منحنی خلاقیت
الن گنت
موفقیت درون گراها
نانسی آنکوویتز
سهل گرایی
گرگ مک‌کیون
نویز
دنیل کانمن
مثل یک دانشمند موشکی فکر کن!
اوزان وارول
می خواهم چه کاره شوم؟
آلن دوباتن
بزن قدش! این یه قانونه
مل رابینز
هنر دستیابی به تمرکز
مایکل هایِت
اصل گرایی
گرگ مک‌کیون
شاد بودن کافی نیست
مارک منسون
دوباره فکر کن!
سبحان خسروجردی
چرا کار می کنیم؟
بری شوارتز
بیش یادگیری
اسکات یانگ
نقطه مطلوب
پل بلوم
رها کن!
آنی دوک
درباره معنی زندگی
ویل دورانت
مغالطه‌های پرکاربرد، ۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
ریچارد پل
مسئله‌ی اسپینوزا
اروین د. یالوم
تسلی بخشی‌های فلسفه
آلن دوباتن
توتالیتاریسم
هانا آرنت
جستارهایی در باب عشق
آلن دوباتن
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه
ریچارد پل
درباره‌ی معنی زندگی
ویل دورانت
واژه نامه حزن های ناشناخته
جان کونیگ
وابی سابی
بث کمپتن
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
پادزهر
الیور برکمن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
نظم زمان
کارلو روولی
چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس
فردریش نیچه
زنان سیبیلو و مردان بی‌ریش
افسانه نجم‌آبادی
معنای زندگی
آلن دوباتن
فلسفه ترس
لارس اسوندسن

نظرات کاربران

niyan
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

تو دوره ای زندگی میکنیم که همه چیزای عجیب غریبی در مورد شکست خورد بهمون میزنن مثل :( ما شکست نمی‌خوریم , نباید شکست بخوری ، همیشه باید برنده بود) یا حتی برای شکست هایی که خوردیم مسخره بشیم ،

- بیشتر
ftme
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

لطفا طاقچه بی نهایت بگذارید

کاربر 2421694
۱۴۰۱/۰۲/۰۷

واقعا کتابیه که حال ادمو خوب میکنه زاویه دیدتو به کل عوض میکنه و متن خیلی ساده و قابل فهمی هم داره

جمیله
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

کتاب مفید و مختصری بود و ترجمه روانی داشت. به افرادی کمال گرایی افراطی دارند و زندگی رو به خودشون و اطرافیانشون سخت گرفتن، پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنند.

nhj
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

نیمه اول کتاب جذابیت بیشتری داره.نیمه ی دوم تا قسمت اشتباهات افراد یکم خسته کننده میشه ولی قسمت انتهایی که اشتباهات خود افراده جذاب بود برام.در کل پیشنهادش میکنم.

گـیـسـو کـمـنـد
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

اگه نیاز دارید کتابی بخونید که شمارو تو پذیرش شکست ها یاری کنه ، پیشنهاد میکنم این کتاب رو حتماً بخونید. 👌🏻👍🏻 ترجمه روان و خوبی داشت و به هیچ عنوان بداهه‌گویی داخل کتاب وجود نداشت

Shazada Khan
۱۴۰۱/۰۷/۲۴

من باور وارم هیچ خانه بیدون هنگامه نیست، این کتاب رهنما خوب است، یک شکست دو باره تقلا به کامیابی بی انجامد.

nurse asma
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

در دنیایی ک ما رو به نقاب زدن برای پذیرفته شدن توسط بقیه تشویق میکنن . در دنیایی ک همه موفقیت ها و شادی هاشون رو به اشتراک میزارن و همه ما احساس پوچی ناشی از عدم شادی و موفقیت

- بیشتر
فرشته
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

کتاب کم‌حجمیه و از این جهت که داستان‌سرایی و زیاده‌گویی نداره خیلی خوبه. اگرچه ترجمه خوبی نداره اما برای افرادی که تو اوایل بیست‌سالگی هستن کتاب مفیدیه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۲)
نیاز نیست فوراً حال‌تان بهتر شود.
bud
«نیاز نیست بهترین باشی، فقط نهایت تلاشت را بکن.» میبل، ستارهٔ پاپ
ASMA
شکست همهٔ ما را پیوند می‌دهد و ما را انسان می‌سازد.
سمانه
«خیلی طول کشید بفهمم که نمی‌توانم دیگران را تغییر دهم و در واقع نمی‌توانم دیگران را کنترل کنم. من کارهای آن‌ها را کنترل نمی‌کنم. فقط می‌توانم خودم را کنترل کنم.»
parisa
«لحظه‌ای که ترس از شکست را رها کنید، بیشتر گل می‌زنید.» انیولا آلوکو، فوتبالیست سابق تیم زنان انگلیس
ASMA
خوش‌بینی می‌تواند به شما انگیزهٔ لازم برای انجام کارهایی را دهد که ممکن است از آن‌ها پروا داشته باشید. حرف من این است که همهٔ این‌ها مستلزم تلاشی بسیار بیشتر از صحبت با خود در آینه یا جمع‌آوری نقل‌قول‌های شبه فلسفی از پینترست است. به نظر من، عضلات ذهن‌مان درست به اندازهٔ عضلات جسم نیاز به تمرین دارند.
احسان رضاپور
اگر یاد بگیریم که با کاستی‌های‌مان زندگی کنیم (و حتی به آن‌ها افتخار کنیم) می‌توانیم شاد باشیم. نیاز نیست همیشه آن‌ها را از بین ببریم یا برای ناپدیدکردن‌شان چیزی بخریم.
سمانه
«نیاز نیست بهترین باشی، فقط نهایت تلاشت را بکن.»
سمانه
در این سیارهٔ حاصل‌خیز، بی‌نظیر، وسیع و کامل هیچ‌چیز وجود ندارد که بتواند ما را برای همیشه از شکست حفظ کند. واقعاً نیست. آرزویی نظیر این مثل آرزوی حذف اکسیژن است. یا چیز دیگری که مانند حقیقتی وجود دارد در نظر بگیرید: مثل چای کیسه‌ای یا بند کفش. زندگی با ترس از چای کیسه‌ای یا بند کفش بی‌معنی است، همان‌طور که زندگی با ترس از شکست بی‌معنی است.
سمانه
هر هفته، قبل از ضبط، از مهمانم می‌خواهم که به سه «شکست» فکر کند. فرقی نمی‌کند برجسته، مضحک، عمیق یا سطحی باشد؛ مهم این است که مهمان بتواند راجع به موضوعی که انتخاب می‌کند راحت صحبت کند و دربارهٔ آنچه از این شکست‌ها یاد گرفته است تعمق کند. هدف این است که باعث شویم شنونده‌هایی که از شکست‌خوردن در زندگی‌شان می‌ترسند کمتر احساس تنهایی کنند و همچنین خاطرجمع شوند که می‌توانند به آن طرفِ قضیه امید داشته باشند. فرض ما بر این است که اگر بفهمیم چطور شکست می‌خوریم، در واقع می‌توانیم بفهمیم چطور بهتر موفق شویم.
احسان رضاپور

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان