دانلود و خرید کتاب پرسش های بزرگ زندگی ام سوآمی ترجمه مرتضی براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسش های بزرگ زندگی اثر ام سوآمی

کتاب پرسش های بزرگ زندگی

معرفی کتاب پرسش های بزرگ زندگی

کتاب پرسش های بزرگ زندگی نوشتهٔ ام سوآمی و ترجمهٔ مرتضی براتی است و نشر سنگ آن را منتشر کرده است. در این کتاب مسائلی چون رنج، درد، مرگ و تنهایی مطرح می‌شوند.

درباره کتاب پرسش های بزرگ زندگی

زندگی «اُم سوآمی» هندی ـ استرالیایی کمی شبیه قصه‌هاست. او ابتدا در استرالیا دانشگاه رفت و دو مدرک تخصصی در رشته‌ٔ ام‌بی‌ای و تجارت گرفت. بعد در سمت‌های مختلفی در شرکت‌های بزرگ جهان کار کرد. علاوه بر این‌ها خودش شرکت نرم‌افزاری موفقی به راه انداخت که در شهرهای بزرگ جهان ازجمله سانفرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، سیدنی و نیز در کشور زادگاهش، هند شعبه داشت. «سوآمی» هفت سال این شرکت را اداره کرد، اما بعد… شرکت چند میلیون دلاری و سایر تعلقات زندگی را رها کرد و به کوهپایه‌های هیمالیا نقل مکان کرد. حالا او در محلی آرام و دورافتاده زندگی می‌کند و کتاب‌هایش را می‌نویسد.

«پرسش‌های بزرگ زندگی» یکی از موفق‌ترین آثار این راهب عارف است. او در این کتاب شیرین و مهربان، با بهره‌گرفتن از حکایت‌های ذن بودیسم، نکاتی را در چهار فصل مطرح می‌کند که راهنمای خوبی برای رسیدن به آرامش و تنظیم نگاه ما به زندگی و مسائل آن است. مسائلی از قبیل رنج، درد، مرگ و تنهایی.

چهار فصل کتاب عبارت‌اند از: چرخه‌ٔ مرگ و زندگی، تنهایی، خود، بیداری. هر فصل، سرشار از داستان‌ها و حکایت‌های طنزآمیز و بسیار آموزنده است که نکات جذابی را مطرح می‌کنند. این حکایت‌ها گستره‌ٔ وسیعی از مسائل را شامل می‌شوند. از قصه‌های واقعی دنیای امروز تا حکایت‌های مشهور ذن و لطیفه‌های کوچکی از ملانصرالدین…

فهرست کتاب پرسش‌های بزرگ زندگی از این قرار است:

۱. چرخه‌ٔ مرگ و زندگی

الفبای زندگی

موهبت‌های آسیب

بیدار شو

پشیمانی‌های خود را پشت سر رها کنید

زندگی یک مبارزه است

چرخه‌ٔ مرگ و زندگی

ناپایداری

۲. تنهایی

محور زندگی شما

یک نگرش معنوی

بهای آزادی

چگونه عذرخواهی کنیم

خودشیفته

تحقق بخشیدن به ظرفیت خود

قانون کیهانی همبستگی

داستان‌هایی که می‌گوییم

تنهایی

هزار تیله

۳. خود

فکر ویرانگر

کنار گذاشتن گذشته‌ٔ خود

چه کسی را راضی کنم

کاری که می‌توانستم انجام دهم

چرا افراد خوب رنج می‌برند

دیدگاه شما در مورد خودتان

سر قول خود ایستادن

۴. بیداری

روح خدمت

بیداری

راز مثبت‌گرا بودن

از رنج تا خوشبختی

داستانی درباره‌ٔ لطف

دوره‌ٔ غم و اندوه

رودخانه‌ٔ زندگی

آخرین نامه

خواندن کتاب پرسش های بزرگ زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به پاسخ پرسش‌های بزرگشان دربارهٔ زندگی، رنج، مرگ و... برسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرسش های بزرگ زندگی

«درد اجتناب‌ناپذیر است، اما رنج انتخابی است. از دست دادن گریزناپذیر است، غم و اندوه نیست. مرگ قطعی است و زندگی قطعی نیست. عدم قطعیت و بی‌ثباتی، پیش‌بینی‌ناپذیر بودن، حتی غیرمنطقی بودنش، آن را به آن‌چه هست تبدیل می‌کند: امری ارزشمند، یک نعمت. شما می‌توانید ویژگی‌هایش را ترسناک، ملال‌آور و حیله‌گرانه، یا ماجراجویانه، زیبا و دلربا ببینید. انتخاب با شماست. این الفبای زندگی است.

***

پدرم روز پیش به من گفت: «سوآمی، زندگی به من آموخت که باید سفر خود را به‌تنهایی طی کرد.»

او کمی ناآرام و حتی مضطرب بود، به این دلیل که به‌تازگی طعمهٔ تماس تلفنی تقلبی‌ای شده بود که به او گفته بود کارت بانکی‌اش مسدود شده است. تماس‌گیرنده او را در یک سری مراحل هدایت کرد، موفق شد مشخصات بانکی او را استخراج کند و در کم‌تر از دو دقیقه، کل مستمری یک ماه والدینم را در وب‌سایت‌های مختلف خرج کند. بانک به این نتیجه رسید غفلت پدرم پشت این فاجعه بوده است، زیرا او رمز تراکنش را با تماس‌گیرنده به اشتراک گذاشته است. روشن است که پلیس نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد، زیرا این تماس در ایالت دیگری در هند ردیابی شده است.

در طرح بزرگ‌تری از امور، این چیزی نیست: از دست دادن یک ماه حقوق بازنشستگی زمانی که بیش از چهار دهه درآمد داشته‌اید. اما همان طور که روش از دست دادن است، مسأله به‌ندرت در مورد ماهیت مطلق خود از دست دادن یا بزرگی آن است و بیش‌تر این است که ما چه‌قدر قربانی شده‌ایم. یک حادثه غیرمنتظره و نامطلوب می‌تواند حتی خردمندترین افراد را کاملاً غافلگیر کند. بیش از دو هفته طول کشید تا پدرم با این واقعیت کنار بیاید که فریب خورده است. از طرف دیگر مادرم مثل نسیم زمستانی سرد و کرخت شده بود و با این ضرر پولی حتی پلک هم نزد.

دو نفر زیر یک سقف که ضرر یکسانی را متحمل می‌شوند، به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. در چه دنیای زیبا و جذابی زندگی می‌کنیم.

پدرم با بازگویی از دوران سخت کودکی خود افزود: «من دیده‌ام وقتی رنج می‌بری کسی آن‌جا نیست. فقط سرسختی خودش و لطف خدا به شخص کمک می‌کند تا از آن عبور کند. هیچ کس دیگری نمی‌تواند کمک کند.»

من می‌دانستم این حرف‌های او از کجا می‌آید، زیرا بسیاری از افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنم احساس تنهایی می‌کنند. آن‌ها معمولاً تنها نیستند، اما حتی با وجود همهٔ کمک‌های اطراف، به نظر می‌رسد که تنهایی مانند آب از شکاف‌ها و روزنه‌ها به داخل نفوذ می‌کند ـ شکاف‌هایی در آگاهی ما و در درک ما از خود و دیدگاه ما به زندگی. به همین دلیل بودا «سامیاکا دریشتی» (نگاه درست به زندگی) را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر خودشکوفایی می‌دانست. «کریشنا» نیز به طور مکرر به آرجونا دربارهٔ ماهیت ناپایدار همه چیز یادآوری می‌کند و این‌که باید با شجاعت در دوگانگی زندگی حرکت کرد.

او ادامه می‌دهد که همه چیز را فراموش کنید، یک روز حتی همهٔ افرادی که دوست‌شان دارید یا از آن‌ها متنفرید، در زندگی شما نخواهند بود یا شما در زندگی آن‌ها نخواهید بود، بنابراین اندوه چه را می‌خورید؟ از دست دادن چیزی یا کسی در زندگی یا خود زندگی مسألهٔ امکان و اگر نیست، بلکه مسألهٔ قطعیت و زمان است و این‌که کی اتفاق می‌افتد هر چیزی که به آن دلبسته باشیم یا در قلب‌مان عزیز باشد، از دست دادنش صرفاً موضوع زمان است. این امر گریزناپذیر است.»

از ذهن انباری به ذهن آگاهی
ام سوامی
درباره عادت
کلر کارلاین
حیات چیست؟ پنج مفهوم بزرگ در علم زیست شناسی
پل نرس
فعال سازی خوشحالی
راشل هرشنبرگ
در جست و جوی شادی
راس هریس
هنر امکان پذیری
بنجامین زاندر
آشنایی با شیوه خوب آموختن و ۳۰ تدبیر عملی برای بهتر کردن یادگیری
ریچارد پل
مغز آشفته
الک مونی
معیارهای قابلیت در تفکر نقادانه
ریچارد پل
ادعایی علیه واقعیت
دونالد هافمن
می خواهم دوباره رشد کنم
سامیت گوئل
روانشناسی ملال
جیمز دانکرت
هنر گفتگوهای آگاهانه
چاک ویزنر
پرسیدن مهم تر از پاسخ دادن است
ریموند مارتین
کوانتوم
بنش هوفمان
فیلسوف و پزشک قرن
پردراگ چیچوواتسکی
مولکول های شادی
لورتا گرزیانو برونینگ
تغییر روایت
هانس هانسن
اگر نیچه نهنگ شاخدار بود
جاستین گرگ
زندگی معنا
جیمز هالیس
دنیای سوفی
سارا فیض
دنیای سوفی
یوستاین گاآردر
دختر پرتقالی
یوستاین گاآردر
حکمت اشراق
رحمت‌الله شریعتی نجف‌آبادی
منطق شرق
رحمت‌الله شریعتی نجف‌آبادی
هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ
دانیل. ام کلاین
چنین گفت زرتشت
داریوش آشوری
فلسفه‌ای برای زندگی
ویلیام اروین
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
فلسفی زیستن
جوناس سالزجیبر
هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند
دانیل. ام کلاین
دنیای سوفی
یوستین گوردر
پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو
ارلینگ کاگه
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
تاریخ فلسفه دامیز
مارتین کوهن
خودآموز فلسفه
مل تامپسون
هنر زندگی آسوده
شونمیو ماسونو
فلسفه ترس
لارس اسوندسن
غروب بت‌ها
داریوش آشوری

نظرات کاربران

hamidn75
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

چه کتابی. تنها چیزی که میتونم بگم اینه که این کتاب رو به روحتون هدیه بدید. قطعا بعد از مطالعه‌اش سبکی و آرامش رو حس میکنید. یه کوچولو اشتباه‌های تایپی و ترجمه داره کار، امّا در مقابل عمقِ زیبای سخنان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
خودشیفته، حباب کوچکی بیش نیست. یک خودشیفته نیاز سیری‌ناپذیری به تحسین و احساس آماسیده‌ای از خودبزرگ‌بینی دارد.
هنر زندگی
تنها رابطهٔ واقعی و ابدی شما با خودتان است. زندگی‌اش کنید. دوستش بدارید. برای آن ارزش قائل شوید. ارزشش را دارد.
کریزی
هر کسی را که در زندگی‌مان ملاقات می‌کنیم در سفر فردی خود است. ما خیلی ساده از مسیرها عبور می‌کنیم، بنابراین درمان تنهایی این نیست که کسی یا چیزی را پیدا کنید که شما را درگیر، شاد یا مشغول نگه دارد. بلکه این است که مرکز آگاهی خود را پیدا کنیم و بفهمیم که برای چشیدن خوشبختی پایدار، باید به درون برویم و زیبایی تنهایی را در آغوش بگیریم.
eurus
آگاهی شدید در تنهایی شدید چیزی کم از شادکامی بی‌کران ندارد. در تنهایی معمولی، شما به‌سادگی با افکار و احساسات خود سرازیر می‌شوید که در صورت کنترل نکردن اغلب منفی هستند. در شکلی بکرتر از تنهایی، که من از آن به عنوان تنهایی ذهن یاد می‌کنم، شما از هر فکر کوچک، از هر لحظه‌ای که می‌گذرد آگاه هستید.
eurus
بیش‌تر کتاب‌های خودیاری می‌گویند که نبود اشتیاق در زندگی شما را تنها می‌کند. این‌که اگر احساس تنهایی می‌کنید، به احتمال زیاد دلیل قابل قبولی برای زندگی‌کردن یا ادامه دادن زندگی خود ندارید.
eurus

حجم

۱۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان