دانلود و خرید کتاب مردم مشوش فردریک بکمن ترجمه زهرا چفلکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردم مشوش اثر فردریک بکمن

کتاب مردم مشوش

نویسنده:فردریک بکمن
انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۸۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مردم مشوش

کتاب مردم مشوش داستانی خواندنی و جذاب از نویسنده مشهور سوئدی، فردریک بکمن است. این داستان از یک گروگانگیری که در یکی از شهرهای سوئد اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کند. 

مردم مشوش که در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز جای گرفته است به عنوان برگزیده بهترین کتاب آخر هفته‌ای و کتاب برگزیده گروه‌های کتاب‌خوانی هم انتخاب شده است. این داستان کمدی جذاب را با ترجمه زهرا چفلکی بخوانید. 

درباره کتاب مردم مشوش

مردم مشوش داستان جذاب دیگری از فردریک بکمن است. این داستان در مورد یک گروگانگیری است که در یکی از شهرهای کوچک سوئد اتفاق می‌افتد. اما این گروگانگیری با تمام گروگانگیری‌های دیگری که شنیده‌اید، فرق می‌کند. گروگانگیرهایی را تصور کنید که خودشان هم درست نمی‌دانند باید چکار کنند و گروگان‌هایی که می‌خواهند پیتزا سفارش دهند، تقاضای آتش‌بازی می‌کنند و ... پلیس‌های این داستان هم مانند پلیس‌های دیگر نیستند، هرچند وقتی به آپارتمانی می‌رسند که منشا همه اتفاقات است، خبری از گروگانگیرها نیست. 

این داستان هم مانند دیگر آثار بکمن، سرشار از غافلگیری‌های ناب است. سوژه‌ای متفاوت، گفتگوهایی که شما را می‌خنداند و به فکر فرو می‌برد و در کنارش، اتفاق‌هایی که باعث می‌شود به قدرت دوستی برای بار چندم، ایمان بیاورید. 

کتاب مردم مشوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان آثار فردریک بکمن پیشنهاد می‌کنیم. اگر به دنبال رمانی می‌گردید که پر از غافلگیری‌های جذاب باشد، مردم مشوش انتخاب خوبی برای شما است.  

درباره فردریک بکمن 

کارل فردریک بکمن نویسنده و وبلاگ‌نویس سوئدی‌ست که در دوم ژانویه ۱۹۸۱ در استکهلم به دنیا آمده است. پیش‌ترها شهرت بکمن در سوئد به‌خاطر وبلاگ‌نویسی بود. او برای روزنامه‌های مختلف مقاله می‌نوشت و همکاری‌اش را با مجله مترو هم شروع کرد.

در سال ۲۰۱۲ کتاب مردی به نام اوه را نوشت که همان سال بیش از ۶۰۰ هزار نسخه از آن فروش رفت. این کتاب در حال حاضر به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده، رتبه اول پرفروش‌های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کرده و فیلم برگرفته از کتاب با همین نام در ۲۰۱۶ در سینماهای جهان اکران شد. ترجمه فارسی رمان مردی به نام اوه توسط نشرنون، تندیس و چشمه منتشر شده ‌است که در ایران نیز با استقبال زیادی روبرو شده‌است. او با همسر ایرانی خود دو فرزندش ساکن سوئد است. از آثار دیگر او می‌توان به تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند، مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است، بریت ماری اینجا بود و شهر خرس‌ها اشاره کرد.

بخشی از کتاب مردم مشوش

خانم مشاور املاک مدام لبخندهای عصبی می‌زند و وقتی دهانش را باز می‌کند تا چیزی بگوید، پلیس چنان نفسی می‌کشد که آدم نمی‌فهمد دارد آه می‌کشد یا فین می‌کند.

می‌گوید: «فقط جواب سؤال‌ها رو بدید.»

«چطور مطوری؟»

پلیس با قیافه آدمی که در بچه‌گی از همه زندگی زده شده و دیگر نتوانسته با این ناامیدی کنار بیاید، تکرار می‌کند: «گفتم، فقط جواب سؤال‌ها رو بدید!»

«خودت می‌گی اسم آژانس املاکی که براش کار می‌کنم چیه!»

خانم مشاور املاک با دستش روی میز ضرب می‌گیرد. پلیس هم دلش می‌خواهد هر وسیله سفتی که به دستش می‌رسد به طرف او پرت کند.

«نه، خانوم. من پرسیدم اسم اون مجرمی که شما و بقیه رو گروگان گرفته بود...»

«اسمش چطور مطوریه! حالا فهمیدی؟ وقتی می‌خوای بری آپارتمان بخری، می‌خوای حال و احوالت خوب باشه دیگه. برای همین وقتی تلفن رو برمی‌دارم می‌گم سلام شما با آژانس املاک چطور مطوری تماس گرفتید. چطور مطورید؟»

تابلو است که این خانم ضربه روحی وحشتناکی خورده است. عجیب هم نیست. ناسلامتی با یک هفت تیر که به طرفش نشانه رفته بود، در جریان یک گروگان‌گیری حضور داشت. هر کس دیگری هم جای او بود مدام وِر می‌زد.

پلیس سعی کرد صبور باشد. با انگشت‌های شستش محکم ابروهایش را فشار داد. انگار که آن‌جا دو تا دکمه باشد که اگر همزمان ده ثانیه نگه‌اشان داری، ریست می‌شوی و زندگی به حالت تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. بالاخره، ناله‌کنان می‌گوید: «باشه... حالا باید چند تا سؤال درباره آپارتمان و مجرم بپرسم.»

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

آلیس در سرزمین نجایب
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

📚✒️ [داستان]: یه دزد روز قبل از سال نو به یه بانک دستبرد میزنه اما بعد کارش به گروگان گرفتن یه سری آدم که رفتن از یه آپارتمان بازدید کنن می‌کشه. داستان زندگی بیشتر از ده کارکتر رو می‌خونیم و

- بیشتر
farez
۱۴۰۰/۰۳/۲۶

خب....دوستانی که با آثار بکمن آشنایی دارند میدونن که این نویسنده طناز استاد بلامنازع غافل گیریه.در عین سادگی میتونه یک داستان راکد رو بشدت جذاب و پر کشش کنه. میتونه اشک ها رو در دل لبخندها هدیه بده بهت....و این

- بیشتر
کاوه
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

کتابی درباره واقعیت و احساسات درونی انسانها با چاشنی طنز و غافلگیری.خواندنش مفرح و خوشایند بود.

saeid
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

کتاب خوبی بود. داستان درمورد سرقت از بانک که به گروگانگیری ختم میشه . نویسنده به داستان شخصیت های اصلی و تاثیری که روی هم می گذارند می پردازه.

یه کاربر خسته
۱۴۰۰/۰۱/۲۲

ترجمه این کتاب خیلی خوب و روانه. داستان جالب و پیچیده ای داره. بیشتر از همه از اینکه تمام شخصیت ها تو داستان نقش داشتن خوشم اومد. شخصیت استله رو خیلی دوست داشتم. خوندنش رو به همه توصیه میکنم

iamaroya
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

کتاب روان و بسیار بسیار جذاب ! داستان در قالب یه گروگانگیری طنز اتفاق میوفته اما پر از مفاهیم عمیق انسانی هست؛ جمله های کوتاه و پاراگراف هایی داره که خواننده رو به تفکر عمیقی وادار میکنه. موقع خوندن داستان چیزی

- بیشتر
Emily
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

مطالعه نسخه چاپی عالی بود شخصیت های بک من هیچ وقت تکراری نیستن ادم دلش می خواد اون شخصیتاشو بغل کنه😄

shido
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

یک کتاب زیبای دیگه از بکمن عالی بود

Shabnam Salami
۱۴۰۰/۰۶/۱۰

اضافه شد به لیست کتابای محبوبم خیلی داستان پردازیش رو دوست داشتم قبلا هم از بکمن کتابای دیگه خونده بودم اما این کتابش عجیب به دلم نشست شخصیت زارا و جیم برام جالب بودن .. با اینکه تقریبا دو تا دنیای متفاوت بودن

- بیشتر
1984
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

اصلا ی جور خاصیه که نمیتونم بگم چطوریه. اما خیلی باحاله. جذابترین کتابی که خوندم. شاید این ، شازده کوچولو ، درخت بخشنده و فعلا خوبم رو بتونم با هم قرار بدم در ذهنم. اما توی این ۴ تا فعلا خوبم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳۸)
کلاً همهٔ آدم‌ها یکی را دوست دارند، آن‌ها هم که یکی را دوست دارند، کلی شب‌های مزخرف بی‌خوابی کشیدن را تجربه کرده‌اند.
یک مشکل لاینحل، sky
شاید بتوانی مذهب را به مردم یاد بدهی اما نمی‌توانی ایمان را هم درونشان به وجود بیاوری.
baaraan
مامان و باباها برای تنبیه، به بچه‌هایشان می‌گفتند بروند توی اتاقشان و به کارهای بدشان فکر کنند، این روزاها باید مجبورشان کنی از اتاقشان بیرون بیایند.
سرو
جان چند نفر باید در میان باشد تا کشتن یک آدم مجاز شود؟ یک میلیون؟ هزار و پونصد نفر؟ دو تا؟ فقط یکی؟ اصلاً هیچی؟ معلوم است که نمی‌توانید به این سؤال جواب بدهید چون اصلاً هیچ جوابی وجود ندارد.
یک مشکل لاینحل، sky
«حتماً کلی نظریهٔ رفتارشناسی خوندی، ها؟» روان‌شناس لبخند زد: «هزارتا.» «کدومش رو باور داری؟» «اون رو که می‌گه اگه مدتی طولانی حواست به خودت نباشه، دیگه نمی‌تونی فرق بین پرواز و سقوط رو بفهمی.»
dreamer
اصولاً آدم بودن یک جور حماقت هم به دنبال خودش می‌کشاند. مخصوصاً اگر بخواهید برای آدم‌های دیگر، آدم خوبی باشید.
سرو
خوش طبعی، آخرین سد دفاعی روح آدم است، تا وقتی بخندیم، زنده‌ایم.
کاربر ۶۷۵۰۸۹۶
اون‌هایی که باعث می‌شن بخندی... می‌تونی یه عمر کنارشون بمونی!»
وانیلِ تلخ
حقیقت این است که اگر مردم آن‌قدری که در اینترنت نشان می‌دهند، خوشبخت بودند که کل زمان کوفتی‌اشان را در اینترنت نمی‌چرخیدند. کدام خری در روزی که دارد عشق و حال می‌کند، چند ساعت وقت می‌گذارد و از همه چیز عکس می‌گیرد؟
saeid
مردم مشوش اصلاً آن چیزی که به نظر می‌آید نیست. نه سارق، سارق است و نه خرگوش، خرگوش. فقط یک پل همه را به هم وصل می‌کند. بکمن مثل جریان زندگی است. همیشه رازهایی تاریک‌تر و جذاب‌تر در پس ظاهر کلماتش وجود دارد. سال ۱۹۷۳ بعد از جریان گروگان‌گیری حقیقی در استکهلم، چهار کارمند بانکی که گروگان گرفته شدند، برای گروگان‌گیر خودشان دل می‌سوزاندند و از آن‌جا اسم سندرم استکهلم روی آن‌ها ماند. بکمن در این کتاب این مفهوم را بسط و گسترش داد. نشانمان داد تشویش‌های همیشهٔ زندگی، تلاش‌های روزمره و تصمیماتمان چطور روی بقیه تأثیر می‌گذارد.
یک مشکل لاینحل، sky

حجم

۲۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۲۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان