دانلود و خرید کتاب لحظه صعود ملیندا گیتس ترجمه محمد صداقتی جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لحظه صعود اثر ملیندا گیتس

کتاب لحظه صعود

معرفی کتاب لحظه صعود

کتاب لحظه صعود؛ توانمند سازی زنان چگونه دنیا را متحول می‌کند، اثری از ملیندا گیتس است. این کتاب با نگاهی جامعه‌شناسانه به موضوع توانمندی زنان و تاثیر مثبت آن بر جوامع صحبت می‌کند.

این اثر را با ترجمه محمد صداقتی جهرمی در دست دارید.

درباره کتاب لحظه صعود

میلندا گیتس که به عنوان سومین زن قدرتمند جهان شناخته شده است در کتاب لحظه صعود از نوع تفکر خودش صحبت می‌کند. او زنان را برابر مردان و رکن اصلی جامعه می‌داند. او معتقد است که برای بهبود وضعیت جهان باید زنان را آگاه کرد و اداره دنیا را به دست آنان سپرد. او همچنین معتقد است که همه ما توانایی ایجاد این تغییرات را داریم. تنها چیزی که نیاز داریم این است که از جایمان برخیزیم و تلاش را آغاز کنیم. 

او در کتابش از تجربیات و گفتگوهایش با زنان سراسر دنیا نوشته است و از این طریق سعی می‌کند تا دیدگاه مخاطب را نسبت به خودش، جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند و دنیا تغییر دهد. او در بیست سال گذشته زمانش را صرف بنیاد بیل و ملیندا گیتس کرده است: بنیادی که هدفش یافتن راه‌حل برای نیازهای ضروری در سراسر جهان است. نتیجه سال‌ها تلاش آن‌ها این است: با سرمایه‌گذاری روی زنان می‌توان جامعه را ارتقا داد.

کتاب لحظه صعود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمام بانوان پیشنهاد می‌کنیم. اگر در پی آن هستید که تغییر مثبت و تاثیرگذاری در دنیا به وجود بیاورید، مطالب کتاب لحظه صعود می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند. 

درباره ملیندا گیتس 

ملیندا فرنچ گیتس ۱۵ اوت ۱۹۶۴ ‏در تگزاس به دنیا آمد. او همسر بیل گیتس و مدیر سابق برخی از محصولات شرکت مایکروسافت است. او در رشته‌های علوم کامپیوتر و اقتصاد و MBA در دانشگاه دوک تحصیل کرد و مدتی عوض هیئت مدیره دانشگاه دوک بود. در سال ۲۰۱۳ مجله فوربس، ملیندا گیتس را بعد از آنگلا مرکل و دیلما روسف به عنوان سومین زن قدرتمند جهان معرفی کرد.

بخشی از کتاب لحظه صعود

در سال ۲۰۱۲ و در شصت ‌و نه کشور از فقیرترین کشورهای دنیا، دویست‌وشصت میلیون زن از امکانات پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند. در این کشورها بیش از دویست میلیون زن تمایل داشتند از این امکانات استفاده کنند؛ اما در دسترسشان نبود. این بدان معنی است که میلیون‌ها زن در کشورهای در حال توسعه خیلی زود یا خیلی دیر باردار می‌شوند. اگر فاصله بین دو بارداری زنان، حداقل سه سال باشد، هر کودک شانس بیشتری برای زنده ماندن در سال اول خواهد داشت و در این میان سی‌وپنج‌درصد بیشتر احتمال دارد که زنان به پنجاه‌سالگی برسند. پس استفاده از امکانات پیشگیری به اندازه کافی عادلانه و منصفانه است؛ اما زنده ماندن کودکان تنها یکی از این دلایل است.

یکی از بزرگ‌ترین تحقیقات پیرامون سلامتی که در دهه ۱۹۷۰ آغاز شد، بیان می‌کند که نیمی از خانواده‌های ساکن در روستاهای کشور بنگلادش امکانات پیشگیری از بارداری در اختیارشان قرار گرفت و نیمی دیگر خیر. بیست سال بعد، آن دسته از مادرانی که از این امکانات استفاده کرده بودند سالم‌تر بودند، کودکانشان بهتر تغذیه شده بودند، خانواده‌هایشان ثروتمندتر بودند؛ زنان درآمد بیشتری داشتند و دختران و پسرهایشان بیشتر به تحصیل در مدارس پرداخته بودند.

دلایل ساده هستند: در حالتی که زنان بتوانند بین بارداری‌هایشان بیشتر فاصله ایجاد کنند، به تحصیل علاقه بیشتری نشان می‌دهند؛ درآمدی کسب می‌کنند و فرزندان سالم‌تری تربیت می‌کنند. از طرفی با در اختیار داشتن زمان و پول بیشتر، از فرزندانشان بهتر مراقبت و مقدمات بهتری را برای تحصیلشان فراهم می‌کنند. وقتی کودکان استعدادهایشان را به کار گیرند فقیر نمی‌شوند. با این روش خانواده‌ها و کشورها از فقر رهایی می‌یابند. درحقیقت، هیچ کشوری در پنجاه سال گذشته از فقر رهایی پیدا نکرده است؛ مگر اینکه به امکانات پیشگیری از بارداری دسترسی پیدا کرده باشد.

نظرات کاربران

Shahrzad
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

من ترجمه دیگه رو خوندم.. مقوله‌ی «کنترل تنظیم خانواده» که در این کتاب بعنوان مبنای توانمندسازی زنان مطرح می‌کنه بسیار مهمه. وقتی حرف از «حق زن بر بدن خود» زده میشه ، از یک امر انتزاعی حرف زده نمیشه. حق

- بیشتر
ghased ruzan abri
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

بنظرم خانم ملیندا گیتس و امثال ایشون قبل از اینکه روش های پیشگیری از بارداری رو برای توسعه رفاه در کشورهای آفریقایی و جهان سوم پیاده کنند، باید از دولت هاشون بخوان تا دست از غارت منابع و ثروت های

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
سنت‌ها بدون بحث و مباحثه، قاتل پیشرفت‌های اخلاقی هستند.
𝑨𝒓𝒂𝒗𝒊𝒓
هر جامعه‌ای می‌گوید افراد در حاشیه معضل هستند، اما آن‌ها معضل نیستند؛ عاملی که باعث به وجود آوردن آنها می‌شود، معضل است.
نسرین نیکبخت
«وقتی ناراحت می‌شوم، وقتی رنج می‌کشم، وقتی از کسی به‌خاطر کاری که با من کرده عصبانی هستم، می‌دانم که تنها راه پایان دادن به این احساسات، پذیرفتن آنهاست.»
نسرین نیکبخت
اما من یاد گرفتم که تغییر مفاهیم تا چه اندازه می‌تواند سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر باشد.
نسرین نیکبخت
باور دارم که گروه‌های زنانه برای همهٔ ما لازم هستند، اما در حالت کلی برای جامعه نیز ضروری هستند؛ به این دلیل که پیشرفت به پذیرش همه وابسته است و پذیرش با زنان شروع می‌شود.
نسرین نیکبخت
اگر تنها یک اشتراک میان کل بشر وجود داشته باشد، این است که همهٔ ما در بره‌های از زندگی‌مان در حاشیه بوده‌ایم؛
نسرین نیکبخت
وقتی به مردانی می‌اندیشم که از زنان و دختران سوءاستفاده می‌کنند، نمی‌خواهم آنها را ببخشم. احساس می‌کنم این بخشش اجازه می‌دهد قسر دربروند و نمی‌خواهم این اتفاق رخ دهد. من برای حفاظت از بی‌گناهان از همهٔ راه‌ها حمایت می‌کنم؛ از جمله دستگیری مجرمان. عدالت باید برای آنها برقرار شود، اما عدالت به معنای انتقام نیست.
نسرین نیکبخت
از نلسون ماندلا پرسیدند: «آیا پس از رهایی از زندان، هنوز هم از زندانبان‌هایت عصبانی بودی؟» و او پاسخ داد: «بله! تا مدتی بعد عصبانی بودم، اما دریافتم که اگر همچنان عصبانی بمانم، بازهم زندانی خواهم بود و من می‌خواستم آزاد و رها باشم.»
نسرین نیکبخت
این حرف‌ها را قبلاً هم به من زده بود، اما اگر صحبت‌هایتان را تا آخر عمر تکرار نکنید، هنوز متوجه نشده‌اید که حقیقت چیست.
نسرین نیکبخت
این یک دغدغهٔ عظیم برای ماست. این کار به‌خصوص برای ما زنان بسیار دشوار است که پول، قدرت، ارتقا یا حتی زمان بیشتری برای بودن با خانواده‌هایمان درخواست کنیم. تظاهر به اینکه به این موارد نیاز نداریم، آسان‌تر است، اما اگر ما به‌خاطر نیازهایمان شرمنده باشیم، فرهنگ‌های محیط‌های کار که نیازهایمان را برآورده نمی‌کنند، پابرجا می‌مانند.
نسرین نیکبخت

حجم

۲۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان