دانلود و خرید کتاب لحظه برخاستن ملیندا گیتس ترجمه غزاله سبزیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لحظه برخاستن اثر ملیندا گیتس

کتاب لحظه برخاستن

نویسنده:ملیندا گیتس
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لحظه برخاستن

کتاب لحظه برخاستن نوشتهٔ ملیندا گیتس و ترجمهٔ غزاله سبزیان است. این اثر توسط انتشارات آتیسا منتشر شده است. این کتاب دربارهٔ تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهان و برابری جایگاه زن و مرد است.

درباره کتاب لحظه برخاستن 

کتاب ملیندا گیتس (همسر بیل گیتس) درسی دربارهٔ گوش‌دادن است؛ فراخوانی قوی، تکان‌دهنده و در نهایت  برخاستن است.

برخاستن برای برابری حقوق یکسان زن و مرد!

کتاب لحظه برخاستن تاثیر توانمندسازی و شکوفایی زنان بر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم را نشان می‌دهد.

از نظر این کتاب برای جایگاه برابر باید توانمند شویم و آن گاه حقوق‌مان دسته به دسته آشکار می‌شود.

 تمام نوشته‌های این کتاب حاصل تجربهٔ‌های متفاوت نویسنده با دنیای درون و بیرون خویش است. برخی از این تجارب قلب را به درد می‌تورد و برخی دیگر موجب صفای دل می‌شود. این افراد، این فرشتگان بدون بال، مدارس زیادی ساخته‌اند، پرچم صلح را در جنگ‌های بسیاری برافراشته‌اند، دختران زیادی را به قدرت رسانده‌اند و فرهنگ‌های زیادی را اصلاح کرده‌اند. 

در  کتاب لحظه برخاستن دنیایی به که نویسندهٔ به تصویر کشیده شده است‌ به نگارش درآمده است. دنیایی که در آن زن‌ها منزوی هستند و دنیایی که در آن زن‌ها رشد می‌کنند. در کتاب لحظه برخاستن نشان داده می‌شود که با رشد و پیشرفت زنان تا چه اندازه همه چیز متفاوت می‌شود. و مردم چگونه می‌توانند عملی تأثیرگذار انجام دهند. قصدم از نگارش این کتاب همین است.

هدف اصلی این کتاب رشد و ارتقای زنان و دختران در سراسر جهان است.

و رسیدن به این دیدگاه که زن و مرد حقوق برابری با یکدیگر دارند و همه باید در راه شکوفایی و رشد در کنار یکدیگر قدم بردارند و به یکدیگر یاری رسانند‌.

خواندن کتاب لحظه برخاستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به زنان و دخترانی به علاوه تمام افرادی که حوزهٔ روان‌شناسی مشغول به فعالیت هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لحظه برخاستن 

مدتی بعد، جِن متولد شد. تولد او بهانه‌ای بود برای اولین اقدام بشر دوستانۀ من. 

به نظرم اولین قدم برای آشنا کردن دختران با کامپیوتر، وجود آن‌ها در مدارس بود. 

به همین دلیل داوطلبانه به مدارس می‌رفتم و به آن‌ها کمک می‌کردم تا برای مدرسۀ خود کامپیوتر تهیه کنند. اما هرچه جلوتر می‌رفتم، عیب و ایرادهای کار بیشتر به چشم می‌آمد. در حقیقت خرید کامپیوترها تنها یک بخش ماجرا بود، سیمکشی برای آن‌ها در مدارس بسیار پرهزینه بود. از نظر بیل، فناوری باید در دسترس همگان باشد. در آن روزها او روی پروژه کوچکی متمرکز بود تا بتواند از طریق اهدای کامپیوتر به کتابخانه‌ها، برای همۀ مردم امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کند. هنگامی که مایکروسافت این پروژه را به پایان رساند، باید گزارشی از نتایج کار اعلام می‌شد. بیل به من گفت: «به نظرم بهتره با من بیای و یه نگاهی بهش بندازی، مطمئنم تو هم مثل من دوستش داری.» او درست می‌گفت. بعد از اینکه نتایج را دیدیم و ارقام مربوط به آن را شنیدیم، به این نتیجه رسیدیم که باید در تمام کشور این کار را انجام بدهیم.

آن روزها فقط ایده‌ای داشتیم و بودجه‌ای اندک. تصورمان این بود که همۀ انسان‌ها ارزشی یکسان دارند و باید از امکانات یکسان بهره ببرند اما دنیا خلاف ما بود. فقر و مریضی در جاهایی از دنیا بیشتر مخرب بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان