دانلود و خرید کتاب بغض چاووشی هادی خورشاهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بغض چاووشی اثر هادی خورشاهیان

کتاب بغض چاووشی

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بغض چاووشی

کتاب بغض چاووشی، مجموعه غزل‌های زیبا سروده هادی خورشاهیان است. 

کتاب بغض چاووشی شامل سروده‌های زیبا، لطیف و عاشقانه‌ای از هادی خورشاهیان است. شعرهایی دلنشین و غزل‌های زیبا که از عشق و احساس و روح زندگی حکایت می‌کنند. 

کتاب بغض چاووشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به شعر شاعران معاصر از خواندن این اثر لذت می‌برند. 

درباره هادی خورشاهیان 

هادی خورشاهیان در پانزدهم شهریور سال ۱۳۵۲ در گنبدکاووس متولد شد، اما همراه با خانواده‌اش به نیشابور خراسان، که اصالتا متعلق به آنجا بودند، بازگشت و تا سال ۱۳۷۷ مقیم آن جا بود و از آن سال تاکنون ساکن تهران است.

هادی خورشاهیان مدرک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی‌اش را از دانشگاه تهران گرفت و گواهینامه هنری درجه دو در رشته شعر، معادل فوق لیسانس دارد. از سال ۱۳۷۰ شروع به انتشار آثارش در مطبوعات کرد و تاکنون حدود بیش از هشتاد جلد کتاب در حوزه‌های ادبیات کودک و نوجوان، شعر، ادبیات داستانی، ترجمه، نقد ادبی، نمایشنامه و فیلمنامه از او منتشر شده است. او در چند همایش و کنگره برگزیده شده است و داوری چندین همایش و کنگره را نیز در کارنامه حرفه‌ای اش دارد. 

بخشی از کتاب بغض چاووشی

تو اهل بیروتی، از قبایل حَلَبی

سیاه‌چشم منی، از قبیله‌ای عربی

مرا ببر به سیاهی چشم‌هات شبی

بنوشمت که شرابی کهن‌تر از تو نبود

شبانه تر کنم از خُمرهٔ شراب، لبی

دمشق و عشق قدیم‌اند و حادثی که تویی

شراب و ساغر و ساقی و رِند و مُحتَسبی

سیاه‌چشم منی، از کدام اهوازی؟

تو اهل بیروتی، از قبایل حَلَبی

لبت به روشنیِ طوطی شکرریز است

سلام دختر هندو که عاشق رُطَبی!

هوای مصر به شکلی غریب سنگین است

مگر تو دختر اسطوره‌ای دچار تبی؟

نماز واجب شب‌های بی‌قرار منی

شُکوه نافله‌های شگفت مُستَحبی

تو اهل شیرازی و اهل اصفهان، تبریز

تو اهل صبح نشابور و دختری عربی!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
تو با پرنده شدن آشناتری از من مخواه حسّ لطیف کبوتری از من من ابر ساکت این آسمان غمگینم پرنده! برتری از من، فراتری از من تو ساده‌ای و صمیمی، بزرگ و خوب و نجیب دچارم و تو از این‌رو، مکدّری از من مرا ببخش اگر مهربانی‌ام کم بود امیدوارم از امروز بگذری از من امید نیست به فردای من، ولی باشد نصیب چشم تو فردای بهتری از من در انتها مگر از ما چه چیز خواهد ماند به غیر دفتری از عشق و دفتری از من؟ برای من تو همیشه عزیز خواهی بود اگرچه بعد، تو نامی نمی‌بری از من همیشه خواهر من! دوست دارمت، اما مخواه بیش‌تر و حسّ دیگری از من تو خواهرانه‌ترین شکل خواستن هستی مخواه غیر نگاهِ برادری از من!
مادربزرگ علی💝
طبّال و طبل و جنگ و شیپورش جنگاوری با اسب رنجورش چنگیز و فتح برج‌وباروها سرباز خسته در نشابورش سرهای سرگردانِ در تاریخ خون‌های خشک روی ساطورش بوی کفن پیچیده در دریا دریای خون در تنگی گورش در حَشْرْ آمد صوت اسرافیل وقتی دمید از خشم در صورش آوازخوان با چنگ و تنبورش بر گور مردانِ سلحشورش.
BookishFateme
می‌نویسم بهار از تن تو عطر ریحانی از دامن تو رد نشد هر چه نخ رشته کردم از شبستانی از سوزن تو
روناک
دوتا فرشتهٔ عِبری، پرندهٔ سامی دوتا پرنده به لحن زَبور آرامی به نام مدح ملیکا و شطح میکاییل دو مرغ عشق، دو سیمرغ تا ابد نامی دو جامِ مِی که جهان مست این پیاله شده‌ست دو رَطل شُرب مدام خُمار خیّامی رسیده‌ام به شرابی هزارساله و صاف پس از هزارهٔ بی‌ساغری و ناکامی بریز ساقی خوش‌دست میکده، لیلا! شراب‌خانه‌ای از عاشقانهٔ جامی ابوسعید منم، شطح رابعه که تویی دوتا پرنده نشسته به بامِ بسطامی من و تو آدم‌وحوّا، عزیمتی به بهشت شراب زمزم و کوثر، چه خوش سرانجامی.
BookishFateme

حجم

۳۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۳۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان