دانلود و خرید کتاب ملکه‌های فرانسه تورنتون وایلدر ترجمه حسن ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ملکه‌های فرانسه اثر تورنتون وایلدر

کتاب ملکه‌های فرانسه

مترجم:حسن ملکی
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ملکه‌های فرانسه

کتاب ملکه‌های فرانسه، نوشته تورنتون وایلدر با ترجمه حسن ملکی، جلد شانزدهم مجموعه تجربه‌های کوتاه است. بیست سال پیش که مجموعه‌ تجربه‌های کوتاه زیر نظر حسن ملکی برای اولین‌بار منتشر شد، هدفش کمک به عاشقان کتاب بود که فرصت کمی برای مطالعه داشتند. این مجموعه را نشر چشمه دوباره منتشر کرده است.

درباره کتاب ملکه‌های فرانسه

بسیاری از ما در زندگی فرصت خواندن یک رمان طولانی را نداریم، یا امکان حمل کتاب را هر روز تا محل کارمان نداریم و کتاب‌ها نیمه‌کاره می‌مانند. راه چاره پناه بردن به کتاب‌های کم‌حجم و کم‌ورقی است که می‌شود آن‌ها را به‌سادگی خواند. کتاب خواندن در یک نشست. بین دو ایستگاه مترو، بین محل کار تا خانه،در مسیر دانشگاه و ... مجموعه‌ی تجربه‌‌های کوتاه بهترین فرصت است برای خواندن در وقت‌های اندک، برای خواندن در ساعت‌هایی که فکر می‌کنیم هیچ‌کدام از کتاب‌های کتاب‌خانه‌مان را نمی‌توانیم بخوانیم. با مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه شاهکارهای تاریخ ادبیات جهان و تاریخ نمایش جهان در اختیار ما قرار می‌گیرد.

کتاب ملکه‌های فرانسه، داستانی نوشته‌ی تورنتون وایلدر هم یکی از جذاب‌ترین داستان‌های این مجموعه است؛ وکیلی که خوب بلد است سر زن‌های خوش‌خیالی را که بعد از انقلاب فرانسه به نیواورلیان مهاجرت کرده‌اند کلاه بگذارد و حسابی سرکیسه‌شان کند و به هرکدام‌شان می‌گوید ملکه‌ی آینده فرانسه کسی نیست جز او.

خواندن کتاب‌های مجموعه تجربه‌های کوتاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر فکر می‌کنید فرصت‌تان برای کتاب خواندن کوتاه است اما عطش‌ خواندن و لذت بردن از دنیای کتاب شما را رها نمی‌کند، این مجموعه برای شما نوشته شده است.

بخشی از کتاب ملکه‌های فرانسه

موسیو کوساک: شما مدیرهٔ پتی‌سالن و ملکهٔ جشن ماردی گراس خواهید شد... یه خرده دیگه آب بیارم، علیاحضرت؟

ماری سیدونی: اوه، موسیو، من چه باید بکنم؟ اوه، موسیو، من رو نجات بدید! من دل‌م نمی‌خواد اسقف یا شهردار رو ببینم.

موسیو کوساک: از من می‌پرسید که چه باید بکنید؟

ماری سیدونی: اوه، بله، اوه، خدای من!

موسیو کوساک: فعلاً برگردید منزل و دراز بکشید. کمی استراحت و اندکی فکر به‌تون می‌گه که چه باید بکنید. بعد صبح پنج‌شنبه بیایید پیش من.

ماری سیدونی: فکر می‌کنم یه جائی اشتباهی رخ داده.

موسیو کوساک: اجازه دارم یه سؤال از مادام دو کرزو بکنم: می‌تونم این افتخار رو داشته باشم که تا زمانی که اون اعلام بزرگ به وقوع بپیونده یه پیش‌کشی ناقابل تقدیم علیاحضرت... مقدار ناقابلی پول؟

ماری سیدونی: نه، نه.

موسیو کوساک: «انجمن تاریخی» پول‌دار نیست. «انجمن تاریخی» برای ادامهٔ جست‌وجوی آخرین اسنادی که سلسلهٔ پُرافتخار مادام رو تأیید کنه مشکلات داره، ولی خیلی مشعوف خواهد شد که مبلغ ناچیزی به مادام پیش‌کش کنه، پیش‌کشی از طرف رعایای فدوی.

ماری سیدونی: نه، خواهش می‌کنم. من هیچ‌چی نمی‌خوام. دیگه باید برم.

موسیو کوساک: اجازه بدید استدعا کنم مادام وحشت‌زده نشند. فعلاً کمی استراحت و تفکر...

(زنگ به صدا در می‌آید. موسیو کوساک دوباره زانو می‌زند و زم‌زمه می‌کند.) چاکر فرمان‌بردار و رعیت فدوی شما م.

ماری سیدونی: (گیج) خداحافظ، صبح به‌خیر، موسیو کوساک. (جلوی در لحظه‌ئی این پا آن پا می‌کند، سپس بر می‌گردد با دل‌گرمی و شوق زیاد می‌گوید) اوه، موسیو کوساک، کاری کنید اسقف به دیدن‌م نیاد. شهردار عیب نداره، ولی اسقف نه.

مادام پوژو وارد می‌شود. خرده‌بورژوای تپل‌مپلی است در لباس سیاه.

خروج ماری سیدونی.

موسیو کوساک جلوی مادام پوژو، که با تبختر تمام ایستاده، زانو می‌زند.

مادام پوژو: صبح به‌خیر، موسیو کوساک.

نظرات کاربران

Madi
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

باز هم میگم، با اینکه ویراستاری این مجموعه مشکل داره ولی آثار ارزشمندی هستن. البته ۶ هزار یه کم شاید زیاد باشه...بهتره طاقچه بینهایت رو امتحان کنین.

وحید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

کتاب به قدری ایراد و اشکال نگارشی داشت که از تحمل خارج بود. افتضاح است که در یک کتاب، غلط‌های نگارشی چندین برابر صفحات کتاب باشد. نشر چشمه باید از چاپ این کتاب خجالتبکشد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ماری سیدونی: (مثل قبل، ناگهانی و بلند) موسیو، چه خطری متوجه من ئه؟ موسیو کوساک: (به طرف او می‌رود و صدایش را پایین می‌آورد.) همون‌طور که علیاحضرت مستحضر اند، خانواده‌های زیادی در نیواورلئان هستند که بدون سند، (سند را لوله می‌کند و در دست‌اش نگاه می‌دارد.) بدون مدرک قابل‌اثبات، مدعی خون سلطنتی هستند. به هرحال، از طرف اون‌ها خطر چندانی نیست. خطر واقعی ازفرانسه ست. از جمهوری‌خواهان انقلابی.
وحید

حجم

۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

حجم

۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان