دانلود و خرید کتاب یک گفت‌وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا جان پری ترجمه زهره قلی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک گفت‌وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا اثر جان پری

کتاب یک گفت‌وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا

معرفی کتاب یک گفت‌وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا

کتاب یک گفت وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا نوشته جان پری است که با ترجمه زهره قلی‌پور منتشر شده است.

 نویسنده کتاب یک گفت وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا نوشته است و پس از مرگش نویسنده‌ای دیگر آن‌ را پیدا و منتشر می‌کند. این نوشته‌ها لای یک کتاب اعترافات آگوستین قدیس پیدا می‌شوند.

خواندن کتاب یک گفت وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا را به جه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را بهتمام علاقه‌مندان به فلسفه و روش‌های گفتگویی استدلالی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب یک گفت وگوی سه نفره درباره خیر، شر و وجود خدا

ویروب: چون معنایش این است که از نظر یک خدای مهربان، قادر، و دانای مطلق اشکالی ندارد که من درد بکشم. حالا چرا باید چنین باشد؟ جوابی که به ذهنم می‌رسد، واقعاً مأیوس‌کننده است. یعنی تا حدی ناچیز و بی‌اهمیتم که حتی یک موجود توانا و دانای مطلق به من توجه ندارد؟ یا به‌قدری نفرت‌انگیزم که رنج بردن حق من است؟ یا شاید به‌قدری در تشخیص خیر و شر گیج و منگم که آنچه کاملاً شر و بدی بی‌دلیل به نظر می‌رسد ـ منظورم مجموعهٔ کامل بدی‌هاست؛ از سردرد و سرگیجه گرفته تا درد و خستگی پاها ـ دراصل خوب است و حتی شاید خدای تو به آن می‌بالد؟ شاید او نسبت به آنفلوانزای من همان احساسی را دارد که ما با دیدن طلوعی زیبا حس می‌کنیم؛ آغازی دل‌انگیز برای یک روز عالی. شاید بگوید: «اوه، وای، عجب چیز خوبی برای شروع یک روز! طلوع زیبایی خواهیم داشت و من کاری می‌کنم که این گرچن ویروبِ بی‌مغز جراحت و تعرق و درد داشته باشد.» سم، باید بگویم که بعضی وقت‌ها نمی‌توانم درک کنم تو چنین باور ترسناکی داشته باشی.

میلر: سردردت را فراموش کردی، نه؟

ویروب: آره، اقرار می‌کنم همین‌طور است اما به‌خاطر دعای تو نیست. وقتی حرف فلسفی پیش می‌آید، آدم نمی‌تواند زیاد به سردردش فکر کند. برای یک فیلسوف خسته و رنجیده چی بهتر و راحت‌تر از بحث دربارهٔ خدایی با ویژگی‌های مدنظر تو؟ مثل آب خوردن آسان است.

میلر: همین‌طور ادامه بده و این آب را بخور. من هر کاری از دستم بربیاید می‌کنم. هر کاری می‌کنم تا بدبختی از یادت برود.


نظرات کاربران

乙_みG
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

بطور کلی میتونم بگم کتاب خوبی بود. اما جواب ی سری سوالات رو با این جمله ک(( من مجبور نیستم ک اینو ثابت کنم و فقط باید درباره ی فلان چیز قانعت کنم)) میداد ک دوست نداشتم و فک میکنم

- بیشتر
اتنا
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

در زمینه خیروشر که بحث جدی بین خداباوران وخداناباوران است واقعا منطقی بررسی کرده ودرحدکتاب قانع شدم ترجمه وروانی متن عالی بود چون مثالهای خوبی آورده بود وبه فهم بیشترکتاب صحبتهای منطقی کمک میکرد🌷🌷

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
فرض کنید یک اتومبیل کودکی بی‌گناه را زیر بگیرد، کودک درد بکشد، و درنهایت بمیرد. راننده غفلتی مجرمانه مرتکب شده اما مرد ثروتمندی است. تنها مجازات واقعی او دستمزدهای سنگینی است که به وکیلش می‌پردازد. کودک از زندگی محروم می‌شود؛ همان زندگی‌ای که درد و رنج در آن از خوشی بیشتر است. راننده زندگی خوشایندی دارد. اگر فقط همین یک نمونه را بپذیریم چطور می‌توانیم ادعا کنیم جهان عادلانه‌ای داریم؟ اما آموزهٔ زندگی بعد از مرگ در هر شکل و قالبی مدعی است این کل ماجرا نیست.
乙_みG
وقتی می‌گوییم خدا قادر مطلق است، یعنی خدا می‌تواند هر کار یا عمل معقولی را انجام دهد؛ نمی‌گوییم خدا می‌تواند چیزی خلق کند که هم دایره و هم مربع باشد، یا می‌تواند دو و دو را با هم جمع کند و حاصل آن پنج شود یا هرچیزی مثل این. اما اگر خدا در ذاتش قادر مطلق است، «خلق سنگی که او نتواند بلندش کند» به‌خودی‌خود غیرممکن و عملی ناسازگار است. انجام دادن چنین عملی اصلاً برای هیچ‌کس شدنی نیست؛ بنابراین، برای خدا هم نیست. اصلاً عمل نیست.
乙_みG
هر کلیتی را در نظر بگیر که می‌خواهی؛ کل یک روز، کل یک سال، یا کل یک زندگی. اینکه فقط بعضی موجودات گاهی احساس ناراحتی می‌کنند و حتی رنج می‌برند دلیل نمی‌شود کل روز یا کل زندگی چیز خوبی نباشد؛ حتی شاید آن ناراحتی یا رنج برای کیفیت روز یا زندگی در مقام یک کلیت ضروری بوده است. اما چیزی که دربارهٔ یک روز یا یک زندگی صادق باشد، دربارهٔ جهان هم صادق است. درست همان‌طور که برای ماهیگیری برنامه‌ریزی می‌کنیم و رنج ناچیز صبحگاهی را به‌عنوان بخشی ضروری از آن می‌پذیریم، شاید خداوند هم جهان را طوری برنامه‌ریزی کرده که رنج لازمهٔ آن است. بااین‌همه، جهان می‌تواند جای خوبی باشد؛ خیلی بهتر از جهانی بدون رنج.
乙_みG

حجم

۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان