دانلود و خرید کتاب درمانگاه فلسفه لورنس دویلرز ترجمه سامان شهرکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمانگاه فلسفه اثر لورنس دویلرز

کتاب درمانگاه فلسفه

انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درمانگاه فلسفه

کتاب الکترونیکی «درمانگاه فلسفه» نوشتهٔ لورنس دویلرز با ترجمهٔ سامان شهرکی در نشر خزه به چاپ رسیده است. با استفاده از این کتاب، نکات کوتاهی را برای کمک به مقابله با بسیاری از چالش های زندگی دریافت می کنید. این کتاب بیشتر حکمت خود را از فیلسوفان بزرگ گذشته مانند کانت، شوپنهاور، دکارت و دیگران گرفته است. لورنس دویلرز فارغ التحصیل از Ecole Normale Supérieure، همکار، پزشک و مدرس فلسفه، متخصص دکارت و فلسفه قرن هفدهم است. او رئیس دانشکده فلسفه ICP و نویسنده کتاب The Philosophy Cure به همراه چندین کتاب دیگر است که به زبان فرانسه منتشر شده است. هدف او از نوشتن کتاب درمانگاه فلسفه این است که نکات تفکری را ارائه دهد تا همهٔ مردم بتوانند درس‌هایی را که فیلسوفان بزرگ گذشته به ما آموخته‌اند در مورد دغدغه‌های روزمرهٔ خود به کار گیرند.

درباره کتاب درمانگاه فلسفه

برای قرن‌ها، فیلسوفان «مسئله‌های بزرگ» زندگی بشر را در نظر گرفته‌اند و همه چیز از اخلاق گرفته تا تعریف واقعیت را مورد بررسی قرار داده‌اند. ایده ها و بینش آنها قدرتمند و مبتکرانه است اما اغلب برای اکثر خوانندگان غیرقابل فهم و بسیار آکادمیک است. این کتاب نیز، حکمتِ حقیقی مشهورترین فلاسفه، از سقراط تا کانت و دکارت را دربرمی‌گیرد اما با بیانی بسیار ساده و کاربردی. دویلرز به طرز ماهرانه‌ای روشن می‌کند که فلسفه تنها روی کاغذ معنا نمی‌یابد، بلکه می‌تواند به طور عملی به داشتن یک زندگی خوب و پربار بیانجامد. «درمانگاه فلسفه» در هفت بخش کلی مفاهیم فلسفی را به روشنی بیان می‌کند و با خواندن آن متوجه می‌شوید که چرا به‌کارگیری فلسفه در عمل منجر به داشتن یک زندگی کامل‌تر خواهد شد. این کتاب قرار است ما را به درمانگاه فلسفه ببرد و کمک کند تا به جنگ نیروهای درونی‌مان پایان بدهیم.

کتاب درمانگاه فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

درمانگاه فلسفه کتابی خواندنی است برای آن دسته از علاقه‌مندان به فلسفه که تمایلی به خواندن متون تخصصی و سنگین فلسفه ندارند.

بخشی از کتاب درمانگاه فلسفه

بله، سقراط

ما مدام توسط هستی، زندگی روزمره و واقعیت سنجیده می‌شویم... ممکن است گاهی فکر کنیم که اگر همهٔ گفتنی‌ها گفته شده‌اند و تمام تصمیم‌ها اتخاذ شده‌اند، حیات می‌تواند بیشتر از هر چیزی غیر قابل سکونت به نظر برسد. آیا ساده‌تر این نیست که قبول کنیم برای رویارویی با چالش‌های زندگی به حد کافی مجهز نیستیم؟ با خود بگوییم واقعیت که همین‌جاست؛ در صورتمان گنگ نشسته و حرفی هم نمی‌زند. بدون آنکه توجهی کند، انگیزه‌ای را به ما اعطا می‌کند و انگیزه‌ای را می‌فرستد پی کارش. در چنین شرایطی که بی‌شک دامنگیر همهٔ ماست، فلسفه بیشتر از هر چیز دیگری کاربرد دارد؛ هست تا کمک کند رابطه‌مان با واقعیت را مثل پیچ و خم یک جادهٔ طولانی بشناسیم. نقشش صرفاً مداوای زخم‌های کهنه یا از بین بردن ترسِ ناشی از آینده نیست. فلسفه هست تا تمام رنج و چیزهای عذاب‌آور و دست و پاگیری را که باید از زندگی زدوده شوند، از بین ببرد. فلسفه در این عرصه می‌تواند مثل یک پزشک باشد.

شاید فکر کنیم که ساختن یک سبک فلسفی با کمک رساله‌ها انجام می‌شود. اما رساله‌های فرسوده و سنگین، غالباً فقط مکالمه‌ای هستند که طی آن دو نفر با دو نظر مخالف در برابر هم قرار می‌گیرند و در آخر یکی کم می‌آورد و مجبور می‌شود به نادانی خود اعتراف کند؛ سپس بگوید: «بله، سقراط. قطعاً، سقراط!» جالب اینکه فلسفه‌درمانی به نوعی از همین روش استفاده می‌کند. فوراً با کلمات خلع سلاحمان می‌کند. همان‌طور که برای سقراط کافی بود تا دهان باز کند و حرف بزند؛ آن‌وقت دیگران چیزی برای گفتن نداشتند. وقتی که فیلسوف حرف می‌زند، تازه می‌فهمیم که کلام ما چقدر خاموش، بیهوده و پوچ است. با خود فکر می‌کنیم عجب زبان جالبی است؛ قبلاً هرگز آن را نشنیده‌ام اما انگار ابداع شده تا از درد من حرف بزند. حال آنکه در این زبان هیچ داستان و قصهٔ جالبی تعریف نمی‌شود و خالی از توصیف‌های ادبی است. ولی مفاهیم فلسفی می‌توانند تنمان را بلرزانند و قدرتشان بسیار زیاد است. می‌توانند مثل معجزه‌ها شگفت‌انگیز باشند و به همان میزان درخور توجه قرار گیرند. مفاهیم فلسفی زبانمان را می‌بندند، چون سؤالی را می‌پرسند که هرگز نپرسیده‌ایم. در واقع این ما هستیم که تأیید می‌کنیم: «بله، سقراط!» نه اینکه طرف مباحثهٔ این رساله‌ها کم‌هوش و ذکاوت باشد؛ اما سخنرانی سقراط به حدی خارج از عادت است که فرد مقابل نمی‌تواند کلام مناسبی در پاسخ بیابد.

چه باید کرد؟
آلن بدیو
فلسفه‌ی جان استیوارت میل
سوزان لی اندرسن
نظریه های آگاهی در فلسفه ذهن و مغزپژوهی امروز
آندره اوجنیو کاوانا
جنون و مرگ در فلسفه
فریت گوون
فلسفه سیاسی آیزایا برلین
ج‍ان‌ گ‍ری‌
فهم فلسفه سیاسی در بستر زندگی اجتماعی
مل تامپسون
این‌ها همه یعنی چه؟
تامس نیگل
درآمدی بر نظریه معرفت
نوح لموس
فلسفه تجربه گرا از لاک تا پوپر
جورج نواک
آشنایی با ویتگنشتاین
پل استراترن
جستارهایی درباره عقلانیت
سیداحمد موسوی خوئینی
فلسفه زندگی
آرنه نیس
فلسفه علم شناختی
مارک جی کین
تاریخ روانشناسی در ده پرسش
مایکل هایلند
باور
جیانی واتیمو
آگاهی و مغز
استانیسلاس دهانه
تاریخ مختصر اندیشه راهنمای فلسفی زیستن
لوک فری
خوشامدگویی به تناقض
رحمان شریف‌زاده
معنای زندگی در ۱۶ تصویر
رابرت سالمن
آشنایی با معرفت شناسی
منصور شمس
درباره معنی زندگی
ویل دورانت
مغالطه‌های پرکاربرد، ۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
ریچارد پل
مسئله‌ی اسپینوزا
اروین د. یالوم
تسلی بخشی‌های فلسفه
آلن دوباتن
توتالیتاریسم
هانا آرنت
جستارهایی در باب عشق
آلن دوباتن
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه
ریچارد پل
درباره‌ی معنی زندگی
ویل دورانت
واژه نامه حزن های ناشناخته
جان کونیگ
وابی سابی
بث کمپتن
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
پادزهر
الیور برکمن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
نظم زمان
کارلو روولی
چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس
فردریش نیچه
زنان سیبیلو و مردان بی‌ریش
افسانه نجم‌آبادی
معنای زندگی
آلن دوباتن
فلسفه ترس
لارس اسوندسن

نظرات کاربران

کاربر ۴۷۰۷۵۴۵
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
ترس از خودِ ترس نیرو می‌گیرد، نه آن چیزی که باعث ترسیدن می‌شود.
کاربر ۴۹۷۰۸۴۳
فلسفی‌ترین چیز برای افلاطون و ارسطو همین بود که ساده و آرام زندگی کنند.
احسان رضاپور
فلسفه در این حیات جانکاه چه فایده‌ای دارد؟ آیا ما را از چیزی که تباهمان می‌کند، در امان نگه می‌دارد؟ بله، فلسفه کارآمد است، چون نه ربطی به رفاه دارد و نه کاری به مرفه. از چیزی بیهوده تمجید نمی‌کند و مقام چیزی را که بی‌هدف باشد بالا نمی‌برد. فلسفه کاری به عقاید بی‌مصرف ندارد و از دو جهت سودمند است: اول آنکه با تخصص و شناخت به بررسی آن دسته افرادی می‌پردازد که از بیماری رنج می‌برند و دوم به خیلی از ما که عقیده داریم مشکلی نداریم، می‌فهماند که در واقع این‌طور نیست و ما هم بیمار هستیم. اگر پای فلسفه در مورد دوم به میان نیاید، بیماری پنهان می‌ماند و شیوع پیدا می‌کند، چون این نوع از بیماری را نه دکتر تشخیص می‌دهد، نه روان‌شناس و نه خودِ فرد.
احسان رضاپور
تناقض زندگی روزمره در این است که هم یکنواخت و هم در عین حال شکننده است؛ کاملاً غریب نیست اما هر لحظه تغییر می‌کند. زندگی همواره می‌شتابد؛ زندگی... آیا راهی هست که فلسفه پیش پایمان بگذارد؟
usofzadeh.ir
دانستیم برای آنکه بتوان با واقعیت روبرو شد و فضایی قابل سکونت در آن ایجاد کرد، جرئت و جسارت لازم است. واقعیت نه همیشه مثل یک تخت‌خواب تزئین‌شده با گل رز، خوش است و نه کاملاً بلایی آسمانی محسوب می‌شود. ولی مدام بی‌طرفانه بین این دو حالت سیر می‌کند و هیچ‌وقت واقعاً تعلقی به ما ندارد.
کاربر ۴۹۷۰۸۴۳

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان