دانلود و خرید کتاب اما ابرها... ساموئل بکت ترجمه مهدی نوید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اما ابرها... اثر ساموئل بکت

کتاب اما ابرها...

نویسنده:ساموئل بکت
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اما ابرها...

کتاب اما ابرها... مجموعه‌ی چند نمایشنامه از نمایشنامه نویس مشهور و خالق کتاب در انتظار گودو، ساموئل بکت است. اما ابرها... شامل متن های کوتاه و فشرده برای اجرا روی صحنه و رادیو است.

می‌توانید نمایشنامه‌های کتاب اما ابرها... را با ترجمه‌ی مهدی نوید بخوانید و به دنیای ذهنی عجیب ساموئل بکت سفر کنید.

درباره‌ی کتاب اما ابرها...

کتاب اما ابرها... مجموعه چند نمایشنامه و متن کوتاه نوشته‌ی ساموئل بکت است که می‌توان بر روی صحنه یا در رادیو اجرا کرد. البته بسیاری از این نوشته‌های کوتاه در زمان‌ها مختلف به روی صحنه رفته‌اند. بسیاری از آن‌ها نیز ابتدا به زبان فرانسوی نوشته شده‌اند و بعدا خود بکت آن‌ها را به انگلیسی برگردانده بود. نگاه بکت در کتاب اما ابرها... هم مانند دیگر آثارش، نگاهی عجیب به زندگی است. آثار او همیشه کمدی سیاه و طنزی تلخ دارند. در نوشته‌های کتاب اما ابرها... هم می‌توان این سیاهی را دید و حس کرد. تقابل انسان‌هایی با تفاوت‌های بسیار در کنار یکدیگر که با برخوردهایشان باهم اتفاقاتی عجیب را می‌سازند، درون‌مایه‌ی اصلی نمایشنامه‌های کتاب است. آثاری خواندنی که باید خواند، حس کرد و اجرا کرد. کتاب اما ابرها... را باید زندگی کرد. 

کتاب اما ابرها... را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از علاقه‌مندن به نمایشنامه هستید، حتما کتاب اما ابرها... را بخوانید. کتاب اما ابرها... به دوست‌داران آثار و نوشته‌های بکت هم به شدت پیشنهاد می‌شود. 

درباره‌ی ساموئل بکت

ساموئل بارکلی بکت ۱۳ آوریل ۱۹۰۶ در ایرلند به دنیا آمد. بکت در خانواده‌ی مذهبی پروتستان متولد شد. در دورانی که تحصیل می‌کرد و تا زمانی که به عنوان استاد مشغول به کار شد، همچنان اعتقادات مذهبی داشت. اما بعد از اینکه محیط آکادمیک را ترک کرد و به پاریس مهاجرت کرد، کم کم اعتقادات مذهبی را کنار گذاشت. ساموئل بکت در سال ۱۹۶۹ جایزه نوبل ادبیات را نیز دریافت کرد. در انتظار گودو، مالون می‌میرد، فاجعه، آخر بازی و مالوی از آثار مشهور بکت هستند.

ساموئل بکت در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹ در سن ۸۳ سالگی درگذشت و مقبره وی در گورستان مون‌پارناس، پاریس است.

بخشی از کتاب اما ابرها...

این لال‌بازی باید بر سکویی کم‌ارتفاع و کم‌عرض در انتهای صحنه اجرا شود، در تمام مدت روشنایی شدید است، باقیِ صحنه در تاریکی است. حالت افریزی. A کُند، دست‌وپاچلفتی (مسخره در لباس‌پوشیدن و درآوردن) و گیج است. B فرز، سریع و دقیق. هرچند فعالیت B از A بیش‌تر است، بازی هر دو نفر بنابراین باید تقریباً به یک اندازه باشد.

A، پیراهن‌پوشیده، از کیسه بیرون می‌خزد، درنگ می‌کند، به فکر فرومی‌رود، دعا می‌کند، به فکر فرومی‌رود، روی پاهایش بلند می‌شود، به فکر فرومی‌رود، از جیب پیراهن یک شیشه کوچک قرص بیرون می‌آورد، به فکر فرومی‌رود، یک قرص می‌بلعد، شیشه قرص را سرجایش می‌گذارد، به فکر فرومی‌رود، به طرف لباس‌ها می‌رود، به فکر فرومی‌رود، لباس‌ها را می‌پوشد، به فکر فرومی‌رود، هویج بزرگِ نیم‌خورده‌ای از جیب کت بیرون می‌آورد، تکه‌ای گاز می‌زند، فوری می‌جود، با بیزاری تُفش می‌کند، هویج را سرجایش می‌گذارد، به فکر فرومی‌رود، دو کیسه را برمی‌دارد، خمیده و تلوتلوخوران آن‌ها را تا نیمه‌راه به سمت چپ می‌برد، آن‌ها را زمین می‌گذارد، به فکر فرومی‌رود، لباس‌ها را درمی‌آورد (به‌جز پیراهن)، آن‌ها را به شکل کپه‌ای نامرتب روی زمین می‌اندازد، به فکر فرومی‌رود، قرص دیگری برمی‌دارد،

به فکر فرومی‌رود، زانو می‌زند، دعا می‌کند، درون کیسه می‌خزد و آرام می‌گیرد، کیسهٔ A اکنون در طرف چپ کیسه B قرار دارد.

فهرست 

  • بازی بی کلام۱
  • بازی بی کلام۲
  • رفت و آمد
  • نفس
  • صدای پا
  • سه نوازی اشباح
  • اما ابرها...
  • لالاتاب
  • بداهه‌ی اوهایو
  • مربع 
  • فاجعه
  • Nacht und Traume
  • چی کجا
  • حواشی و تعلیقات
معرفی نویسنده
عکس ساموئل بکت
ساموئل بکت

ساموئل بکت رمان‌نویس، نمایش‌‌نامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مترجم ایرلندی است. بکت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تئاتر ابزورد شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۹ به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست‌یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۳۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
۲۶,۰۰۰
۵۰%
تومان